Turismul interminabil, tendința care marchează redresarea

În timpul pandemiei, au apărut noi moduri de a experimenta călătoria. Una dintre cele mai relevante este ceea ce Observatorul de Innovare Digitală în Turism al Politehnicii din Milano a numit „neverending turism”, turism interminabil. Acest concept presupune extinderea experienței de călătorie în timp și spațiu, datorită soluțiilor digitale. În acest fel, oferă companiilor de turism posibilitatea de a crea produse și procese menite să ofere o experiență care nu se limitează la momentul vizitei destinației ci, de fapt, nu se termină niciodată

Conceptul de turism interminabil poate fi folosit pentru ca actorii din turism să inoveze în propunerilor lor de valoare.

Clienții: un nou mod de a experimenta călătoria 

Punctul de plecare pentru înțelegerea oportunităților pe care le creează această tendință este acordarea de atenție a nevoilor și comportamentelor clienților, care au fost accelerate de pandemie. Oamenii și-au exprimat întotdeauna nevoia unei experiențe turistice continue. Dovada în acest sens este cererea ca reviste și documentare să ajungă în locuri noi sau achiziționarea de produse tipice precum mâncăruri regionale, meșteșuguri autohtone, obiecte de modă, suverinuri etc., ca modalitate de a menține relația cu destinația și la distanță, înainte sau după călătorie.

Inovația digitală a contribuit la creșterea posibilităților de extindere a experienței. Datele Observatorului de la Milano arată că numărul turiștilor care cumpără produse tipice destinațiilor vizitate prin intermediul comerțului electronic este în creștere constantă din 2016 (+30% în 2019 față de 2018), ceea ce demonstrează potențialul în creștere al acestei piețe.

Odată cu pandemia, alte tendințe au fost întărite. Timpul pe care îl petrecem pe internet bucurându-ne de conținut digital a crescut dramatic. În Italia, conform Observatorului de conținut digital al Politehnicii din Milano, în timpul primei izolare, 40% dintre utilizatorii de internet au petrecut mai mult timp pe podcasturi, jocuri video, muzică și știri. La fel s-a întâmplat și cu serviciile digitale precum băncile, achzițiile electronice, distribuția de alimente și plățile.

Această tendință a influențat și experiența turistică. Internetul și-a întărit rolul, nu doar ca sursă de inspirație, ci și drept de canal al acestei experiențe, un mod de a desfășura, în mod virtual, activități eminamente fizice, precum vizite la muzee, plimbări cu bicicleta, regate, etc.

În timpul pandemiei, căutările în motoarele de rezervări legate de cuvinte precum muzeele virtuale sau online au crescut rapid, ceea ce a condus la apariția unei piețe pentru conținutul digital turistic și cultural care completează experiența fizică tradițională.

Experiențele digitale pot fi comercializate ca un produs de sine stătător, dar sunt folosite și ca un motor de atracție și inspirație pentru următoarea vacanță din perioada premărgătoare sau ca o modalitate de a continua relația cu turistul după călătorie. 

O a doua tendință întărită de pandemie a fost aceea de a apela la munca inteligentă și la distanță, care în multe cazuri a devenit „munca de vacanță”. În 2020, de exemplu, 26% dintre italieni și-au rezervat o casă pentru a lucra dintr-o destinație de vacanță, tendință care a continuat să crească un an mai târziu. Acest fenomen pretinde  extinderea oportunităților pentru experiențe turistice dincolo de perioadele tradiționale de vacanță.

Furnizori: exemple de servicii interminabile

Analizând răspunsul furnizorilor la căutarea unor experiențe neterminabile, se pot identifica propuneri interesante în industria turismului mondial. Unele destinații precum Puerto Rico au oferit întâlniri virtual în timpul pandemiei pentru a împărtăși tradițiilor locale axate pe lucrătorii de distanță.

Tendința a fost profitată și de oferta de cazare din Italia: în 2020, 42% au oferit clienților posibilitatea de a cumpăra produse locale, fie online, fie în unitate, iar 39% au găzduit telelucrători.

Potrivit concluziilor Observatorului inovației digitale în patrimoniu și cultură, 80% dintre muzeele, monumentele și siturile arheologice italiene au propus în 2020 conținut online precum laboratoare educaționale, tururi ghidate, ateliere, etc., pentru a genera loialitate și a păstra relația vie cu vizitatorii.

