Cum vom călători în 2024: tendințele preconizate

Turismul experiențial a cunoscut un mare avânt după pandemia Covid. Acum, mai mult ca niciodată călătorii doresc să se bucure de experiențe unice. Acest sentiment, împreună cu angajamentul față de sustenabilitate și noile canale de vânzare, determină noi tendințe pentru anul viitor, potrivit raportului „Travel trends 2024” realizat de compania de tehnologie de turism Amadeus. Turismul muzical va deplasa mii de călătorii în întreaga lume, taxiurile aeriene încep să ia avânt, influencerii devin agenți, tarifele la clasa de business sunt liberalizate, iar inteligenţa artificială se consolidează ca un mare aliat al călătorului. 

Cu o prezență în 195 de țări, Amadeus are o bază de date mare, precum și o dezvoltare tehnologică importantă, care îi permite să exploreze preocupările călătorilor. În plus, peste 2.500 de agenții de turism, experți din întreaga organizație și numeroase sondaje au fost consultați pentru studiul său anual „Travel trends”.

David Vidal, director pentru dezvoltarea clienților din Europa de Sud la Amadeus, a prezentat cea mai recentă ediție a raportului „Travel trends”. Sursa: Hosteltur.

Un raport pe care compania îl pune la dispoziția industriei pentru a o ajuta să își îmbunătățească și să își adapteze produsele la noile cerințe ale călătorilor, potrivit lui David Vidal, director de dezvoltare a clienților pentru Europa de Sud la Amadeus, cu ocazia prezentării raportului.

Raportul identifică cinci tendințe in materie de călătorii care vizează crearea unor experiențe mai personalizate:

– Turism muzical. Este o alternativă de petrecere a timpului liber care și-a revenit puternic după criza în domeniul sănătății datorită coincidenței a doi factori fundamentali, potrivit lui David Vidal. Pe de o parte, dorința călătorilor de a se bucura de experiențe unice care îi ajuta să se deconecteze de viața de zi cu zi; pe de altă parte, artiștii înșiși, care au venituri foarte limitate în timpul pandemiei, s-au angajat în conceperea unor producții de mare anvergură pentru a atrage mai mult public. Multe orașe investesc chiar în crearea de noi spații pentru a găzdui acest tip de spectacole.

Astfel, potrivit studiului Amadeus, anul trecut s-a înregistrat o explozie a concertelor și festivalurilor, iar tendința se așteaptă să se accelereze în 2024. Ca un exemplu de atracție a acestei tendințe, studiul notează că peste un milion de persoane au vizitat Regatul Unit în 2022 pentru a asista la concerte.

Anunțul concertelor Coldplay la Barcelona pentru luna mai 2023, a sporit căutările la nivel mondial pentru capitala catalană cu 154% în săptămâna 33 din 2022, comparativ cu săptămâna precedentă.

– Agenți „influencers”. Așa-numiții „influenceri” fac un pas mai departe. Aceștia nu se mai limitează doar la a vorbi despre o destinație sau un produs în faza de inspirație a călătoriei; acum încep să obțină un beneficiu economic din această activitate. „Acum ei generează economie„, după cum a explicat David Vidal.

Aceștia facilitează rezervările directe prin diversele lor canale, deoarece multe dintre ele sunt adesea legate de anumite platforme de comerț electronic, cum ar fi Thatch, Luxury Travel Hackers și TrovaTrip. Această tehnologie permite creatorilor de conținut si influencerilor care folosesc rețele precum Instagram, Youtube sau TikTok să partajeze un link de rezervare direct pe pagina lor de profil și să proceseze plățile.

În noiembrie 2022, Amsterdam a înregistrat 6,9 miliarde de vizualizări de pe TikTok, un interes care a dus la o creștere de 85% a căutătorilor de zboruri si hoteluri în oraș.

Influencerii fac un pas mai departe și încep să câștige bani din munca lor. Sursa: Amadeus.

– Pasarele aeriene. În ceea ce privește sustenabilitatea și pentru a reduce emisiile de CO2, raportul Amadeus evidențiază apariția pasarelelor aeriene care vor alimenta taxiurile zburătoare, aeronavele electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL) și alte tipuri de aeronave electrice.

Fără a merge mai departe, producătorul german de aeronave Volocopter va furniza o flotă de eVTOL-uri VoloCity  pentru Jocurile Olimpice de la Paris din 2024. Aceasta va deveni una dintre primele rețele de taxi aerian electric. În plus, Dale Vince, fondatorul companiei de energie verde Ecotricity, intenționează să lanseze în Regatul Unit o companie aeriană electrică numită Ecocity, alimentată cu hidrogen verde. Acestea sunt doar câteva exemple din numeroasele inițiative în curs de lansare.

Angajamentul față de sustenabilitate determină numeroase proiecte de implementare a aeronavelor electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL). Sursa: Amadeus.

– Smart concierge. Inteligența artificială generativă (GAI) permite o personalizarea mai mare a căutărilor de călătorie ale utilizatorilor și, prin urmare, oferă o valoare adăugată mai mare în planificarea călătoriilor. Raportul Amadeus preconizează o creștere a utilizării acestui instrument, în special în versiunea sa vocală.

„Un consilier vocal care ne va permite să identificăm nevoile călătorilor pentru a le personaliza experiența”, a declarat directorul de dezvoltare a clienților Amadeus pentru Europa de Sud. Acesta a subliniat, de asemenea, că această tehnologie „nu înlocuiește nimic, ci completează organizarea unei călătorii și ajută la creșterea loialității, deoarece colectează o mulțime de informații despre clienți”.

– Business Luxe Accesibil. Din ce în ce mai mulți călători doresc să zboare în cabina din față. O cerere care face loc unei tendințe: oferirea unor tarife mai accesibile la clasa de business.

Încep să fie comercializate bilete „speciale” la clasa business, fără acces la lounge, cu o selecție restrânsă de locuri și fără posibilitatea de upgrade, așa cum a făcut în 2019 Emirates, una dintre primele companii aeriene care a folosit acest sistem.

Ca dovadă că această tendință va continua, Amadeus subliniază că Air New Zealand va adăuga între patru și opt rânduri ale unui prim produs Business Premier Luxe, în timp ce Lufthansa va oferi șapte tipuri de clasa business Allegris, începând cu 2024.

Alte studii ale Amadeus:

Top 10 destinații cu cel mai mare grad de ocupare de Crăciun, conform Amadeus

Factorii care vor determina călătoriile în 2033

Cum vom călători în 2033?

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version