Industria transportului european cere să se elimine carantinele și testele

Urmând noile orientări ale AESA și ale Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC), care a certificat ineficiența restricțiilor actuale de călătorie pentru a stopa răspândirea COVID-19, asociațiile europene și internaționale din industria aviației au cerut Guvernelor europene să „elimine imediat” carantinele și alte restricții de călătorie, cum ar fi cerințele de testare PCR, și să se restabilească libertatea de circulație. 

Într-o declarație comună a asociațiilor aeroportuare ACI și a companiilor aeriene IATA, ERA și A4E, industria transportului aerian reamintește că noile linii directoare confirmă faptul că pasagerii de transport aerian reprezintă mai puțin de 1% din toate cazurile de COVID-19 detectate și nu cresc rata de transmitere a virusului.

Directorul general al ACI Europe, Olivier Jankovec, afirmă că „aceste recomandări arată fără echivoc că carantinele sunt în esență măsuri bazate pe politici, nu bazate pe riscuri, fără legătură cu ceea ce este de fapt necesar pentru a proteja sănătatea publică”.

Călătorii de transport aerian reprezintă mai puțin de 1% din toate cazurile de COVID-19 detectate. 

El adaugă că „carantinele nu trec testul de proporționalitate, un principiu cheie al dreptului UE, mai ales că nu există măsuri echivalente la frontierele terestre. Acest lucru a dus la limitări fără precedent ale libertății de circulație  și libertății de a asigura serviciile”.

Din acest motiv, face în numele aviației comerciale „un apel către guvernele naționale pentru abrogarea imediată a carantinelor și restabilirea libertății de circulație pentru cetățenii europeni”.

Companii aeriene și aeroporturi cer recuperarea libertății de mișcare în Europa.

Declarația menționează că „o abordare mai armonizată și coordonată între statele membre ale UE, Spațiul Economic European (SEE) și Regatul Unit este esențială pentru a spori claritatea și previzibilitatea pentru cetățeni și întreprinderi în urma celei mai recente recomandări ale Consiliul UE. Acest lucru este esențial pentru redresarea sectorului”.

Pentru cazuri excepționale

Orientările AESA/ECDC consideră că carantinele de 14 zile sunt eficiente numai în „situația excepțională” în care o țară a obținut controlul deplin asupra virusului și a redus nivelurile de transmisie la aproape zero, și abia apoi la călătorii care sosesc din țări în care virusul este încă activ.

În plus, față de datele prezentate de liniile directoare menționate anterior, alte analize confirmă, potrivit industriei de transport aerian, absența unei corelații între traficul de pasageri și ratele de prevalență la nivel național:

  • Analiza ACI Europe a datelor privind pasagerii aeroporturilor în trimestrul III 2020 respinge fără echivoc orice relație dintre zboruri și ratele crescute de transmisie ale COVID-19. Creșterea ușoară a traficului aerian de pasageri în această perioadă s-a dovedit a nu avea o relație semnificativă statistic cu rata de pozitivitate a testului COVID-19, pe baza datelor de aviație, sănătate publică și mobilitate a comunității.
  • În mod similar, studiul Oxera1 a confirmat că riscul de a importa infecții în călătoriile internaționale trebuie evaluat în raport cu nivelurile de infecție. Acesta a arătat că din volumele săptămânale de 409.800 de pasageri care vin din UE în Regatul Unit, doar 0,01% dintre călătorii de transport aerian puteau să fie infectați și să transmită COVID-19 populației Regatului Unit. Acesta este echivalentul unei persoane contagiate la fiecare 10.000 de călători.
  • McMaster HealthLabs din Canada a publicat, de asemenea, raportul său intermediar cu privire la studiul său asupra COVID-19 la sosirea pasagerilor internaționali, care suține din nou că 99% dintre pasageri au fost negativi. Acesta, spun laboratoarele, este un instrument puternic pentru luarea „deciziilor politice bazate pe știință” și a respinge carantinele ca o abordare relevantă pentru oprirea răspândirii. Companiile aeriene și aeroporturile continuă să creadă că testarea rapidă a pasagerilor care călătoresc între zonele cu risc ridicat și scăzut poate contribui și sprijini la detectarea timpurie a cazurilor în rândul călătorilor asimptomatici.

Traficul aerian european de pasageri a fost unul dintre cele mai afectate de restricțiile din cauza pandemiei,  prăbușindu-se cu 89% pe aeroporturile europene. Până în prezent, 102 aeroporturi din Europa, reprezentând 47% din traficul de pasageri de pe continent, au construit facilități de testare sub supravegherea autorităților lor competente în domeniul aviației și sănătății.

Traficul aerian a scăzut cu 89% din cauza restricțiilor

Aceste facilități de testare au permis diferitelor companii aeriene și aeroporturilor să propună „zboruri fără COVID-19” și coridoare aeriene fără carantine pe anumite rute aeriene, inclusiv cele mai recente dintre Italia și Statele Unite, în cadrul unui protocol de testare pentru călătorii de transport aerian. Acest lucru demonstrează rolul critic pe care îl poate juca testarea în restabilirea conectivității.

În acest sens, directorul executiv al Airlines for Europe (A4E), Thomas Reynaert. Este de părere că „testele rapide care utilizează cele mai noi tehnologii disponibile și care îndeplinesc criteriile de detectare și sensibilitate stabilite de ECDC pot contribui la restabilirea conectivității aeriene pentru pasagerii europeni”.

Prin urmare, asociațiile europene de aviație îndeamnă statele europene să colaboreze bilateral pentru a reproduce aceste inițiative și a dezvolta mai multe coridoare aeriene fără carantină.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version