Destinații turistice inteligente: experiențe internaționale

Al III-lea Congres International al Destinațiilor Turistice Inteligente (DTI) cu participarea a aproape 80 de experți naționali și internaționali și a peste 1.200 de înregistrați, a transformat Valencia într-un centru mondial pentru DTI săptămâna trecută. Evenimentul a devenit un punct de întâlnire pentru responsabilii cu strategia turistică în acest domeniu din țări latino-americane precum Cuba și Columbia, sau țări europene precum Portugalia, Scoția și Țările de Jos, care și-au împărtășit liniile de acțiune în acest domeniu. 

Cuba

În Cuba, ei au propus, după cum a explicat Pavel Pavón, directorul Tehnologiilor și Sistemelor din Ministerul Turismului, „să concentram toate programele în Cayo Largo del Sur, unde realizăm diagnosticul și planul de acțiune cu sprijinul Segittur (Societatea de stat a Spaniei pentru gestionarea inovației și tehnologiilor aplicate în turism). pentru a începe să creeze o metdologie cubaneză pentru DTI, o rețea de destinații inteligente în Cuba și de acolo să facem saltul în Caraibe”.

În acest fel, ei urmăresc, după cum a adăugat Pavón, „să extindă metodologia și prin aplicarea acesteia să devină cele mai competitive destinații din Caraibe; cu Segittur vom avansa mai repede”. 

Pentru aceasta se angajează să „creeze un proiect pilot, pentru a crește eficient calitatea turismului, folosind puține resurse la locul și timpul potrivt. Dar nu ne grăbim; în primul rând trebuie să instruim personalul care urmează să-l folosească, astfel încât să conștientizeze că este necesar să fie mai competitivi. Nu toate destinațiile trebuie să meargă în același timp pentru că sunt diferite. Mergem încet, dar sigur, pentru a avansa ferm„.

Columbia

De la Observatorul de Turism din Bogotá, cu o experiență de 10 ani în spate, următorul pas este că, conform lui Andrés Clavijo, directorul Institutului Districtual de Turism din capitala Columbiei, „măsurătorile transcend factorii economici și de alți factori pentru a îmbunătăți procesul decizional pentru o dezvoltare sustenabilă”.

Andrés Clavijo consideră că „a vorbi despre turism sustenabil este redundant, pentru că dacă nu este sustenabil nu este turism. Turismul trebuie să fie responsabil, incluziv și sustenabil”. 

Printre aceste măsurători mai specifice, „întrebăm și rezidentul cum vede activitatea turistică din cartierul său; pe lângă analizarea modului de măsurare a durabilității socio-culturale, nu doar economică și de mediu”.

De la stânga la dreapta, Pavel Pavón, de la Ministerul Turismului din Cuba, Anouk van Eekeln, de la Consiliul Țărilor de Jos din Turism și Convenții; moderatoarea, Sandra Carvao, de la UNWTO; Roberto Antunes, de la NEST, Centrul de Inovație turistică al Portugaliei; și Enrique Martínez, președintele Segittur.

Printre alte inițiative în favoarea acestei sustenabilități, se lucrează la „diversificarea atractivității turistice a orașului Bogota prin promovarea ofertei de turism rural și de natură, și pentru protejearea spațiilor naturale prin instruirea vizitatorului; sau transformă drumul către pace într-o oportunitate, creând o narațiune în jurul acelui proces bazat pe produsele pe care foștii combatanți le cresc în zonele rurale”.

Portugalia

Roberto Antunes, directorul executiv al NEST, Centrul pentru Inovare Turistică din Portugalia, a anunțat că se dezvoltă deja „un hub de digitalizare a turismului care ne permite să ne bazăm creșterea și să optimizăm infrastructurile companiilor și nevoile de sustenabiliate în date. Ne dorim să fim cea mai sustenabil destinație din lume și asta se întâmplă înainte de DTI„.

De la stânga la dreapta, Sabri Fdool, al Autorității Regionale de Dezvoltare și Turism din Petra, Vicki Miller de la Visit Scotland; moderatorul Dirk Glaesser de la UNWTO; și Andrés Clavijo, de la Institutul Raional al Turismului din Bogota.

Pentru a profita de toate oportunitățle generate de hub-urile de inovare digitală, Antunes pledează pentru „înțelegerea mentalității antreprenoriale și îmbunătățirea capacităților tehnologice cu pregătire nesfârșită în domeniul digital și la toate nivelurile”. La toate acestea se adaugă „finanțarea” necesară, tot pentru a-i încuraja pe cei care vor să mizeze pe inovare, ca să-i atragă pe restul”.

Scoția

De la Visit Scotland, așa cum a detaliat directorul său de marketing și digital, Vicky Miller, „sprijinim sectorul cu instrumente și măsuri pentru avansarea în dezvoltarea sustenabilă a companiilor și destinațiilor: cum să măsori amprenta de carbon, date istorice pentru a cunoaște vizitatorul și impactul diferitelor segmente de cerere.

Visit Scotland își concentrează eforturile pe „atragerea celor mai valoroși turiști, lucrând la diversificarea geografică și sezonalitatea activității sale, precum și creșterea satisfacției acestora și a atractivității sectorului de a lucra în el”. 

Deloc surprinzător, unul din 12 angajați din Scoția lucrează în sectorul turismului, iar adăugând locuri de muncă indirecte, unul din opt, motive pentru care Visit Scotland include și alte segmente economice strâns legate în programele sale, precum „infrastructura de transport, economică, protecția patrimoniului”, cultura, etc. Lucrăm cu adevărat cu comunitățile care integrează nu numai DTI ci, într-un sens mai larg al cuvântului, economia sustenabilă„.

Țările de Jos

În Țările de Jos au și handicapul, dupa cum a recunoscut Anouk van Eekelen, directorul de dezvoltare a destinației la Consiliul Olandez pentru Turism și Convenții, că „turismul nu este o politică prioritară pentru țară, unde abia reprezintă 5% din PIB. Din acest motiv trebuie să implicăm populația, de exemplu, văzând exemplele altor destinații, să le învățăm și să le punem în practică; experimentând și testâand dacă funcționează sau nu, pentru că asta este inovație”.

Important, în opinia lui Anouk van Eekelen, este să „împărtășim aceeași viziune, la nivel mediu și social, chiar și în cele mai mici destinații; și îmbunătățim măsurările, pentru că nu avem multe”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version