Lună: iulie 2023

Aglomerație și incertitudine pe aeroporturi: creștere a anulărilor de zboruri în iunie

Actualitate şi Inovaţie
Comunicat de presă Sezonul estival aduce și anul acesta nu doar nenumărate planuri de vacanță, ci și probleme, nemulțumiri, stres, disconfort și griji suplimentare, cu precădere turiștilor care aleg să călătorească pe cale aeriană. În ultima perioada tot mai multe zboruri sunt anulate sau amânate, iar mulți turișți rămân confuzi cu privire la drepturile lor și obligațiile companiilor aeriene.  Creștere cu 55% a numărului de zboruri anulate în luna Iunie față de luna mai a anului curent. Conform unei analize Vola.ro, românii care au călătorit cu avionul în luna Iunie s-au confruntat cu 55% mai multe zboruri anulate decât în luna anterioară. Totodată, din totalul de modificări ale orarului de zbor, 59% au fost întârzieri mai mici de 5 ore și aproximativ 14% întârzieri de peste 5 ore. Pra...

35% dintre utilizatorii TikTok din SUA călătoresc datorită influenței sale

Actualitate şi Inovaţie
Impactul TikTok asupra turismului este de netăgăduit, deoarece a devenit o opțiune atunci când se caută experiențe noi sau sfaturi de călătorie. Un studiu realizat de MGH în Statele Unite arată că 35% dintre utilizatori au călătorit într-o destinație după ce au vizitat un videoclip pe rețeaua de socializare.  TikTok are aproximativ 150 de milioane de utilizatori în SUA, iar 60% dintre aceștia au declarat în cadrul studiului că sunt interesați să viziteze o nouă destinație după ce au vizitat un videoclip postat. Dar rețeaua de socializare nu influențează doar etapa de descoperire, ci și "conduce acțiuni", spune MGH. 35% dintre utilizatorii din Statele Unite, aproximativ 25,2 milioane de persoane, "au călătorit pentru a vizita o nouă destinație (oraș, plajă, parc, etc.) după ce au văzu...

Booking, Expedia și Airbnb: de ce sunt mai puternice după pandemie?

Intermediari
Companii precum Booking, Expedia și Airbnb ajung întotdeauna să fie discutate la evenimente precum Phocuswright Europe 2023, care a avut loc la Barcelona. De fapt, directorii acestor trei companii au defilat pe scenă pentru a vorbi despre proiectele lor, deși și-au păstrat întotdeauna așii în mâneca și au divulgat doar atât cât trebuie. Pentru a avea o viziune mai globală asupra a ceea ce se întâmplă în aceste mari grupuri și a modului în care s-au repoziționat pe piață după pandemie, am stat de vorba cu Fabián González, analist Phocuswright.  Cum s-au repoziționat grupurile Booking.com și Expedia pe piață după pandemie? După pandemie, creșterea Booking.com în Europa a fost exponențială. Procentul de cotă de piață a crescut foarte mult. Și, după cum știm, în Statele Unite este invers...

Stațiunea Sovata renaște – A fost inaugurat Hotel Crystal, cel mai nou hotel de 4 stele din regiune

Actualitate şi Inovaţie
Comunicat de presă În județul Mureș, mai exact în cunoscuta stațiune balneară Sovata, a fost inaugurat acum două săptămâni un nou hotel de lux. Hotel Crystal are 4 stele și este un proiect inițiat în 2021 din necesitatea de a ridica la un nou nivel oferta turistică a stațiunii care parcă renaște din propria cenușă după ce mult timp a fost ignorată. Parte din finanțare a fost susținută de Fundația Pro Economica Alapítvány. Situat central, Hotel Crystal dispune de 104 camere și zona amplă de SPA și wellness. Turiștii vor putea face electroterapie, magnetoterapie, împachetări și multe altele. Noul hotel, Hotel Crystal, este situat în centrul stațiunii Sovata, la doar 270 de metri de lacul Ursu, are 104 camere de diferite capacități și parcare proprie, un restaurant care îmbină bucătăr...

IATA dublează prognoza privind profiturile companiilor aeriene în 2023

Transporturi
Industria transportului aerian la nivel mondial, în ansamblul ei, va înregistra un profit net de 9,8 miliarde de dolari în 2023, mai mult decât dublu față de prognoza anterioară, de 4,7 miliarde de dolari din decembrie 2022, și reprezentând o marjă de profit net de 1,2%, potrivit celor mai recente previziuni ale Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA). Industria aeronautică a anunțat o așteptată întărire a profitabilității companiilor aeriene, în cadrul unei perspective îmbunătățite pentru acest an, în cadrul Summitului transportului aerian de la Istanbul, Turcia.  Cele mai remarcabile cifre ale noilor previziuni ale IATA: Profitul operațional al industriei ar urma să ajungă la 22,4 miliarde de dolari în 2023, cu mult peste prognoza din decembrie, care prevedea un p...

