Contribuția motoarelor de metacăutare la canalul direct și-a confirmat revenirea post-pandemică în 2022, cu 20% mai multe rezervări față de 2021 și cu 41% mai multe față de 2019. În ciuda acestei creșteri semnificative, care a ajuns la 98% în numărul total de rezervări directe, după cum recunoaște Pablo Delgado, CEO al Mirai pentru America, „ponderea sa în acel volum total de rezervări a scăzut de la 23,1% în 2019 la 16,4% în 2022, ceea ce echivalează cu 30%. În ceea ce privește veniturile generate, cota a trecut de la 18,5% la 13,2%. El a explicat de ce.
Pablo Delgado a detaliat că există patru motive în urma acestei scăderi a cotei motoarelor de metacăutare în volumul de rezervări și venituri.
- -Investiții sporite în marketing digital: „Multe hoteluri au înțeles în sfârșit că trebuie să își prezinte canalul direct pe site-urile pe care clienții fac căutări. În 2022, hotelurile au investit cu 114% mai multe în Google Ads și au generat cu 132% mai multe rezervări decât în 2019; o creștere mult mai semnificativă decât creșterea de de 41% a rezervărilor din metasearch.
- – Creșterea numărului de rezervări directe în timpul pandemiei, care „a avut un efect de tsunami asupra hotelurilor, mutând multe rezervări de la canalele offline la cele online. Clienții au învățat că canalul direct nu este doar un loc excelent pentru a obține cele mai exacte informații, ci și o opțiune bună pentru rezervări. Acest lucru a dus la faptul că hotelurile au înregistrat un impuls organic semnificativ al rezervărilor directe în 2022. De atunci, canalul direct a devenit din ce în ce mai puternic și se bucură de un punct dulce fără precedent.
- – Fidelizare:„Multe hoteluri au reacționat în sfârșit și au lansat propriile programe de loialitate, în loc să participe doar la programele OTA-urilor. Aceste programe crează stimulente reale pentru a rezerva direct, fără a fi nevoie de alte invesții de marketing, cum ar fi Google Ads sau motoarele de metasearch.
În analiza lui Mirai, după cum a adăugat acesta: „31% dintre hoteluri aveau un program de loialitate în 2022, față de doar 4% în 2019. În plus, tehnologia îmbunătățită a contribuit, de asemenea, la transformarea a 80% din toți clienții noi care au făcut o rezervare în membri ai clubului, față de 31% în 2019. Prin urmare, bazele de date ale clienților cresc rapid, iar numărul oaspeților care revin urmează încet aceeași cale creând o bază sănătoasă de rezervări directe pentru anii următori.
Cele mai recente conținuturi ale Mirai:
– Ce poate face hotelierul pentru a-și îmbunătăți competitivitatea și a vinde mai mult?
– Prețul mediu net, un aspect necesar pentru un bun revenue manager
– Managementul canalului pentru o strategie de distribuție sănătoasă și optimizată
- – Recuperarea mai lentă a participării motoarelor de metacăutare. „În perioada pandemiei, majoritatea hotelurilor și-au oprit investiția în marketingul online, cu excepția a celor platforme care ofereau un adevărat model de comision-ședere (CPA), Google Hotel Ads fiind singurul la acel moment, urmat de Trivago de la începutul anului 2022, cu modelul CPA net. Modelele CPA sunt foarte interesante, pentru că nu comportă riscuri pentru hoteluri, așa că este normal că mulți (mai ales cei independenți) să le prefere în detrimentul modelelor cost-per-click (CPC).
„Datele noastre arată că 58% dintre hotelurile care investeau în obiective în 2019, în special în CPC, nu și-au reluat companiile în 2019, în special CPC, nu și-au reluat companiile în 2022. Acest lucru este oarecum contradictoriu, deoarece multe dintre aceste hoteluri și-au mărit bugetele Google Ads”, după cum a avertizat Pablo Delgado.
Google Hotels își sporește dominația
Google Hotels continuă să câștige cota de piață în ceea ce privește rezervările, crescând de la valori mici de 70% în 2019 la peste 8% până în 2022. Unul dintre principalele motive pentru această creștere, potrivit lui Delgado, a fost „democratizarea programului de comisioane în timpul pandemiei, care a convins multe hoteluri să rămână sau să se alăture. După ce au atins cele mai scăzute cifre în primul trimestru al anului 2022, atât TripAdvisor cât și Trivago se luptă cu succes pentru a recâștiga o parte din cota de piață pe care o pierduseră. Scăderea numărului de anulări și creșterea ADR-urilor (rata medie zilnică) au redat hotelurilor o parte din apetitul pentru a-și relua campaniile pentru CPC”.
După cum a concluzionat Pablo Delgado, „motoarele de metacăutare vor începe să recâștige cota de piață pe măsură ce bugetele de marketing digital se vor stabiliza pe măsură ce Google crește vizbilitatea Google Hotels și pe măsură ce alte motoare de metacăutare vor facilita incorporarea mai multor hoteluri cu modele de participare bazate pe comisioane”.
Informația de referință este disponibilă pe blogul Mirai.
Sursă: hosteltur.com