Roboții din hotelul din Japonia care, în 2015, au devenit faimoși și pentru că la doar patru ani după incorporarea lor, au fost concediați pentru că sunt inepți, așa cum am informat în alt articol. Iar gradul de implementare a acestei tehnologii nu s-a schimbat prea mult de atunci.
Economisirea costurilor este motivul cheie pentru care hotelurile vor să folosească roboți; din acest motiv, în perioada pandemiei, s-a adăugat și creșterea cererii de servicii contactless din cauza problemelor de siguranță și igienă, pe lângă lipsa de personal, care a reactivat interesul pentru această tehnologie, concentrată și pe curățarea și dezinfectarea spațiilor.
Cu toate acestea, deși un al doilea robot s-a alăturat personalului hotelurilor Aloft din SUA din 2015, Hilton a încheiat un parteneriat cu IBM pentru a crea un robot concierge, Crowne Plaza a „angajat” un robot de livrare, iar Yotel din New York chiar a automatizat plasarea mobilierului camerei pentru o utilizare mai eficientă a spațiului; adevărul este că așteptările ca roboții să se plimbe liber prin hoteluri nu au fost îndeplinite.
Este cu siguranță o tehnologie la care se lucrează. Mai multe informații în:
– Travelodge angajează o „armată” de roboți pentru a-și curăța hotelurile
– Inteligența artificială: 7 diferențe între ceea ce a promis și ceea ce oferă
în general, clienții și angajații nu par să fie îngrijorați de faptul că roboții le fac treaba, potrivit unui studiu din 2019 publicat în International Journal of Hospitality Management. Cu toate acestea, nu este întotdeauna așa, ceea ce a determinat parțial unele dintre hotelurile care au decis să le adopte la momentul respectiv să nu le mai folosească, potrivit unui raport publicat anul trecut în aceeași revistp.
La fel ca și în cazul roboților pentru serviciile în restaurnte, având în vedere nivelul de tehnologie disponibil în prezent, dispozitivele simple care se limitează la sarcini repetitive și predictive, cum ar fi room service-ul, transferul bagajelor sau aspiratul, tind să funcționeze mai bine în mediul de lucru hotelier. Dar atunci când vine vorba de gestionarea interacțiunilor multiple de customer service sau a sarcinilor mai complexe, rezultatele sunt mai amestecate.
Cum se poate inversa acest lucru
Expertii consultați în cadrul studiului publicat în International Journal of Hospitality Management sunt de acord că „dacă proiectanții și producătorii de roboți ar simplifica procesele de lucru aferente și soluțiile de dezvoltare astfel încât să funcționeze mai eficient, aceștia ar fi mai bine adaptați la operațiunile hoteliere”.
Experții adaugă că „dezvoltatorii ar trebui, de asemenea, să ofere soluții holistice de întreținere și asistență post-vânzare pentru a spori încrederea operatorilor de roboți în domeniul serviciilor, cum ar fi îndrumarea online în timp real, 24 de ore din 24 pentru angajați”.
Informațiile de referință sunt disponibile pe Popular Science.
Sursă: hosteltur.com