Trecerea de la tren la avion aduce beneficii limitate de mediu

Odată cu creșterea obiectivelor globale de decarbonizare, transporturile au fost supuse unei atenții sporite și, în special, aviația comercială. O soluție care a fost propusă pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din transport este o schimbare modală de la avion la tren. Acest lucru a fost deja încurajat atât prin investiții masive în infrastructura feroviară, cât și prin interdicții și taxe pentru zborurile pe distanțe scurte în anumite țări. Deși emisiile de CO2 ale trenului per pasager-kilometru sunt mai mici decât cele produse de călătoriile aeriene, zborurile pe distanțe scurte la cele feroviare sunt limitate și generează alte costuri de mediu, sociale și economice. Pe de altă parte, zborurile cu o distanță mai mică de 500 km reprezintă între 1 și 2% din totalul emisiilor de aviație în Uniunea Europeană

 

O arată studiul „Zborurile pe distanțe scurte și conectivitate durabilă”, realizat de firma de consultanță economică și financiară Oxera, la comanda principalelor asociații din sectorul aviatic european: Airline for Europe (A4E), International Airports Council Europe (ACI Europe), Asociația Europeană Regională a Liniilor Aeriene (ERA); ADS Europe, care reunește industriile europene din aeronautică, spațiu, apărare și securitate; Organizația Civilă a Serviciilor de Navigație Aeriană (CANSO) care solicită un echilibru mai mare și o precizie efectivă în dezbaterea privind intermodalitatea durabilă a transportului. 

 

„Toate modurile de transport au rolul de jucat, nu este vorba despre aviație sau feroviar, ci despre aviație și feroviar. 

 

Raportul evidențiază faptul că imaginea este mult mai complexă decât simpla trecere de la un mod de transport la altul. Construcția de noi linii de cale ferată are un cost ridicat de mediu datorită emisiilor de CO2 asociate producției de ciment și oțel, precum și a emisiilor din combustibilul utilizat pentru construcția infrastructurii. Studiul identifică, de asemenea, un impact semnificativ asupra biodiversității și deteriorarea habitatelor faunei sălbatice ca factori suplimentari de mediu. 

 

Pentru multe aeriene pe distanțe scurte cu trafic mai puțin frecvent sau în aeroporturi fără o conexiune feroviară bună de mare viteză, calea ferată poate să nu fie viabilă din punct de vedere economic, deoarece se bazează pe un model de afaceri diferit, cu viteză și rate de ocupare mari. Nu există nicio garanție ca pasagerii vor trece de la avion la tren și vor alege alege să călătorească cu mașina, ceea ce ar putea duce la emisii de CO2 mai mari de CO2. 

 

Este important ca decarbonarizarea aviației va fi foarte avansată atunci când va fi implementată o infrastructură feroviară comparabilă se arată în raport. „Aeronavele hibrid-electrice vor fi testate mai întâi pe rutele regionale până în 2030, reducând emisiile de CO2 cu 50% pe zbor pe acel segment de piață„. Prin urmare, pe măsură ce sectorul feroviar și cel al aviației se decarbonizează, decalajul dintre emisiile de CO2 în aer și transportul feroviar se va reduce și mai mult”. 

 

În plus, deoarece rutele care au cel mai mare sens să se decarbonizeze mai întâi, zborurile pe distanțe scurte în Europa vor juca un rol relevant în implementarea tehnologiilor perturbatoare cu emisii scăzute de carbon, accelerând astfel o lansare mai largă a decarbonizării. 

 

Aeroporturile regionale și companiile aeriene sunt esențiale în dezvoltarea economică și socială a regiunii lor, deoarece asigură că economiile locale pot accesa hub-uri economice mai mari. „Sunt cheia politicii de coeziune a UE și instrumente esențiale pentru reducerea inegalităților teritoriale și sociale”, se arată în studiu. 

 

Parlamentul European estimează că sectorul aviației susține aproximativ cinci milioane de locuri de muncă și contribuie cu 110 miliarde de euro la PIB-ul european pe an. Dacă sunt incluse și efectele indirecte, aceste cifre se ridică la 12 milioane de locuri de muncă și cel puțin 700 de miliarde de euro PIB. 

 

Prin urmare, directorii asociațiilor de aviație îi solicită legiuitorilor să ia în considerare acești factori de mediu, sociali și economici atunci când se gândesc la modulul de optimizare a decarbonizării transportului regional în Europa

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version