Traficul aerian pentru companiile aeriene din întreaga lume nu va recâștiga nivelurile de activitate pre-coronavirus până în 2024, potrivit Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA).
O nouă proiecție a asociației de companii aeriene IATA întârzie previziunile initțale ale asociației, care stabilise inițial data de recuperare cu un an mai devreme, în 2023.
Datele furnizate de IATA avertizează o recuperare slabă a sectorului până în iulie, cu traficul rămânând cu 63% sub nivelurile din 2019. Estimarea anterioară a prezis un declin ceva mai mic (55%).
În plus, se preconizează că traficul aerian în 2021 va rămâne cu 30% sub cel înregistrat în 2019.
Brian Pearce, economistul șef al IATA, a menționat, de asemenea, ca raporturile de încărcare necesare pentru a atinge profitabilitatea au crescut, ducând la o creștere a consumului de numerar al companiilor aeriene.
Pearce s-a referit la o reducere lentă a virusului în Statele Unite și în țările în curs de dezvoltare și la o prognoză mai strictă pentru călătoriile de afaceri.
„A doua jumătate a acestui an va avea o adresare mai lentă decât ne așteptam”, a declarat economistul șef al IATA, Brian Pearce.
Numărul de pasageri în iunie a scăzut cu 86,5% față de anul anterior, potrivit organizației, după o contracție de 91% în luna mai.
Perspectivele de recuperare sunt în continuare slăbite de răspândirea COVID-19 în Statele Unite și în țările de curs de dezvoltare, care împreună reprezintă 40% din călătoriile aeriene globale, a adăugat IATA.
Călătoriile de afaceri se pot confrunta, de asemenea, cu un declin susținut, amenințând profitabilitatea companiilor aeriene și a rutelor pe distanțe pe distanțe lungi, deoarece pasagerii care călătoresc din motive legate de lucru își reduc cheltuielile și utilizează mai mult conferințele video, care a devenit o normă în timpul carantinei.
„Rămâne de văzut dacă vom recupera volumul călătoriilor de afaceri dinainte crizei”, a spus Pearce. „Ne temem că nu va fi așa”.
În acest context, companiile aeriene de lung curier ar putea depinde mai mult de mărfuri decât de pasageri pentru a menține viabilitatea unor rute din cauza cererii mai mici a afacerilor, a spus Pearce.
Sursă: hosteltur.com