Cinci tendințe care vor revigora călătoriile în 2022

Centrul de studii CESAE Business & Tourism School susține că, din cauza vaccinurilor și a unei anumite relaxări a restricțiilor de mobilitate, în 2022 ar putea fi recuperat volumul de turiști anterior pandemiei. Cei de la Amadeus cred că anul acesta sectorul va fi revitalizat și va fi datorită a cinci tendințe care reies din rezervări: excursii cu prietenii, realizarea „călătoriei unei vieți”, turism mai activ și durabil, reactivarea MICE și a călătoriilor inspirate din filme și seriale. 

 

Călătorii semnificative

După atâtea luni acasă, mai întâi din cauza izolării și apoi din cauza restricțiilor, interesul pentru călătorii este mai viu ca niciodată și Amadeus a identificat că mulți oameni și-au dat seama că „nu există timp mai bun decât prezentul pentru a face călătoria vieții lor”. 

 

Amadeus a observat că există o „creștere semnificativă” a căutărilor către destinații care oferă experiențe epice, cum ar fi căutările pentru Tanzania, de exemplu, care au înregistrat o creștere de 36; pentru orașe precum Lima și Cusco (langa Machi Picchu) cu aproape 50% mai mult, iar zborurile către Petra, celebră pentru Indiana Jones, au crescut cu 22%. 

 

„Fie că visul este de a face în sfârșit înconjurul lumii sau de a face acea călătorie lungă distanta pentru a vizita rudele de pe alt continent, în 2022 mulți oameni vor rezerva în sfârșit acele călătorii semnificative”, cred ei. 

 

Friendcations

Pandemia a confirmat valoarea relațiilor sociale și că acestea sunt cheia fericirii, așa că „nu este de mirare ca 2022 se pregătește să fie anul întâlnirilor mari în persoană”. 

 

Amadeus spune că „prieteniile și vacanțele de grup pentru a-i vedea pe cei dragi sunt în creștere, atât aproape de casă, cât și din străinătate”. 

 

Regatul Unit a înregistrat o explozie a rezervărilor de vacanțe de grup mari în urma relaxării resticțiilor, dar nu este singura. Compania de tehnologie a observat că căutăriile de excursii la Cancun (Mexic) și Cartagena (Columbia), destinații foarte populare în rândul grupurilor de prieteni, „s-a dublat față de anul precedent”. La rândul lor, căutările pentru călătorii în Las Vegas au crescut cu 61%, iar în Europa, Barcelona și Ibiza au înregistrat o creștere sănătoasă de două cifre. 

 

Mai multe informații în știrea Regatul Unit: boom al vacanțelor multigeneraționale cu familia și prietenii

Photo by Kate Joie on Unsplah.

 

Ecoturism activ

O a treia tendință este interesul oamenilor de a-și echilibra preocupările de mediu și sociale cu pasiunea pentru călătorii. Un sondaj recent a comandat de Amadeus a relevat ca două treimi dintre consumatori consideră călătoriile durabile o priroritate, iar 37% dintre respondenți consideră că oportunitățile pentru călători de a se implica în conservarea destinațiilor vor ajuta sectorul să fie mai sustenabil pe termen lung. 

 

Odată cu creșterea ecoturismului, activitățile de destinație cu organizațiile locale de bază, oportunitățile de voluntariat și compensarea emisiilor de carbon vor crește în popularitate și acest an și în anii următori”, asigură ei. 

 

Pentru a confirma tendința, ei detaliză că au crescut căutările din SUA către paradisul ecologic din Costa Rica au crescut cu 234% de la un an la altul, iar „în Europa, vizitatorii Islandei neutralizate au crescut cu un sănătos 11%”. 

 

Amadeus recomandă a lucra astfel încât călătorii să adauge „elementele intenționate în vacanțele lor” și să le ofere posibilitatea de a lucra la reconstruirea comunităților ca parte a călătoriei lor sau să acorde prioritate turismului comunitar pentru a se asigura că cheltuielile lor merg direct către oamenii și locurile locale pe care le vizitează. 

 

Mai multe informații în articolul Sustenabilitatea câștigă în importanța între cerințele cererii post-covid.

 

Călătorii de business revin

Covid-19 a forțat oamenii să facă telemuncă și în tot acest timp s-a dovedit că videoconferințele funcționează bine, dar nimic nu înlocuiește o întâlnire în persoană. Experții din segmentul MICE asigură că 2022 este un punct de cotitură și va marca începutul reactivării călătoriilor de business. 

 

Datele Amadeus confirmă că patru din cinci călători de business sunt dispuși să urce într-un avion pentru a lucra chiar acum, cu condiția ca măsurile de securitate să fie în vigoare. „Odată cu creșterea locurilor de muncă vacanțe și cu deficitul de angajați în multe industrii, companiile caută noi modalități de a atrage și reține talente. Aceasta înseamnă să aduci înapoi angajații împreună, în timp ce plățile și cheltuielile sunt mai ușoare. 

 

Mai multe informații în articolul Cheltuielile pe călătoriile de business vor fi de aproximativ 66% din nivelul de înainte de pandemie

 

Streaming-ul, o muză pentru călători 

O altă schimbare care a avut loc cu COVID-19 este creșterea consumului de streaming. De exemplu, experiența britanicilor, care și-au petrecut o treime din orele de veghe uitându-se la televizor sau la videoclipuri online în cursul anului 2020, spune Amadeus. 

 

După atâtea luni fără a putea călători și a viziona seriale sau filme, consumatorii și-au găsit „muza lor călătoare” pe canalul menționat. Influența audiovizualului în alegerea destinațiilor nu este nouă, dar s-a înmulțit, iar chiar și Alexa poate recunoaște deja titlul unui film văzut recent și poate sugera idei de călătorie și inspirație pe baza locației de filmare. 

 

„Companiile de turism au posibilitatea de a anticipa aspirațiile de călătorie ale consumatoriilor pe baza mass-media pe care le-au urmărit, pentru a face visele lor de călătorie și mai ușor de realizat”, conchide Amadeus. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version