Expedia Group a prezentat la convenția sa anuală Explore’20 rezultatele unui studiu care analizează aspectele cheie pe care călătorii le vor lua în considerare atunci când iau decizii de călătorie în 2021, precum și îmbunătățirile tehnologice care îi vor ajuta să facă acest lucru. Studiul menționat anterior, realizat de Expedia Group Media Solutions, care a analizat 11.000 de persoane din 11 țări, confirmă faptul că, călătorii au nevoie de certitudine în domenii critice, cum ar fi flexibilitatea, igiena și comunicarea, pentru a lua în considerare călătoriile, atât acum, cât și în viitor. Dar și că își vor face rezervarea dacă au încredere că își vor putea schimba planurile și că vor putea să se bucure de experiență în siguranță.
Cererea turistică acumulată va crește, deoarece motivațiile de a călători sunt încă acolo, crescute dacă este posibil prin închidere. Și, în întreaga lume, două treimi din călători aveau planuri de călătorie care au fost anulate din cauza coronavirusului și doar o treime a continuat cu aceste planuri.
Dintre cei care au călătorit în timpul pandemiei, opt din 10 au făcut acest lucru pentru a reînnoi energia, adică pentru a-și schimba mediul său pentru a se bucura de un climat diferit; sau pentru a vedea familia sau prietenii. Și această motivație este încă acolo.
Dovada este că unul din doi călători se simte optimist, confortabil sau chiar entuziasmat, cu posibilitatea de a călători în următoarele 12 luni. Deși utilizarea obligatorie a măștilor, serviciile fără contact și flexibilitatea – inclusiv rambursări simple sau politici de anulare – vor influența alegerea destinației.
Nu este surprinzător, după cum a subliniat Monya Mandich, vicepreședinte marketing global la Expedia Group Media Solutions, „COVID-19 a provocat o schimbare radicală a aspectelor care influențează călătorii și preferințele acestora. Înțelegerea acestor schimbări este esențială pentru eforturile de recuperare și pentru viitoarele strategii de marketing. Acest raport oferă informații cu privre la pașii pe care brandurile de turism le pot face pentru a oferi certitudine și a se conecta cu călătorii pe măsură ce încep să cerceteze, să planifice și să rezerve din nou în mod progresiv„.
Tendințe turistice în 2021
La nivel global, turiștii sunt mai predispuși să călătorească din nou între aprilie și septembrie 2021, deși brazilienii, chinezii și mexicanii ar putea anticipa primul trimestru al anului, având în vedere sentimentul lor pozitiv de a-și relua activitatea turistică, la fel ca și milenalii și Generația Z.
În alegerea transportului, utilizarea obligatorie a măștilor (50%), costul (47%) și politicile simple de rambursare sau anulare (45%) vor cântări, deși în cazul transportului aerian aplicarea măsurilor de distanțare socială.
Protocoalele de igienă COVID19 devin relevante atunci când se alege cazarea, indiferent de tip, de la lanțuri și hoteluri tip boutique la închirieri de vacanță și cazare pentru a le împărtăși cu familia sau prietenii. De asemenea, sunt luate în considerare alternativele fără contact pentru check-in (23%) sau pentru room service, inclusiv mâncare takeaway.
Inspirații pentru călătoriile viitorului
Toate canalele văd o creștere a utilizării din partea utilizatorii pentru a obține informații pentru planificarea călătoriilor, în cazul OTA-urilor cu 24% mai mult decât înainte de pandemie, în timp ce utilizarea site-urilor de destinație ca planificare a instrumentelor a crescut cu 20%.
Dar, de asemenea, imaginile și mesajele informative din campaniile publicitare ale companiilor și destinațiilor, precum și ale organizațiilor și expertilor din sector, influențează acum cu 20% mai mult decât înainte de coronavirus, datorită și schimbării priorităților călătorilor. Astfel, măsurile de sănătate și flexibilitatea depășesc experiențele și activitățile, pe lângă câștigarea importanței din informațiile actualizate care inspiră încredere din sursele de referință.
Tehnologie pentru reducerea frecării
Expedia Group investește în tehnologie pentru a oferi călătorilor și partenerilor mai multe opțiuni de a căuta și primi ajutor, de a lua decizii în cunoștința de cauză și de a finaliza procesele mai rapid.
Printre alte inițiative, a adăugat noi abilități agentului său virtual, care folosește inteligența artificială pentru a rezolva cele mai frecvente întrebări, cum ar fi anularea sau schimbarea călătoriilor, primirea de rambursări, valorificarea bonurilor și răspunsul la întrebări cu privire la măsurile de securitate. De asemenea, a fost extins pentru a oferi suport partenerilor furnizori, inclusiv sarcini precum răspunsul la întrebări de bază, oferirea de resurse suplimentare și efectuarea de sarcini rapide.
Expedia Group a lansat, de asemenea, COVID-19 Travel Advisor, un instrument interactiv alimentat de Sherpa care ajută călătorii să găsească informații actualizate despre restricțiile de călătorie la destinație pe care intenționează să o viziteze, cum ar fi cerințele de carantină, utilizarea măștilor și testele COVID-19.
Sursă: hosteltur.com