Norvegia spune că dorește să cumpere avioane electrice de pasageri în următorii ani pentru a ajuta la reducerea schimbărilor climatice, profitând de succesul său cu mari deduceri fiscale care au făcut țara lider mondial în vânzările de mașini electrice. „Nu există nici o îndoială că, până în 2040, Norvegia va opera complet electric” zborurile de scurt curier, a spus Dag Falk-Pedersen, directorul Avinor.
Directorul companiei de stat Avinor, care operează 45 de aeroporturi în Norvegia, a declarat că angajamentul față de avioanele cu baterii ar putea încuraja dezvoltarea de noi tehnologii precum propulsia electrică și hibridă în Airbus și Boeing; în timpul discursului său la o conferință despre aviație la Oslo, colectată de agenția britanică de știri Reuters.
Printre companiile aeriene, „Airbus ne-a spus că au nevoie de un client și au nevoie de o piață, iar noi le putem oferi ambele”, a spus el. „Desigur au nevoie de o piață mai mare și de mai mulți clienți. Dar cineva trebuie să înceapă”. El a adăugat că „Norvegia, o țară muntoasă de 5 milioane de locuitori, cu orașe în apropiere de fiorduri îndepărtate, ar fi ideală pentru avioanele electrice care pot accelera mai repede decât avioanele convenționale și au nevoie de piste mai scurte”.
Cu toate acestea, avioanele electrice de până acum au probleme majore de greutate, cu baterii voluminoase și intervale de radio limitate. Primele avioane electrice au zburat prin Canalul La Mancha în iulie 2015, inclusiv un Airbus E-FAN 2.0. „S-ar putea ca într-un an sau doi să prezentăm o ofertă pentru comercializarea avioanelor electrice”, a spus Falk-Pedersen, asegurând că o astfel de ofertă ar putea fi între 5 și 15 avioane de între 12 și 50 de locuri.
Ministrul norvegian al transporturilor, Ketil Solvik-Olsen, a declarat că „Oslo va încerca să-și repete succesul în promovarea vehiculelor electrice susținute de scutiri de taxe și alte beneficii, cum ar fi parcarea gratuită și punctele de încărcare”. În 2017, mai mult de jumătate din automobilele noi vândute în Norvegia au fost electrice sau hibride, cea mai mare rată din lume. Dar a recunoscut că „atunci când vorbim despre aeronave alimentate cu baterii, nu există niciun dubiu că majoritatea oamenilor sunt un pic sceptici”.
Guvernul de centru-dreapta din Norvegia, pe o platformă politică instituită în ianuarie 2018, i-a spus lui Avinor că va lucra pentru a trece la avioane electrice în aviația comercială și a promova utilizarea biocombustibililor.
Norvegia, cel mai mare productor de petrol și gaze din Europa de Vest, s-a străduit să-și reducă emisiile de CO2 și alte gaze cu efect de seră, care în 2016 au fost cu 3% mai mari decât nivelurile din 1990.
În noiembrie, Airbus, Rolls-Royce si Siemens s-au unit pentru a dezvolta un motor hibrid electric. Și cu o lună mai devreme, o start-up din zona Seattle, susținută de diviziunile de capital de risc ale Boeing și JetBlue Airways Corp, și-a anuntat, de asemenea, planurile de a lansa pe piață un avion hibrid electric până în 2022, cu o capacitate de până la 12 pasageri.
Sursă: hosteltur.com