Industria germană a călătoriilor privește cu „încredere” spre noul an turistic 2024. De fapt, „există deja semne de cerere mare pentru vacanțe, în special pentru lunile de vară care urmează”, potrivit Asociației germane de turism (DRV), care se așteaptă la o „creștere moderată” a vânzărilor de 4% față de anul precedent pentru piața de vacanță și de călătorii private cu cel puțin o înnoptare.
Conform previziunilor acestei asociații de profil, germanii vor cheltui în total 78 de miliarde de euro pentru servicii de călătorie rezervate înaintea de începerea vacanței, atât pentru pachetele turistice de la turoperatori, cât și pentru vacanțe personalizate. „Se așteaptă ca în special călătoriile pe lung curier să crească semnificativ„, a declarat președintele DRV, Norbert Fiebig.
Ruta de est pe distanțe de mediu curier, cu destinații în Turcia și Grecia, „va continua să fie unul dinte motoarele de creștere a pieței turistice germane pe tot parcursul anului”, potrivit experților consultați de DRV.
„Turcia este deja una dintre cele mai populare destinații de vacanță pentru turiștii germani în ceea ce privește pachetele turistice în 2024”, a declarat Fiebig. Comparativ cu anul precedent, DRV se așteaptă la o „evoluție pozitivă generală” în ceea ce privește călătoriile pe distanțe de lung curier, cu o creștere a numărului de călători de 11% și o creștere a vânzărilor de 18% în semestrul de vară.
„Multe destinații de lung curier, cum ar fi SUA, Australia, Thailanda sau Indonezia, și-au revenit treptat după pandemia de coronavirus”, a declarat președintele DRV. Prin urmare, asociația consideră că „efectele de redresare pe segmentul călătoriilor pe distanțe de lung curier pot fi încă așteptate„, chiar dacă acestea sunt influențate de factorii economici interni și de incertitudinea asociată în rândul consumatorilor.
Călătoriile vor continua, în ciuda tuturor lucrurilor
Pentru întregul an, DRV se așteaptă la o „ușoară scădere a numărului de călători, în ciuda creșterii vânzărilor”. Și, în acest sens, a amintit că deja în 2023 mai puține persoane au călătorit cu turoperatorii decât înainte de pandemie, dar scăderea preconizată în acest an „nu va fi la fel ca în 2023”, conform criteriilor experților consultați”.
DRV a subliniat că „nu este încă posibil să se prevadă modul în care creșterea impozitului pe trafic aerian planificată de guvernul federal german va afecta prețurile și, prin urmare, cererea”.
În acest sens, Norbert Fiebig consideră că majorarea planificată este o problemă socială, în special pentru persoanele cu venituri medii care au familii și copii: „Evident, mulți cetățeni germani nu și-ar mai putea permite o excursie de vacanță în 2024 din cauza costurilor crescute”, deoarece va fi mai scump pentru ei, a spus el.
Rezervările se mențin la un nivel ridicat
Cu toate acestea, experții sunt încrezători ca majoritatea populației nu va înceta să călătorească. Potrivit DRV, acest lucru este demonstrat și de rezervările bune făcute în avans de turoperatori pentru sezonul estival 2024: „Acestea sunt deja semnificativ mai mari decât anul trecut și decât anul de dinaintea pandemiei din 2019″, a declarat organizația.
„Creșterea generală a prețurilor, în special pentru combustibil, încălzire și alimente, pune presiune asupra bugetelor multor gospodării.
În general, experții presupun că oamenii călătoresc mai puțin în total sau că economisesc în ceea ce privește durata șederii pe persoană și pe gospodărie”. Și, prin urmare, „este probabil, ca mai multe gospodarii să se concentreze pe una sau două călătorii principale de vacanță”. În ceea ce privește călătoriile de vacanță și de leisure, datele privind rezervările sugerează ca „vor fi reduse semnificativ în actualul sezon de iarnă, dar pentru vară, se așteaptă ca cererea să fie ridicată”.
A se citi și Familiile germane rezervă sejururi all-inclusive și sejururi scurte în 2024.
Trebuie remarcat faptul că această evaluare pentru nou al turistic 2023/24, care a început cu luna de călătorie noiembrie 2023, se bazează pe o nouă prognoză de piață pe care DRV a dezvoltat-o împreună cu experții din industrie. Mai exact, aceasta a fost realizată în colaborare cu firma de consultanță în management Dr. Fried & Partner și cu sprijinul analiștilor de piața de la Travel Data + Analytics.
În viitor, de două ori pe an, la începutul anului și înainte de vacanța de vară, vor fi publicate prognoze de piață „bine fundamentate cu cele mai recente cifre din piață și evaluări de specialitate”, a precizat entitatea.
Sursă: hosteltur.com