Christopher J. Nasseta, președinte și CEO Hilton Worldwide, a fost optimist cu privire la redresarea sectorului, deoarece consideră că „oamenii vor călători mai mult, căutând mai multe experiențe și, în domeniul MICE, evenimente cu prezență fizică. Cu toții ne-am dat seama că avem nevoie de,un contact direct cu alte persoane. Mai este timp până vom lăsa toate aceste în urmă, dar odată ce toate acestea se întâmplă, poate într-o perioadă de cinci ani, cererea se va dubla și se va căuta mai multă interacțiune umană și noi experiențe„. El a coincis astfel cu Dillip Rajakarier, CEO al Minor Hotels, care a asigurat că „toate segmentele vor reveni puternic„. Și știe ce vorbește. Nu degeaba au experiența, deoarece „în Asia am trecut prin multe crize de tot felul: sănătate, dezastre politice și naturale”. Ambii au participat, împreună cu șefii industriei hoteliere mondiale, la forumul de investiții hoteliere IHIF care a avut loc în septembrie la Berlin.
Dillip Rajakarier a enumerat factorii care va conduce la redresarea turismului mondial. Astfel, el a subliniat rolul pe care îl va juca piața chineză, care a fost primul care și-a revenit, și exponențial, dar din moment ce nu pot părăsi țara în acest moment, cheltuielile turistice s-au concentrat în interiorul granițelor sale cu cifre mai bune chiar și înainte de pandemie. O tendință care va fi văzută în întreaga regiune imediat ce vor putea efectua călătoriile internaționale.
Și Orientul Mijlociu și-a revenit, așa cum a explicat el, chiar și în absența emitentului chinez, unul dintre principalii săi clienți, și a piețelor europene, astfel încât hotelierii au optat pentru cei din regiune pentru a umple acest gol. Iar „Europa se mișcă repede”.
„Oamenii vor călători mai mult pe măsură ce reglementările și restricțiile sunt standardizate, companiile de turism concentrându-se pe oameni, fie că sunt membri ai echipelor lor sau clienți, pe siguranța lor, bazându-se pe tehnologie”, potrivit CEO-ului Minor Hotels.
Segmente tradiționale cu o răsucire
Redresarea sectorului a mers întotdeauna mână în mână cu turismul de vacanță, care este cel care dechide calea, urmat de turismul de business și, în cele din urmă, de grupuri, după cum și-a amintit Nassetta. În cazul lui Hilton, gradul de ocupare și RevPar-ul (venituri pe cameră disponibilă) în hotelurile sale din Statele Unite în această vară au depășit deja indicii din 2019, conduși de piața internă care a reprezentat 95% din afacere și ajunge la 99% în Europa, chiar și cu 80% din grupurile pe care le-au avut în acel an; în timp ce în Vechiul Continent ocupă aproximativ 70%.
Dar pentru a ieși din această criză, hotelierii au dat o întorsătură segmentelor pe care le aveau, segmentându-le și mai mult pentru a răspunde în mod specific gusturilor și nevoilor lor. Așa a făcut Club Med cu angajamentul său față de turismul de familie deoarece, în cuvintele președintelui său, Henri Giscard D’Estaing, „a fost întotdeauna cel care s-a recuperat cel mai rapid, în acest caz datorită nevoii pe care a avut-o la vacanțe și la economiile pe care reușise să le strângă în cele mai grave luni ale pandemiei”.
Cu toate acestea, Club Med a făcut un pas mai departe, concentrându-se pe turismul familial high-end pentru a „răspunde așteptărilor de experiență și libertate pe care familiile le au astăzi. Dacă le oferi ceea ce caută, prețul nu este o problemă. Și când ai o mulțime de costuri fixe, cel mai bun lucru este să te adresezi segmentului upscale„. Dovada acestui fapt este că acest tip de produs a reprezentat 25% din oferta sa acum cinci ani și acum va deveni mai mult de 90% când cele 16 unități planificate vor fi incorporate între acum și 2023, jumătate în China.
Și este, așa cum a recunoscut președintele său, „în ultimii ani au existat mari schimbări în așteptările clienților: cererea de vacanțe experiențiale s-a transformat deja într-o căutare de vacanțe transformatoare înainte de coronavirus, o tendință care a fost văzută sporită de adăugarea factorului de siguranță, deoarece oamenii nu vor uita ce s-a întâmplat și vor prefera scenarii sigure; la care se adaugă o mai mare conștientizare a impactului asupra mediului al activității turistice”.
Dillik Rajakarier, de asemenea, o nișă de oportunitate în familiile care, profitând de opțiunea telelucrării, vor încerca, de asemenea, să combine educația copiilor cu vacanțe călătorind cu tutorele lor, tendința ascedentă la care Minor Hotels dorește să raspundă.
Înlocuiește segmente
La rândul său, președintele și CEO-ul Accor, Sébastien Bazin, și-a arătat îngrijorarea cu privire la redresarea turismului de afaceri internațional, care reprezintă 20% din afacerea sa, dar este cel care lasă cele mai mari marje: „Vom pierde între 20% și 25% din această piață, deoarece instrumentele de reuniuni online precum Zoom sau Teams sunt foarte eficiente, ceea ce va reduce multe călătorii pe distanțe lungi”.
Totuși, aceste aplicații deschid noi oportunități, facilitând faptul că mii de oameni pot lucra împreună „un public la care nu am ajuns niciodată”. Astfel, atunci când normalitatea își revine „mulți se vor întoarce definitiv la birourile lor, dar 70% dintre cei care nu o fac nu vor să lucreze de acasă, ci cu alte persoane, iar pentru ei un hotel lângă casa lor este o opțiune”.
Din acest motiv, el susține „reconfigurarea unităților pentru a găzdui această nouă clientelă, ceea ce reprezintă o mare oportunitate cauzată de același motiv care a cauzat scăderea călătoriilor internaționale”.
Noile generații dornice să-și recupereze călătoriile și să exploreze lumea vor compensa, de asemenea, numărul tot mai mare de bărbați și femei de afaceri care preferă să nu fie nevoiți să călătorească în fiecare săptămână, pentru cei care vor înlocui multe dintre întâlnirile față în față cu cele virtuale, așa cum a indicat Pieter Elbers, președinte și CEO al KLM.
Sursă: hosteltur.com