Google a dezvoltat o nouă funcție numită Price Guarantee (Preț Garantat), care asigură rambursarea diferenței dacă prețul la care utilizatorii au cumpărat un bilet de avion scade între momentul rezervării și data călătoriei. Instrumentul se bazează pe un algoritm care monitorizează zilnic prețurile zborurilor.
Momentan noua funcție este testată doar în Statele Unite, pe anumite zboruri ale companiei aeriene Alaska, Spririt și Hawaiian.
Pentru a-l accesa, utilizatorii trebuie să selecteze o excursie cu emblema „Preț garantat” și să rezerve itinerariul prin „Rezervă pe Google”. Motorul de căutare înregistrează datele pasagerului, procesează plata și face rezervarea la compania aeriană.
În ceea ce privește rambursările, clienții vor primi plățile în conturile lor Google Pay și de acolo vor avea posibilitatea de a transfera banii în conturile bancare.
Deși Google nu și-a dezvăluit încă strategia de implementare a noului instrument, avertizează deja că planul său pe termen lung este să implementeze funcția de garanție pe zborurile interne și internaționale, prin intermediul cât mai multor companii aeriene.
„Scopul nostru este de a aduce informațiile despre preț la urmatorul nivel”, explică Jade Kessler, manager de produs la Google Flights, pentru Bloomberg. „Sperăm să o putem oferi cât mai multor persoane și să o extindem mult dincolo de „Rezervați prin Google”, adaugă ea.
Google își asumă responsabilitatea pentru toate costurile și asigură ca nu percepe comisioane de la companiile aeriene pentru rezervarea de zboruri pentru utilizarea acestei funcțiuni.
Gigantul tehnologic a derulat un program pilot pentru această funcție de „Preț garantat” în 2019, dar a trebuit să o oprească ca urmare a pandemiei de Covid-19. Planul a fost reluat la sfârșitul anului trecut, iar în luna aprilie a anunțat adăugarea acestei noi functionalități.
Sursă: hosteltur.com