Roboții hotelului din Japonia concediați pentru că sunt inepți

În vara anului 2015, a fost deschis primul hotel gestionat de roboți și unii au crezut că viitorul este deja aici și că în scurt timp toate hotelurile vor fi așa. Nimic nu poate fi mai departe de adevăr: Hotelul Henn-na (ciudat în japoneză), din Nagasaki, a fost nevoit să renunțe la serviciile a mai mult de jumătate din personalul său robotizat pentru că crea mai multe probleme decât le rezolva, după cum a informat The Wall Street Journal. 

 

Dintre cei 243 de roboți care au funcționat în instalațiile sale, nici măcar cei mai emblematici nu au fost salvați, precum velocirraptores care asistau clientul la recepție, întrucât aveau nevoie de ajutor uman pentru a fotocopia pașaportul uman pentru a face check-in-ul. Nici nu știa să răspundă la întrebările care îi se adresau cu privire la destinație sau lucruri mai complexe. 

 

Odată ajuns în cameră, experiența nu se îmbunătățea, din moment ce Churi, robotul femenin care stingea luminile la cererea clientului sau răspundea la întrebările sale, emitea sunete în timpul nopții confundând sforăitul cu posibile comenzi. De asemenea, nu le oferea nici informații actualizate cu privire la orele de deschidere a localurilor și obiectivelor turistice din împrejurimi, astfel că le găseau uneori închise atunci când mergeau să le viziteze. 

 

Iar dacă clientul avea nevoie să fie ajutat cu bagajul, cel mai bine și cel mai rapid era să o care el singur pentru ca cei doi roboți de cărat bagaje ajungeau doar la 24 din cele 100 de camere, în afară de faptul că se stricau atunci când ploua sau ningea sau se blocau atunci când se loveau unul de celălalt. 

Nici robotul Chun oferea informații actualizate cu privire la programele de deschidere ale localurilor și atracțiilor turistice.

 

Dacă la toate acestea adăugăm obsolescența celor care lucrau mai mult de patru ani după punerea lor în funcțiune, rezultatul a fost o concediere masivă pentru mai mult de jumătate din forța de muncă automatizată și lăsarea acestor sarcini în mâinile oamenilor. Directorul hotelului, Takeyoshi Oe, și președintele companiei, Hideo Sadawa, au recunoscut că tehnologia prezentă în acești roboți nu era pregătită pentru acest tip de presiune la muncă

 

Valoarea factorului uman

Această decizie consolidează vocile sectorului care câștigă din ce în ce mai mulți adepți, care asigură că nicio mașină nu poate depăși inteligența, comportamentul și serviciul uman. Misiunea sa va fi întotdeauna să se ocupe de sarcinile cele mai repetate și de rutină, atât în față clientului cât și în back-office, cu o automatizare care să permită personalului să fie eliberat din acea muncă care nu oferă valoare adaugată să se concentreze pe cea pe care o oferă, adăugând calitate și căldura umană serviciului

 

De aceea va trebui să continuăm să așteptăm să vedem un hotel cu personal robotizat, care este cu adevărat eficient în sarcinile care le sunt atribuite. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version