Consumatorii folosesc din ce în ce mai mult ChatGPT în viața lor de zi cu zi, fie că este vorba de cumpărături, planificarea călătoriilor sau rezervări. În plus, utilizatorii ChatGPT Plus, cei care plătesc 20 de dolari pe lună, au acum acces la un număr din ce în ce mai mare de add-on-uri de la terți. OpenTable, Kayak și Expedia au fost printre primele din industrie care au anunțat integrări de chatbot-uri în această primăvară, urmate de companii precum Skyscanner, Trip.com și GetYourGuide. Cu toate acestea, marile branduri hoteliere nu și-au creat încă propriile add-on-uri ChatGPT. De ce?
Fred Novella, CEO al Global Asset Solutions, atribuie această aparentă lipsă de interes faptului că „avantajul celor care au adoptat timpuriu inteligența artificială (AI) generativă ar putea să nu mai fie valabil pe termen lung, deoarece tabla de șah se poate răsturna. Totusi, să fii primul nu strică. Hotelierii au ratat o oportunitate„.
Utilizatorii ChatGPT Plus pot activa până la trei add-on-uri în același timp, astfel încât își pot planifica vacanțele căutând în același timp zboruri (Skyscanner), hoteluri (Expedia) și restaurante (OpenTable).
Aplicarea AI în hoteluri nu se limitează, desigur, la faza de rezervare, deși lanțurile și hotelurile ar putea să o ia în considerare ca un canal suplimentar care se află în prezent în spatele unui paywall. Cu toate acestea, experții consultați de Hospitality Investor subliniază că „dacă utilizarea ChatGPT crește, integrarea va fi inevitabilă”.
În acest sens, aceiași experți au subliniat că „după planificarea și rezervarea călătoriei, inteligenșa artificială generativă devine cu adevărat importantă pentru hoteluri, deoarece poate contribui la personalizarea experienței clienților”. Ei au dat câteva exemple.
Cazuri de utilizare
De exemplu, Alliants, un furnizor de tehnologie și consultant pentru clienți hotelieri precum Four Seasons și Nobu Hospitality, a creat un nou modul bazat pe inteligență artificială pentru a încuraja oaspeții să își planifice sejururile și să facă rezervări cu mai mult timp înainte. Oaspeții își pot vizualiza apoi itinerariul pe telefon, unde, pe baza profilurilor și preferințele lor, li se afișează o selecție de activități în afară și în interiorul hotelului, pe care le pot rezerva direct.
Aceasta este o încercare de a schimba obiceiul clienților, după cum a explicat Heather Byron, vicepreședinte senior al serviciilor, de a „rezerva tratamente la restaurant sau la spa în aceeași zi sau cu o zi înainte, ceea ce de multe ori înseamnă că hotelul nu le poate oferi un răspuns satisfăcător.
În plus, modulul le arată portarilor și recepționerilor toate contactele, locațiile și profilurile clienților, într-un singur loc. Și, a adăugat Byron, software-ul, care poate gestiona volume mari, oferă un serviciu personalizat la scară largă care, dacă ar fi fost realizat în mod tradițional, ar fi necesitat un număr mare de angajați ai serviciului clienți.
AI aplicată mesageriei instantanee
Mesageria este un alt canal productiv pentru cross-selling și upselling și, cu siguranță, inteligența artificială generativă este deja suficient de dezvoltată pentru a fi integrată în chatbot-uri, deoarece, pe lângă faptul că este capabilă să automatizeze răspunsurile la întrebările frecvente, poate trimite oferte speciale, invitatii și alerte de călătorie la momentul potrivit.
Mesajele reprezintă, de asemenea, o nouă sursă de date despre oaspeți. Ne folosim de ChatGPT pentru a sugera răspunsuri la mesajele acestora și pentru a oferi rezumate de chat și istoricul solicitărilor, astfel încât personalul de experiență a clienților să se poată pune la curent în câteva secunde”, a declarat Byron.
„Sectorul hotelier, alături de cel al comerțului cu amănuntul și al comertului electronic, vor fi cei care vor adopta cel mai rapid inteligența artificială, deoarece nu le este teamă să partajeze conținut cu această tehnologie și, pentru că sunt familiarizati cu canalele, o vor vedea ca pe o altă modalitate de a ajunge la clienții lor si de a le oferi produsele și serviciile lor. De asemenea, având în vedere că trebuie să lupte din greu pentru marje, eficiența este binevenită, iar ROI-ul este măsurat și așteptat”, potrivit lui Darko Vukovic, CEO și fondator al PolyAPI.
Criterii de investiții
Dar experții spun, de asemenea, că investitorii vor opta din ce în ce mai mult pentru parteneriate cu companii care sunt pe deplin angajate în transformarea digitală și AI degenerativă. De altfel, în ultima ediție a IHIF, proprietarii de hoteluri au lansat un avertisment pentru brandurile care continuă să aplice standarde cu sisteme închise și/sau restricții privind software-ul care urmează să fie utilizat de operatori.
Și, după cum a declarat Rupert Simoner, președintele consiliului de administrație al HR Group, un proprietar și operator multibrand cu 150 de hoteluri în Europa: „Sistemele digitale de turism vor fi atât de importante pentru succesul nostru, încât nu ne vom gestiona operațiunile cu aplicații pe care nu le putem controla sau proiecta, deoarece există alte branduri cu care putem lucra.
Susan Bland, CEO al RBH Hospitality Management, a recunoscut că „este o mișcare curajoasă să refuzi anumite branduri, deoarece acestea nu sunt la fel de avansate din punct de vedere tehnologic. Dar, ca industrie, trebuie să mergem înainte, iar singura cale de avansa este să-i abordăm pe cei care ne țin pe loc.
Potențial uriaș pentru planificarea călătoriilor
Într-adevăr, deși multe dintre suplimentele ChatGPT sunt încă în faza de testare, experții subliniază potențialul enorm al AI generative de a oferi o planificare a călîtoriilor din ce în ce mai sofisticată, care să asimileze preferințele personale, precum și date precum prognezele meteo.
Alte articole despre aplicarea inteligenței artificiale în turism:
– Inteligența artificială din ce în ce mai prezentă în sectorul turismului
– Google premiază Riu pentru utilizarea inteligenței artificiale în marketing
– ChatGPT va cuceri lumea turismului
– ChatGPT: cinci cazuri de utilizare pentru a ajuta o destinație turistică
– 10 sarcini pe care ChatGPT le va îndeplini într-un birou de informare turistică
Atât de mult încât OpenAI, creatorul său, recunoaște că are o listă de așteptare a companiilor care doresc unul dintre aceste add-on-uri: „Începem cu un grup mic de utilizatori și plănuim să extindem treptat la o scară mai mare, pe măsură ce dezvoltatorii de add-on-uri progresează”, iar apoi sa ne concentrăm pe „utilizatorii API care doresc să integreze add-on-uri în produsele lor”.
Sursă: hosteltur.com