Un vechi 737 pierde un panou în timpul zborului și există probleme cu 787

Problemele Boeing continuă să se adune, producătorul american de aeronave având în spate supravegherea extremă a Administrației Federale a Aviației din SUA (FAA), căreia i s-a alăturat acum ochiul vigilent al omologului său european, Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA), precum și mai mulți dintre clienții săi importanți care fac presiuni pentru livrări restante, având în vedere că vara anului 2024 este aproape. Pentru a înrăutăți situația, după ce o ușă laterală a unui 737 MAX 9 s-a desprins de la începutul acestui an, săptămâna trecută a avut loc două incidente grave în care au fost implicate un 737-800 și un 787 Dreamliner.

Un panou s-a desprins la United Airlines

United Airlines a anunțat că lucrează cu mai multe autorități pentru a determina de ce s-a desprins cea mai mare parte a unui panou de pe partea inferioară a fuzelajului unui Boeing 737-800 în timpul unui zbor scurt de la San Francisco la Medford, Oregon, vineri.

Panoul avariat, care pare să se afle în zona trenului de aterizare al aeronavei vechi de 25 de ani, a fost descoperit după ce nava a aterizat la Medford. United a precizat că nu au existat indicii în timpul zborului ca ar fi ceva în neregulă, astfel că zborul s-a desfășurat normal. Astfel, zborul United 433, care transportă 139 de pasageri și șase membri ai echipajului, a ajuns la destinație fără un panou extern.

Boeingul 737-800 al United Airlines a aterizat în siguranță la Medford, Oregon, dar îi lipsea un panou de sub fuselaj. United spune că problema a fost descoperită când aeronava a fost parcată la poartă (Sursă: X).

Panoul pare să fi fost ținut în poziție de aproximativ două duzini de șuruburi. În fotografie, șuruburile par a fi la locul lor și se pare că panoul s-a desprins de suporturi. O mică porțiune a rămas atașată, iar marginea zimțată a acelei bucăți sugerează că restul s-a desprins. Avionul a fost reținut la sol.

După ce aeronava a fost parcată la poartă, s-a descoperit că lipsea un panou extern”, a precizat United într-un comunicat. „Vom efectua o examinare amănunțită a aeronavei și vom face toate reparațiile necesare înainte de a o repune în serviciu”. 

Boeing 737-800 de United Airlines (Sursă: United Airlines).

Aviz de siguranță pentru 787 după incidentul cu Latam

Între timp, vineri, Boeing a emis un aviz de siguranță, potrivit unui raport publicat de Washington Post, prin care avertizează companiile aeriene cu privire la o posibilă problemă legată de întrerupătoarele slăbite din scaunele piloților aeronavelor sale 787 Dreamliner, după ce un 787 Dreamliner aparținând companiei Latam Airlines s-a prăbușit în timpul săptămânii pe un zbor din Australia spre Noua Zeelandă, rănind mai mulți pasageri.

Avioanele cu reacție au un comutator în partea din partea din spate a scaunelor pilotului care poate fi folosit pentru a muta scaunele înainte și înapoi. Dacă comutatorul se blochează în timp ce cineva este așezat, acesta ar putea să-și preseze corpul împotriva comenzilor avionului. Într-un buletin adresat companiilor aeriene, Boeing a precizat că, dacă o parte a comutatorului este slăbită, un capac din partea de sus poate provoca blocarea acestuia, „ceea ce duce la o mișcare neintenționată a scaunului”.

Buletinul nu a făcut nicio o referire la incidentul cu avionul 787 al companiei aeriene chiliene, care se află în primele etape de investigare de către autorități, la care s-au alăturat autoritățile chiliene care au preluat conducerea.

Boeing 787-8 Dreamliner de la Latam Airlines (Sursă: Latam Airlines).

Boeing a declarat vineri, într-o declarație, că reamintește companiilor aeriene un buletin de service din 2017 care a abordat o problemă cu întrerupătoarele și care include instrucțiuni pentru inspecții și întreținere. Inspecția implică verificarea dacă o parte din comutatoarele scaunelor s-au desprins.

United Airlines și American Airlines sunt cei mai mari operatori americani de Dreamliner, cu flote de 71 și, respectiv, 59 de aeronave.

Recomandăm operatorilor să efectueze o inspecție la următoarea ocazie de întreținere„, a precizat Boeing într-un comunicat.

Problema este cea mai recentă preocupare în materie de siguranță pentru Boeing, în condițiile în care compania este supusă unei examinări sporite din partea călătorilor și a autorităților de reglementare după explozia în aer a unui avion 737 MAX 9 al companiei Alaska Airlines în ianuarie. Administrația Federală a Aviației a declarat că a convocat un grup de experți pentru a analiza răspunsul companiei Boeing.

Nu a fost imediat clar câte aeronave 787 au fost afectate de problema comutatorului de scaune. Dar buletinul de The Washington Post, a fost trimis tuturor operatorilor de aeronave, care sunt sfătuiți să inspecteze cu atenție capacul comutatorului pentru a se asigura că nu s-a deprins.

Mai multe articole despre subiect

Europa ar retrage certificările Boeing dacă va fi necesar

Boeing se confruntă cu o anchetă penală în legătură cu eșecurile de fabricație

SUA acordă lui Boeing 90 de zile pentru a implementa un plan de control al calității

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version