Deputații europeni cer încetarea regulilor abuzive privind bagajele de mână

Parlamentul European (PE) a adoptat miercuri o rezoluție care solicită reguli „uniforme și coerente” pentru bagajele de mână ale companiilor aeriene. Deputații europeni susțin că sunt necesare norme coerente ale Uniunii Europene (UE) privind dimensiunea și prețul. „Legislatia UE privind drepturile pasagerilor aerieni trebuie revizuită pentru a oferi o soluție”, se arată în rezoluție, deși deputații europeni recunosc ei însuși că nu este obligatorie.

Rezoluția privind standardizarea dimensiunilor bagajelor de mână, prezentată de Comisia pentru petiții (Peti), prezidată de spaniola Dolors Montserrat, a fost votată prin ridicare de mâini și solicită Comisiei Europene și statelor membre să ia măsuri pentru a pune capăt practicilor ale unor operatori, protejând astfel consumatorii europeni.

Textul, adoptat cu o largă majoritate, a evidențiat procupările cetățenilor cu privire la incovenientele cauzate de o serie de norme incoerente ale companiilor ariene privind bagajele de mână.

„Legislația UE privind drepturile pasagerilor de transport aerian trebuie să fie revizuită pentru a oferi o soluție”, se arată în rezoluție.

Regulile diferite ale companiilor aeriene privind bagajele de mână crează taxe ascunse și fac dificilă compararea prețurilor. În plus, în cazurile în care pasagerii folosesc companii aeriene pe parcursul unei călătorii sau trebuie să-și schimbe planurile, regulile incorecte crează confuzie și îngreunează schimbările.

Deputații europeni subliniază că, în cadrul revizuirii legislației actuale a UE privind serviciile de transport aerian, Comisia ar trebui să implementeze pe deplin hotărârea relevantă a Curții de Justiție a UE (CJUE), care a concluzionat că, în cazul bagajului de mână, companiile aeriene nu ar trebui să perceapă un supliment pentru bagajul de mână „cu conditia ca acest bagaj de mână să îndeplinească cerințe rezonabile în ceea ce privește greutatea și dimensiunile și să fie în conformitate cu cerințele de siguranță aplicabile”.

Noua legislație ar trebui să abordeze și alte costuri ascunse, cum ar fi taxele legate de alocarea locurilor, spun deputații europeni.

Comisia Europeană a inițiat o consultare în vederea revizuirii Reglamentului privind serviciile de transport aerian, așa cum precizează în ultima sa comunicare privind strategia de mobilitate.

Reacția companiilor aeriene

Asociația companiilor aeriene (ALA) a reacționat la rezoluția parlamentară spunând că, întrucât acesta nu este obligatorie, companiile aeriene nu sunt obligate să își modifice politicile privind bagajele de cabină să își revizuiască tarifele.

ALA a declarat că: „Dorim să subliniem că practicile comerciale, cum ar fi taxele pentru bagajele de cabină, sunt perfect legale și sunt conforme cu Regulamentul european 1008/2008, care stabilește libertatea de stabilire a tarifelor”.

Aceștia adaugă că pasagerul are acces la prețurile și tarifele practicate de compania aeriană pentru diferitele servicii pe care le alege. Pasagerii fără bagaj reprezintă până la 40% din clienții companiilor aeriene.

Companiile aeriene susțin, de asemenea, că majoritatea pasagerilor de pe distanțe scurte și medii călătoresc cu o singură valiză în cabină, conform tarifului de bază, iar avioanele nu au o capacitate suficientă în compartimentele de deasupra capului pentru bagajele aproape tuturor călătorilor. În plus, procesul de a depozita și apoi de a scoate geantă adaugă prea mult timp la îmbarcare și debarcare.

A se citi și: Noutatea în serviciile de transport aerian: rezervare compartimentelor aeriene.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version