Eurostars Hotel Company își consolidează prezența în Budapesta

Hoteluri
Eurostars Hotel Company, lanțul hotelier Hotusa Group, a închiriat două hoteluri noi în centrul istoric al Budapestei:  Eurostars Palazzo Zichy și Ikonik Parlament, ajungând la șase unități și 600 de camere în capitala Ungariei.  Eurostars Palazzo Zichy este un hotel de 4 stele într-un vechi palat din secolul al XIX-lea, construit pentru contele Nándor Zichy și familia sa. Clădirea a fost transformată în hotel 2009 și are 80 de camere. Ikonik Parlament este un hotel de tip boutique cu 65 de camere de designer, situat la doar câțiva pași de malul Dunării, de Parlament și de Bazilica Sfântul Ștefan. Acesta oferă două săli de conferința, o bibliotecă, un centru spa și o saună. "Ca parte a strategiei nostre de expansiune internațională, suntem mândri să ne consolidăm poziția de li...

Trafic în creștere și întârzieri în scădere la începutul verii

Transporturi
Eurocontrol, administratorul rețelei de management al traficului aerian (ATM) din Europa, a anunțat că luna iunie a fost un început de sezon foarte bun, cu cifre foarte pozitive pentru pasagerii de pe tot continentul, arătând că deși în prima lună de vară traficul a crescut cu +7% față de iunie 2022, întârzierile de zbor în managementul fluxului de trafic aerian (ATFM) au scăzut cu -8% până la 3,7 minute pe zbor.  Nivelurile de trafic în iunie 2023 în multe părți ale Europei au fost egale sau mai mari decât în iunie 2019. Chiar și în zonele din sud-estul Europei, în special, acestea sunt cu 15% mai mari decât în 2019. În schimb, întârzierile AFTM globale din iunie sunt cu 7% mai mici decât cele înregistrate în aceeași lună din 2019. Cifre-cheie pentru luna iunie Iunie 2013: Un to...

TUI vrea să pună capăt cooperării cu RTK cumpărând de la RTK partea sa din TTS

Intermediari
Cel mai mare grup de turism din Germania, TUI, vrea să pună capăt parteneriatului cu rețeaua de agenții de turism RT-Reisen (RTK), cu care deține o cotă de 50/50 din proprietatea companiei TUI Travel Star (TTS), și vrea să facă acest lucru prin cumpărarea părții fostului partener. În spatele tranzacției se află neîncrederea care a apărut după schimbul de date cu FTI Group, care este acum în curs de investigare.  Se pare că obiectivul TUI este de a se separa de RTK. Ceea ce este exact ceea ce încearcă să facă Schauinsland Reisen, care are și ea o participație în rețeaua de agenții afectată de situație, Alpha, după cum a relatat fvw. RTK se află așadar în ochiul uraganului, marile branduri dorind să pună capăt colaborării și să se distanțeze de ea. Tocmai aceasta rețea de agenții, ...

ChatGPT va cuceri lumea turismului

Actualitate şi Inovaţie
În cinci ani, vom asista la o explozie a utilizării de către calatori a instrumentelor de inteligență artificială (IA), cum ar fi ChatGPT, pentru a-și planifica itinerariile, potrivit studiului Euromonitor International "Voice of the Industry: Travel Survey". Comoditatea sa, disponibilitatea 24/7 și accesibilitatea de oriunde în lume prin simpla conectare la internet și de pe orice dispozitiv, stau în spatele acestei creșteri masive a utilizării sale, așa cum a subliniat șeful departamentului de Travel and Tourism, Caroline Bremner.  Sectorul turismului se adaptează deja. Expedia și-a anunțat în aprilie colaborarea cu OpenAI, după cum am informat în articolul Expedia crește cu ajutorul ChatGPT și oferă deja în aplicația sa un planificator de călătorii pentru iOS, alimentat de ChatGPT, p...

Netflix arată hotelurilor că micro-segmentarea clienților este esențială

Hoteluri
Hotelierii cunosc deja rolul pe care segmentarea îl joacă în maximizarea profitabilității propietăților lor. Dar Jeong Pyon, directorul Duetto pentru soluții hoteliere pentru Asia-Pacific propune să se facă un pas mai departe cu micro-segmentarea pe care o consideră "solutia creșterii directe a profitului pentru industria hotelieră modernă". Netflix arată cum se poate face acest lucru.  Micro-segmentarea, așa cum este definită de Jeong Pyon, "este procesul de divizare a piețelor și a grupurilor de clienți în segmente mici, cu caracteristici și preferințe comune, care pot fi utilizate pentru a adapta ofertele și mesajele de marketing la fiecare grup. Clasificându-și clienții în grupuri mai mici, hotelierul poate apoi să cedeze cu fiecare dintre ei în parte. Modelul tradițional de segm...
Exit mobile version