Cum se pregătește Arabia Saudită să devină o destinație turistică importantă

Arabia Saudită și-a deschis granițele pentru turismul internațional de agrement în urmă cu doar puțin mai bine de trei ani, până în 2019 singurii vizitatori veneau din motive religioase. Astfel, pistolul de start a fost al angajamentului său față de industria turismului ca strategie de diversificare a economiei țării, bazată pe exporturile. Și-a propus să ajungă la 100 de milioane de turiști în 2030, un angajament ambițios într-o perioadă scurtă de timp care a pus deja mașina la lucru. 

Proiectul saudit „Viziunea 2030”, care vizează diversificarea economiei, a plasat turismul la cel mai înalt nivel, astfel încât contribuția sa la PIB merge de la 3% la 10%. Pentru a realiza acest lucru, el a conceput o strategie detaliată. După ce a permis sosirea de vizitatori internaționali în 2019, pentru prima dată din istoria țării, următorul pas a fost crearea unui Minister al Turismului în februarie 2020.

Doi ani mai târziu, în aceeași săptămână, Consiliul de Miniștri din Arabia Saudită a aprobat o nouă lege a turismului care urmărește să atragă inovația și să faciliteze antreprenoriatul, precum și să sporească controlul guvernului asupra calității serviciilor sale și să încurajeze parteneriatele public-privat pentru a reduce riscurile, potrivit Efe, care citează agenția oficială saudită de presă SPA.

Ministerul Turismului poate aplica scutiri și reduceri fiscale și vamale pentru a încuraja investițiile în acest sector. 

Primul grup de studenți din Arabia Saudită care a ajuns la Les Roches Global Hospitality Education, în Marbella, în iulie 2022. Les Roches face parte din Sommet Education, o rețea mondială de instituții de prestigiu care include, de asemenea, școala de ospitalitate din Elveția Glion Institute of Higher Education și școala de artă culinară și panificație École Ducasse.

Angajamentul față de talent este o altă axă a Strategiei Naționale de Turism în scopul de a deveni o putere turistică. În acest context, a fost lansat programul „Tourism Traiblazers„, cu scopul de a forma 100.000 de saudiți până în 2022. Acesta investește în formarea lor in centre din diferite părți ale lumii.

Compania a început la sfârșitul anului 2020, odată cu lansarea unei noii strategii de dezvoltare a capitalului uman, care vizează atragerea mai multor cetățeni saudiți în acest sector. Viziunea 2030 include crearea a unui milion de noi locuri de muncă în acest sector până la acea dată.

„Crearea unei forțe de muncă cu înalta calificare, cu talentul și ambiția de a sprijini și de a impulsiona sectorul turismului la nivel regional și global, este esențială pentru a realiza Viziunea Saudită 2030, un proiect unic și transformator de reforma economică și socială care deschide Arabia Saudită către lume”, a declarat Ahmed Al Khateeb, ministrul turismului din Arabia Saudită.

Proiecte majore

Strategia include dezvoltarea unei infrastructuri turistice majore. Gloria Guevara, consilier șef special al Ministerului Turismului din această țară, a explicat într-un interviu pentru HOSTELTUR ca „de acum până în 2030, Regatul Arabiei Saudite va investi un trilion de dolari [un miliard de euro], care va fi alocat pentru diferite tipuri de investiții. Există gigaproiecte”.

Printre acestea, orașul futurist Neon, un complex în Marea Rosie sau un proiect turistic de lux pe un munte (mai multe detalii în Acesta va fi hotelul super-lux din interiorul unui munte în deșert).

Mai multe despre această destinație turistică

Ponderea politică a Arabiei Saudite crește: WTTC aduce summitul din 2022 la Riad

Arabia Saudită iasă la cumpărături

Meliá intră în Arabia Saudită cu trei proiecte în valoare totală de 225 de milioane de euro

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version