Noi tehnologii care revoluționează experiența pasagerilor

Companiile aeriene și aeroporturile au investit masiv în ultimii ani în tehnologii inovatoare care vor schimba modul în care călătoresc oamenii. Înainte de pandemia de Covid-19, accentul a fost pus pe rentabilitate și eficiență. În timpul crizei sanitare, accentul a fost pus pe sustenabilitate, curățenie și siguranță, pe evitarea cu orice preț a contactului, iar acum toate acestea s-au reunit pentru a face din transportul aerian cel mai sigur, mai sustenabil, mai rentabil, mai eficient, mai accesibil și cu cea mai bună experiență pentru pasageri. În acest articol, reunim câteva dintre cele mai inovatoare idei și concepte lansate recent în mai multe aeroporturi europene. 

Cărucioare inteligente pentru bagaje

Aeroportul din München a introdus cărucioare inteligente de bagaje inteligente echipate cu tablete pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor înainte de plecare. Călătorii pot introduce manual detaliile zborului sau pot scana cărțile de îmbarcare cu ajutorul tabletei, primind în timp real informații despre zbor și actualizări. În plus, aceștia pot selecta unități precum magazine și restaurante și pot primi îndrumare prin terminal prin intermediul unei hărți și al unui director integral.

Acestea vor ghida apoi pasagerul prin terminal cu ajutorul unei hărți cu indicații integrate și vor primi oferte specifice locației. Utilizarea cărucioarelor inteligente pentru bagaje este gratuită. Cărucioarele pot fi luate la Terminalul 2, după punctul de control de securitate din fața duty-free-ului.

Sursă: Aeroportul din München.

Introducerea face parte dintr-un proiect pilot de șase luni la Terminalul 2. Această fază de testare este realizată împreună cu dezvoltatorul danez Intelligent Track System (ITS). Această soluție ITS „Clickon” este, până în prezent, unică în lume. Prin conectarea lumii digitale și analogice, aceasta va aduce o valoare adăugată reală călătorilor.

Control de securitate de nouă generație

Ca parte a celui mai mare proiect de extindere din istoria aeroportului din Helsinki, operatorul aeroportuar Finavia a implementat o tehnologie de securitate de noua generație pe aeroport. Este vorba despre un control de securitate modern, renovat, care îmbunătățește semnificativ capacitatea principalului aeroport finlandez de a deservi 30 de milioane de pasageri pe an.

Noua tehnologie de control de securitate a permis Finavia să facă schimbări unice în industria aeroportuară și să revoluționeze modul în care funcționează controlul de securitate, oferind pasagerilor un început de călătorie mai ușor și mai relaxat. Pasagerii nu mai trebuie să scoată din bagajele de mână, dispozitivele electronice sau lichidele, cremele și gelurile in pungi de plastic, permițând transportul acestora în cantități de până la doi litri.

Aeroportul din Helsinki.

Întregul program de dezvoltare a aeroportului din Helsinki, care a durat un deceniu și a costat peste un miliard de euro, a avut ca scop poziționarea serviciilor aeroportului printre cele mai bune din lume. Am finalizat acum partea din proiectul de dezvoltare care vizează controalele de securitate.

Rezervă ora la punctul de control al securității

Aeroportul Heathrow din Londra a lansat o perioadă de testare de șase luni a unui serviciu care le permite pasagerilor să rezerve în avans locurile de așteptare la controlul de securitate, ceea ce le va oferi pasagerilor o mai mare liniște, fiind unul dintre primele aeroporturi din Regatul Unit care oferă acest sistem.

Heathrow Timeslot este un serviciu gratuit care va oferi pasagerilor o ora desemnată și un punct de intrare în zona de control de securitate, asigurând liniștea în timpul călătoriei și contribuind la reducerea timpilor de așteptare la coadă pentru toți pasagerii, permițând o planificare mai eficientă a resurselor.

Testul va fi disponibil în Terminalul 3 și va fi deschis inițial pasagerilor care călătoresc cu patru companii aeriene: American Airlines, Delta Airlines, Emirates și Virgin Atlantic. Pe parcursul perioadei de testare, este posibil să adauge și alte companii aeriene. Rezultatele testului vor determina orice extindere sau implementare viitoare în alte terminale.

Aeroportul Heathrow din Londra.