Startup-urile sunt deosebit de proactive în turismul interminabil. Două exemple în acest sens sunt Divinea și Ventuno, care oferă, respectiv, „degustări inteligente”, experiențe de degustare de vinuri online; sau „cutii de experiență”, un pachet de produse locale, care sunt complete cu conținut virtual dintr-o anumită destinație.

Mai multe informații despre tendințe în articolul Cele șapte predicții ale Booking.com pentru revenirea călătoriilor în 2022.

Dar o experiență interminabilă nu trebuie neapărat să se bazeze pe comerț electronic și conținut digital. De exemplu, un operator de turism și un aeroport italian tocmai au lansat un serviciu care le permite călătorilor să rezerve articole duty free online cu reducere înainte de plecare sau să folosească serviciul „click and collect”, dar pot rezerva și online cu un personal shopper care oferă sfaturi și face precomenzi în magazinele din aeroport.

Acest lucru permite o extindere a experienței turistice pentru a se bucura și de timpul de mișcare fizică, care este adesea considerat ceva greu. Este, de asemenea, o modalitate de a încuraja cheltuielile suplimentare și de a diferenția fluxurile de venituri pentru companiile de turism.

O ofertă interminabilă bine concepută oferă beneficii precum generarea de fluxuri venituri incrementale, posibilitatea de a reduce costurile, de exemplu marketing, și menținerea unei relații pe termen lung, de încredere și experiență cu clientul. 

În plus, turismul interminabil poate avea un impact pozitiv asupra sustenabilității. Telemunca, de exemplu, poate facilita reducerea problemelor de sezonalitate pentru unele destinații și pentru alte destinații secundare din afara drumurilor bătute să reapără. Valoarea teritoriilor turistice minoritare și a produselor lor gastronomice și artizanale  sunt un element de extindere a ofertei și generează impacturi pozitive în întreaga economie a destinației.

Inovația bazată pe această caracteristică interminabilă este, prin urmare, o modalitate de a revigora întregul lanț valoric și ecosistemul turistic pentru a oferi o nouă experiență de călătorie. 

Informația de referință se află pe site-ul Phocuswire.

Exemplu de răspuns la această tendință

Compania de transport FlixBus, cu o rețea largă de conexiuni de autobuz, și platforma digitală de călătorii Miravilius au semnat o alianță pentru promovarea destinațiilor cu un nou concept de călătorie din ce în ce mai imersiv și incluziv. Această colaborare, care va face mai ușoară descoperirea de noi destinații chiar și pentru cei care nu pot călaăori, va face posibilă maximizarea experienței de călătorie a oamenilor chiar înainte de plecare, în conformitate cu această tendință de turism interminabil.

Ambele companii împărtășesc valori și obiective dincolo de diversitatea celor două sectoare, ceea ce a făcut posibilă identificarea unui teren comun solid. Astfel, FlixBus oferă posibilitatea de a călători celor care locuiesc în teritorii mai puțin conectate prin alte mijloace, promovând descoperirea unor zone mai puțin cunoscute.

Alianța dintre FlixBus și Miravilius are drept scop stimularea descoperirii de destinații mai puțin cunoscut și pune în valoare munca ghizilor locali.

La rândul său, platforma de streaming live născută în 2021 permite oamenilor să exploreze lumea în orice moment, chiar și în mijlocul unei urgențe sanitare, datorită conexiunilor live cu peste 150 de ghizi turistici specializați în peste 300 de destinații din întreaga lume. În acest fel, a contribuit la crearea unui nou concept de călătorie revoluționar și la îndemâna tuturor.

Datorită acestei colaborări, clienții Miravilius vor putea accesa rețeaua FlixBus cu prețuri reduse până în iulie, pentru a descoperi personal destinațiile către care au călătorit deja digital; iar pasagerii FlixBus se vor putea bucura gratuit de o lună de servicii ale platformei pentru a explora noi destinații la alegere. Scopul este astfel de a crea o experiență de călătorie mai largă și mai profundă, încurajând legături mai puternice cu teritoriul de destinație.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version