Troika, un robot autodidact creat de LG Electronics parcurge Aeroportul Seoul Incheon, informând pasagerii cât timp este nevoie pentru a ajunge la porțile de îmbarcare și pentru ai escorta la zborurile lor. Jumbo, un robot care face curățenie, ajută de asemenea angajații responsabili de curățenia instalațiilor să mențină impecabile extinsele etaje din aeroportul capitalei sud-coreene. În timp ce în Franța, Lyon, s-a lansat Stan, un robot valet, care parchează vehicule în Aeroportul Lyon Saint-Exupéry.
Troika, de dimensiunea unui adolescent, este echipat cu un ecran dreptunghiular pe partea din față, care arată ca un smartphone gigant și poate afișa informații despre zbor, o hartă a aeroportului și date despre vreme. Capul său parțial rotunjit are o față plata cu ecran tactil care arată ochii zâmbitori sau clipitori, sau informații, potrivit South China Morning Post.
Călătorii țși pot introduce biletele în scaner pentru a obține informații despre zbor, iar Troika întreabă în acel moment daca doresc să fie escortați la uși, avertizându-i pe cei mai timizi: „Vă rog stați mai aproape ca să vă văd”.
Troika poate recunoaște poziția sa în interiorul terminalului aeroportului și se poate deplasa în jurul trecătorilor și obstacolelor, a spus Kim Hyoungrok, inginerul șef de cercetare la LG Electronics, care a supravegheat dezvoltarea robotului. El poate vorbi engleză, coreeană, chineză și japoneză, a spus Kim. Cu toate acestea, robotul poate efectua doar câteva sarcini simple pentru care a fost programat.
Aeroportul din Seoul a spus ca nu se așteaptă ca roboții să înlocuiască lucrătorii umani, „numai să îi ajute, în special cu schimbul de noapte și sarcini fizice exigente”.
Planurile de viitor ale aeroportului includ implementarea de roboți pentru consilierea călătorilor cu privire la articolele interzise în timpul zborurilor, a servi felurile de mâncare ăn saloanele aeroportului și a transporta mărfuri.
Valet parcking
În aeroportul din Lyon, pasagerul își lasă mașina într-un fel de capsulă și se va urca în avion fără să-și facă griji în legătură cu parcarea vehicului. Un serviciu robot, proiectat de Stanley Robotica, va fi responsabil de acest lucru.
Pentru Aéroports de Lyon are dublul obiectiv de a simplifica parcarea pasagerilor și de a crește numărul locurilor de parcare disponibile. „Cu această inovație, capacitatea de parcare va crește cu 50%. Roboții pot parca autoturismele fără riscul de avarie”, spune aeroportul, nerăbdător să facă față creșterii nevoilor de parcare, datorită creșterii traficului aerian în Lyon. În plus, ele îmbunătățesc experiența pasagerului, deoarece cu acest sistem automat, nu este nevoie să cauți un loc disponibil sau să parcurgi parcarea„. Cum funcționeaza, se poate vedea în videoclipul de mai jos.
Sursă: hosteltur.com