Aceasta este cea mai recentă inițiativă a aeroportului de a îmbunătăți experiența pasagerilor. În timpul verii, pasagerii de la Heathrow au trecut în mod constant prin punctul de control de securitate în mai puțin de cinci minute, iar gradul de satisfacție al pasagerilor a fost mai mare decât nivelurile de dinaintea pandemiei.

Primul pașaport digital din lume

Pentru prima dată, o țară le permite călătorilor să treacă granița cu un pașaport digital pe smartphone, în loc de unul fizic. Finlanda desfășoară un program pilot pentru pașapoarte digitale numit „Digital Travel Credential” la  aeroportul din Helsinki. În timp ce testul de desfășoară în Finlanda, Uniunea Europeană dorește ca cel puțin 80% dintre cetățenii blocului comunitar să utilizeze un document de identitate digital până în 2030.

Deocamdată, programul pilot, care a început la sfârșitul lunii august, este disponibil doar pentru cetățenii finlandezi. Acesta funcționează pe aeroportul din Helsinki în cadrul unui parteneriat între compania aeriană Finnair, operatorul aeroportuar Finavia și poliția finlandeză. Până la sfârșitul lunii februarie 2024, pasagerii Finnair care zboară spre și dinspre trei aeroporturi din Regatul Unit pot trece prin controlul de frontieră folosind noul „Digital Travel Credential” (DTC) voluntar. Raja, poliția de frontieră finlandeză, spune că pasagerii care folosesc noile credențiale pot „trece prin controlul de frontieră mai repede și mai ușor decât de obicei, fără a sta la coadă”.

Recunoaștere facială pentru cărțile de îmbarcare

Aeroportul Brandenburg din Berlin a introdus BER Traveler, un serviciu digital pentru controlul biometric al accesului. Pasagerii companiilor aeriene din cadrul Lufthansa Group pot beneficia acum de noul serviciu. Anterior, aceștia trebuiau să prezinte cartea de îmbarcare pentru a avea acces la banda prioritară de la punctul de control de securitate, ceea ce nu mai este necesar.

Pasagerii au acum acces rapid la controlul de securitate prioritar printr-o bandă separată, prin intermediul recunoașterii faciale. Singura cerință este o înregistrare unică a datelor lor biometrice în aplicația FastID a furnizorului de servicii. Pasagerii vor primi o invitație prin e-mail de la compania lor aeriană.

Sursă: Aeroportul Branderburg din Berlin.

Grupul Lufthansa și Aeroportul Berlin Brandenburg își extind gama de servicii digitale pentru pasageri în cadrul unui proiect comun cu acest nou serviciu.

Pentru introducerea sa, serviciul se adresează inițial exclusiv membrilor HON Circle și senatorilor Lufthansa Group Airlines. Următorul pas va fi permiterea utilizării automatelor de autoservire BER, a îmbarcării la poartă și a accesului la Lufthansa Group Lounge prin recunoașterea facială.

Optimizarea fluxului de pasageri

Isavia, operatorul aeroportului islandez, a implementat soluția Queue Balancer de la Veovo la Aeroportul Keflavik, principala poarta de intrare în Islanda, pentru a automatiza și echilibra în mod dinamic mișcarea pasagerilor locali care sosesc și pentru a optimiza fluxurile, îmbunătățind experiența de transfer a pasagerilor la controlul de frontieră. În acest fel, urmărește să maximizeze resursele, să îmbunătățească randamentul și să îmbunătățească experiența pasagerilor, precum și să asigure punctualitatea.

Sursă: International Airport Review.

Cu ajutorul senzorilor și al datelor în timp real, soluția direcționează automat pasagerii, prin intermediul unei semnalizări dinamice, către următoarea bandă sau ghișeu disponibil, eliminând astfel necesitatea distribuirii cozilor de așteptare gestionate de personal. La intrarea în sala de imigrare, linii specifice separă transferurile locale și sosirile, iar afișajele îi ghidează pe pasageri către cele mai apropiate ghișee disponibile.

Soluția calculează în mod inteligent cea mai potrivită linie pentru pasageri, pe baza unor factori precum timpul de așteptare, gradul de ocupare și viteza de procesare, maximizând astfel fluxul. În plus, sistemul acordă prioritate anumitor categorii specifice de pasageri dacă timpul de așteptare la coadă depășește obiectivul privind nivelul de serviciu.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version