Servicii la bord de la neobișnuite la inovatoare, determinate de COVID-19

Încă nu se știe dacă efectele pandemiei de COVID-19 vor schimba modul de zbor într-un mod durabil, dar deocamdată a schimbat conceptele și prioritățile, plasând sănătatea și salubritatea în centrul experienției pasagerilor, cu spijinul tehnologiei care va fi decisivă în apariția tendințelor care ar putea deveni noua normă după această criza de sănătate. Prezentăm câteva dintre inițiativele recente din industria companiilor aeriene, noi, inovatoare și, în unele cazuri, chiar neobișnuite, pentru a oferi o zi de călătorie care redă încrederea cu privire la siguranța călătoriei. 

Livrarea la domiciliu se face la bord

Evitarea riscurilor interacțiunii la bord între pasageri și echipajul de cabină a determinat majoritatea companiilor aeriene să-și suspende serviciul de catering în timpul zborurilor. Cu toate acestea, Transavia, compania low cost a Air France KLM, a apelat la un parteneriat unic cu compania de comenzi online Just Eat, pentru a oferi un serviciu neobișnuit, de neimaginat în perioada pre-COVID-19: pasagerii pot comanda mâncarea pe care o doresc cu o oră înainte de zbor, a cărei livrare, în loc să fie la domiciliu, se face la ușa avionului. Mâncarea este pregătită de compania olandeză de catering iFleat. Plata se decontează în avans și Transavia știe care pasageri au comandat o mâncare, ceea ce reduce contactul fizic dintre pasageri și echipaj.

De asemenea, se așteaptă ca serviciul inovator să reducă la minimum risipa de alimente prin reducerea cantității de mese preparate și aduse la bord.

În prezent, este disponibil pe patru zboruri din Amsterdam către destinații din Grecia, Portugalia și Italia.

Zboruri fără bagaje

Iberia a stabilit, de asemenea, o alianță strategică cu firma Bob.io pentru a crea o „experiență de zbor fără valize„. Start-up-ul spaniol oferă pasagerilor înregistrarea bagajelor acasă și să meargă la aeroport fără bagaje, rezervând serviciul în timpul serviciului în timpul procesului de check-in pe iberia.com.

Această funcționalitate permite pasagerilor să se bucure de un serviciu de colectare și check-in a bagajelor și, astfel, să meargă direct la poarta de îmbarcare, fără greutate și fără să aștepte la ghișeul de check-in, ceea ce crește și siguranța la trecere, serviciu al cărui potențial era deja văzut înainte de pandemie.

Colaborarea ambelor companii spaniole permite accesul direct la avion, reducând interacțiunea la aeroport și maximizând siguranța și confortul pasagerilor.

Asociația Iberiei cu Bob.io face parte din strategia sa de inovare și digitalizare pentru a implementa o experiență de călătorie contactless. 42% dintre călători își arată îngrijorarea cu privire la coada de așteptare pentru a-și verifica bagajele, potrivit datelor IATA.

Curățenia cabinei cu ultraviolete

Salubritatea cabinei a ocupat un loc central în aceste vremuri. Unele dintre soluțiile mai inovatoare includ  sistemul de curățenie a cabinei cu ultraviolete (UV), dezvoltat de Honeywell, care a fost deja adoptat de Qatar Airways. Și Jet Blue Airways îl probează.

Soluția poate igieniza întreaga cabină a unei companii aeriene de dimensiuni medii în mai puțin de 10 minute, abordând preocupările actuale cu privire la timpul de răspuns între zboruri.

Sistemul de cabină UV al Honeywell are o dimensiune aproximativă ca un carucior pentru băuturi și are brațe de lumină UVC care se extind peste partea superioară a scaunelor și matură cabina pentru a trata suprafețele aeronavei fără a utiliza substanțe chimice.

Divertisment contactless

Într-o perioadă în care pasagerii au devenit mai precauți atunci când ating suprafețele, unele companii aeriene dezvoltă actualizări ale divertismentului la bord (inflight entertainment IFE) pentru a oferi experiența fără contact și pentru a promova un model BYOD (bring your own device/aduce propriul dispozitiv).

Recent, Southwest Airlines a lansat recent o serie de îmbunătățiri la portalul său de divertisment în zbor, permițând clienților să transmită conținut în timpul zborului fără a fi nevoie să se descarce o aplicație înainte de îmbarcare. Pasagerii pot transmite conținut direct pe smartphone, laptop sau tabletă, utilizând portalul IFEC (inflight entertainment and conectivity) al companiei los cost din SUA, cu tehnologia Global Eagle.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version