Cele două lecții ale pandemiei care trebuie corectate conform agențiilor

Confruntată cu intenția Comisiei Europene de a revizui Directiva privind Pachetele de Servicii de CălătorieAsociația Europeană a Agențiilor de Turism și a Operatorilor de Turism (ECTAAși-a lansat propunerile de modificare „urgentă” conform cele două lecții învățate din pandemie. Una are de-a face cu protecția pasagerilor, iar cealaltă cu relațiile dintre furnizori, după ce s-a întâmplat cu întârzierea rambursării biletelor anulate. 

ECTAA subliniază mai întâi că pandemia de COVID-19, care este „de departe cea mai gravă criză până acum pentru industria turismului„, a scos iveală „deficiențele legislației existente ale Uniunii Europene care guvernează vânzarea serviciilor de călătorie și transport”.

El își amintește că, în timpul crizei de sănătate, agențiile de vânzare ridicată și cu amănuntul de pachete „nu au putut să-și ramburseze clienții din cauza incapacității lor de a recupera banii călătorilor de la furnizorii de servicii și în special de la companiile aeriene”.

A fost o situație „dăunătoare pentru întreg lanțul valoric, în special pentru călătorii care folosesc o agenție de turism sau un operator turistic”, potrivit asociației.

Din acest motiv, el subliniază că este „urgent” să se consolideze drepturile călătorilor în domenii pe care Directiva de Pachete Turistice nu le-a abordat încă.

Aeroportul din Bruxelles la data de 25 martie 2020, după declararea pandemiei de Coronavirus.

În vederea acestei viitoare revizuiri a Directivei pe care Comisia Europeană a propus-o, ECTAA și-a prezentat poziția cu scopul de a aborda „cele două lecții principale învățate din pandemie”.

În primul rând, alinierea standardelor de protecție ale altor legislații privind pasagerii (în special, reglementarea drepturilor pasagerilor transportului aerian) cu cele ale Directivei privind pachetele de servicii de călătorie pentru a rezolva dispozițiile contradictorii.

În al doilea rând, importanța legiferării relațiilor business-to-business pentru a permite sistemului de călătorie să continue să funcționeze în cazul reapiriției unor evenimente critice.

Potrivit ECTAA, „Comisia ar trebui să stabilească protecția mult așteptată și atât de necesară impotriva insolvenței companiilor aeriene și să prevadă obligația furnizorilor de servicii care dețin plata în avans a pachetului de a rambursa promt organizatorului pachetului, astfel încât, la rândul lor, să-și poată rambursa clienții”.

Aceasta este o propunere pe care agențiile europene o cer autoritățiilor de zeci de ani, dar care nu a ajuns niciodată la bun sfârșit.

Președintele ECTAA, Pawel Niewiadomski, a declarat că „în final criza a arătat că protecția călătorilor ar putea fi îmbunătățită doar dacă întregul sistem funcționează într-un mod armonizat. Acesta este motivul pentru care protecția pasagerilor de transport aerian și relațiile dintre companii trebuie să se ridice la standardele pachetelor de călătorie”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version