Administrația Federală a Aviației (FAA) a acordat lui Boeing 90 de zile pentru a prezenta un plan de acțiune cuprinzător pentru a rezolva ceea ce numește „probleme sistemice de control al calității”. Miercuri, administratorul FAA, Mike Whitaker, a redus la jumătate mandatul de șase luni al Consiliului National pentru Siguranța Transportului (NTSB) de a elabora un plan de acțiune pentru a obține „îmbunătățiri substanțiale” în sistemele de calitate și siguranță ale Boeing.
Recomandarea NTSB a făcut parte din raportul sau preliminar privind incidentul de la Alaska Airlines, care a constatat că patru șuruburi de pe fișa ușii fuzelajului unui Boeing 737 MAX 9 nu au fost niciodată reinstalate după lucrările de reparație a fuzelajului de pre-producție efectuate de angajații Boeing, ceea ce a făcut ca ușa să se desprindă în timpul zborului.
Whitaker a adăugat în declarația sa că eforturile Boeing de a îmbunătăți controlul calității trebuie să țină cont de informațiile care vor fi obținute prin intermediul unui audit al liniei de producție în curs de desfășurare de către agenție, precum și de concluziile analize a unui grup de experți, care a fost comandată de FAA și publicată miercuri.
În plus, FAA solicită acțiuni pentru a finaliza inițiativa Safety Management System, pe care Boeing a lansat-o în mod oficial in 2019; potrivit unui raport în The Seattle Times.
În special, FAA a anunțat că Boeing va fi responsabilă pentru a se asigura că acest sistem de management al calității trebuie să includă solicitarea acelorași niveluri de rigoare și de supraveghere din partea furnizorilor săi, cum ar fi Spirit AeroSystems care fabrica celulele aeronavelor 737 MAX. Obiectivul pe termen lung, potrivit FAA, este de a crea „o schimbare sistemică și măsurabilă în ceea ce privește controlul calității producției”.
În cadrul unei întâlniri care a durat toată ziua de ieri cu directorul general al Boeing, Dave Calhoun, și cu membrii personalului său de conducere în domeniul siguranței, Whitaker a informat echipa Boeing cu privire la acțiunea sa. După întâlnire Whitaker a declarat: „Boeing trebuie să se angajeze la îmbunătățiri reale și profunde. Realizarea unei schimbări fundamentale va necesita un efort susținut din partea conducerii Boeing, iar noi îi vom trage la răspundere la fiecare pas, cu repere și așteptări înțelese de comun acord”.
Într-o declarație de joi, Calhoun, CEO al producătorului american de aeronave, a declarat: „Boeing va dezvolta un plan de acțiune cuprinzător cu criterii măsurabile care să demonstreze schimbarea profunda cerută de administratorul Whitaker și de FAA”.
Sursă: hosteltur.com