Glenn Flogel, președinte și CEO al Booking.com, a subliniat că „avem nevoie de tehnologie pentru a crea o industrie mai bună, eliminând fricțiunile din experiența clienților pe tot parcursul procesului și câștigând eficiența. Si toate acestea în cadrul unor reglementări inteligente, încercând să le evităm pe cele care compromit investițiile, pentru că după ce sunt întreprinse generează probleme”. Fogel a participat la convenția organizată în cadrul ITB Berlin 2024.
Cu privire la acest subiect, Fogel a dat asigurări că nu înțelege de ce Comisia Europeană a interzis absorbirea companiei eTraveli. În propriile sale cuvinte, „ceea ce facem noi este să îmbunătățim procesul pentru clienți și furnizori, este un câștig pentru toată lumea, făcând procesul de achiziție a zborurilor aproape la fel de ușor cum ar trebui să fie”. De aceea, au făcut apel la această decizie și „sperăm să câștigăm”.
Nu este surprinzător, după cum a subliniat acesta, „există încă fricțiuni în acest proces și, bazându-ne pe tehnologie, am putea face mai bine, optimizând serviciul, ceea ce dorim să facem, deoarece în acest moment rezervarea unui produs de companie aeriană plus hotel este foarte complicată, iar inteligența artificială (AI) ne poate ajuta să face acest lucru”.
Cu toate acestea, el a spus că acestea sunt împiedicate de reglementările extinse de pe Bătrânul Continent. El reflectează: „Dacă Silicon Valley se remarcă ca fiind la originea atâtora tehnologii noi, nu este pentru că acestea sunt mai inteligente. În Europa, avem o legislație foarte fragmentata pe țări, în condițiile în care obiectivul Uniunii Europene este exact invers. Dacă ar exista un set unic de reglementări, ar fi mult mai ușor să se dezvolte noi inovații„.
În ceea ce privește viitoarea sa numire în calitate de gatekeeper pentru Digital Markets Act (DMA), președintele și directorul general al Booking.com a subliniat „timpul, efortul și energia care trebuie depuse pentru a ne adapta la fiecare nouă reglementare, pe lângă faptul că nu este gratuită, este destul de costisitoare și ne împiedică să dedicăm această muncă altor lucruri care ne permit să avansăm mai repede.
„Problemele pe care le creează tehnologia sunt globale, dar concurenții noștri din afara UE nu trebuie să se adapteze la reglementările UE; de fapt, suntem singura mare companie de turism cu sediul în Europa care trebuie să se conformeze, dar vom continua să facem tot ce ne stă în putință pentru a ne adapta”, a declarat Glenn Flogel.
În viitorul apropiat…
Progresele sale în ceea ce privește noile linii de produse răspund, potrivit lui Fogel, la „ceea ce dorește clientul”. Dacă ceea ce caută este o închiriere de vacanțe, la Booking.com prezentăm această ofertă împreună cu cea de hotel, astfel încât să le poată cumpăra pe cele două într-un mod mai simplu, ceea ce generează mai multă încredere. Nu degeaba anul trecut am crescut mai repede decât concurenții noștri, pentru că răspundem la ceea ce caută consumatorul; dacă câștigi este pentru ca le oferi ceea ce își doresc cu cele mai bune servicii.
În aceeași ordine de idei, aceștia doresc, de asemenea, să se asigure că utilizatorul „găsește cu ușurință experiențele de care dorește să se bucure în timpul șederii sale, ceea ce înseamnă călătorii conectate”. Și a prezentat mai multe cazuri de utilizare cu ajutorul cărora furnizorul ar putea oferi un serviciu mai bun clientului găzduit, de exemplu, prin convenirea unor reduceri sau unei intrări rapide pentru utilizatorul Booking.com între unitate și furnizorul de experiențe care pot fi savurate în mediul respectiv. Această valoare adăugată aduce beneficii ambelor părți, facilitând rezervarea de către consumator.
În aceeași ordine de idei, aceștia doresc, de asemenea, să se asigure că utilizatorul „găsește cu ușurință experiențele de care dorește să se bucure în timpul șederii sale, ceea ce înseamnă călătorii conectate” (Inteligența artificială: următorul pas în aplicarea sa în turism). Și a prezentat mai multe cazuri de utilizare cu ajutorul cărora furnizorul ar putea oferi un serviciu mai bun clientului găzduit, de exemplu, prin convenirea unor reduceri sau unei intrări rapide pentru utilizatorul Booking.com între unitate și furnizorul de experiențe, sau pur și simplu recomandăm cele mai bune experiențe care pot fi savurate în mediul respectiv. Această valoare adăugată aduce beneficii ambelor părți, facilitând rezervarea de către consumator.
Deja în serviciu
Booking.com utilizează inteligența artificială într-un planificator de călătorii de la platforma sa, pe baza modelelor sale existente de machine learning utilizate pentru a recomanda destinații și opțiuni de cazare pentru milioane de calatori în fiecare zi, acum cu ajutorul ChatGPT. Totul pentru că, după cum a remarcat directorul său general, „să continue să dezvolte fiecare aspect al experienței consumatorilor pe platforma noastră”.
Cu acest ajutorul acestui instrument, utilizatorii pot pune nu numai întrebări legate de călătorii, ci și întrebări mai specifice. Aceștia se pot adresa planificatorului de călătorii AI cu propriile cerințe, pot pune întrebări sau își pot rafina căutările în timp real, iar instrumentul le va răspunde cu noi sugestii în câteva secunde.
În acest fel, planificatorul poate, de exemplu, să ofere informații și inspirație cu privire la destinații potențiale și posibilități de cazare sau să creeze itinerarii pentru un anumit oraș, țară sau regiune în concret. Fogel este convins că „utilizatorii preferă o singură platformă unde își pot rezerva întreaga călătorie. Pentru a realiza acest lucru, dorim să oferim soluții inteligente care să incorporeze și opțiuni de călătorie, sisteme de plată și multe altele.
Alte știri despre Booking.com:
– Booking.com mai aproape de desemnarea drept gatekeeper la Bruxelles
– Booking, Google și rețele sociale în contextul regulamentului UE
Sursă: hosteltur.com