ChatGPT va cuceri lumea turismului

În cinci ani, vom asista la o explozie a utilizării de către calatori a instrumentelor de inteligență artificială (IA), cum ar fi ChatGPT, pentru a-și planifica itinerariile, potrivit studiului Euromonitor International „Voice of the Industry: Travel Survey”. Comoditatea sa, disponibilitatea 24/7 și accesibilitatea de oriunde în lume prin simpla conectare la internet și de pe orice dispozitiv, stau în spatele acestei creșteri masive a utilizării sale, așa cum a subliniat șeful departamentului de Travel and Tourism, Caroline Bremner. 

Sectorul turismului se adaptează deja. Expedia și-a anunțat în aprilie colaborarea cu OpenAI, după cum am informat în articolul Expedia crește cu ajutorul ChatGPT și oferă deja în aplicația sa un planificator de călătorii pentru iOS, alimentat de ChatGPT, precum și un conector pentru utilizatorii ChatGPT Plus. Acesta oferă recomandări personalizate, ca un asistent virtual, oferind rezultante relevante de căutare a hotelurilor și sfaturi despre ce să faci la destinație.

Sursă: Adobe Stock.

Kayak și OpenTable, ambele parte a Booking Holding, precum și TripAdvisorGetYourGuide și Klook, au optat, de asemenea, pentru o nouă funcționalitate cu ChatGPT. Trip.com a integrat-o în TripGen, chatbotul său recent lansat, bazat pe inteligența artificială care oferă asistență și planificare a itinerariului în timp real, precum și sfaturi pentru rezervări înainte de călătorie.

Hotelurile și companiile aeriene apelează la inteligența artificială generativă pentru serviciul clienți pe măsură ce automatizează sarcinile mărunte. 

În mod inevitabil, vor urma mai multe integrări, astfel încât fazele de planificare a călătoriei să se întrepătrunda perfect, în functie de accesul în timp real la funcționalitatea de rezervare. Inteligența artificială generativă, după cum notează Euromonitor, „este doar la începutul călătoriei sale, oferind consumatorilor ceea ce Airbnb numește „concierge-ul suprem”.

Accesul IA la date în timp real ar putea schimba regulile jocului

Bremner a avertizat că „drumul spre adoptarea IA nu va funcționa deloc bine, deoarece există atât de multe preocupări legate de confidențialitatea consumatorilor. De fapt, tări precum Italia au interzis temporar ChatGPT. Există, de asemenea, preocupări legate de modele lingivistice mari care se bazează pe cunoștinte învechite despre internet, cu o întârziere de doi ani în cazul ChatGPT, fără acces la evenimente curente sau informații în timp real, deși a fost activat din nou datorită unui conector cu Microsoft Bing.

A se citi și Skyscanner lucrează la dezvoltarea unui agent de turism artificial

În opinia sa, „riscurile de creștere a dezinformării, a prejudecăților și a inegalității sunt mult prea reale. Siguranța și protecția consumatorilor trebuie să fie pe primul loc. Nu degeaba, lideri în domeniul tehnologiei ,precum Elon Musk, au cerut recent o pauză în dezvoltarea inteligenței artificiale pentru a evista riscurile pentru umanitate, inclusiv posibilă dispariție a superinteligenței, susținând că această cursă a scăpat de sub control și că este nevoie de timp pentru a permite politicii guvernamentale să recupereze decalajul.

Experta a reamintit că „agențiile de turism s-au confruntat cu perturbări masive din cauza creșterii rezervărilor online în urmă cu trei decenii, ceea ce a dus la închiderea unui număr mare de puncte de vânzare și la pierderea de locuri de muncă. Acum, industria este pregătită pentru o nouă perturbare, pe măsură ce IA generativă accelerează automatizarea sarcinilor în fiecare etapă a călătoriei clientului, înainte, în timpul, și după”.

„Ne place sau nu, pe măsura ce Microsoft intenționează să integreze inteligența artificială generativă în software-ul Microsoft 365 Copilot, aceasta va deveni din ce în ce mai răspândită în viața de zi cu zi a consumatorilor și în muncă”, a recunoscut Caroline Bremner.

Ca de obicei, a concluzionat expertul, companiile de turism se vor confrunta cu cele mai mari provocări pentru a face față aceste noi etape de transformare digitală, cu o abordare de tip „testează și învață”. Cu toate acestea, doar cele care mențin latura umană în domeniul călătoriilor și al cazării vor prospera.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version