Aviația europeană în scădere abruptă în septembrie

Cazurile de COVID-19 în Europa au ajuns la 360.000 în săptămâna din 14 septembrie 2020, cu 167% mai mult decât cea din 6 iulie 2020 și cu 100.000 mai mult decât primul vârf la sfârșitul lunii martie 2020. Acest al doilea val al virusului, pe lângă modificările frecvente în restricțiile de călătorie și cerințele de carantină, a cântărit mult în programarea companiilor aeriene. Între 21 și 27 septembrie 2020, continentul a atins a cincea săptămână consecutivă a celor mai mari reduceri de la an la an a numărului de locuri cu o scădere a capacității oferite de -60,1%, mai profundă decât celelalte două regiuni aeriene, cele mai importante din lume, America de Nord cu 56,1% și Asia Pacific cu -39,9%, deși mai puțin decât America Latină cu -66,8%, Orientul Mijlociu cu -66,1% și Africa cu -63,5%. Spania a suferit cele mai mari reduceri de capacitate; cu toate acestea, împreună cu Regatul Unit, a rămas în Topul 10 al capacității

 

Numărul rutelor din Europa a fost redus cu 38,2%, astfel încât companiile aeriene au păstrat rețelele în detrimentul frecvențelor atât de importante pentru călătoriile de afaceri. Doar două țări din Europa de Vest au rămas în primele zece piețe, Regatul Unit și Spania. Atât easyJet cât și Ryanair au continuat reducerea de capacitate, în timp ce British Airways a adăugat mai multă capacitate, operând în ultima săptămână din septembrie 200 de servicii suplimentare. 

 

Ryanair și-a continuat tendința recentă de reducere a capacității și a scăzut cu aproximativ 200.000 de locuri.

 

Asia în creștere

În timp ce capacitatea de bază din nord-estul Asiei arată o creștere de la o săptămână la alta, continentul arată de fapt performanțe mixte pe primele trei piețe. Coreea de Sud a intrat pe piețele primelor de 10 țări din poziția 15-10 cu o creștere de 22% a capacității. În același timp, Japonia a înregistrat o scădere săptămânală a capacității cu aproape 6%, deoarece cele două companii aeriene principale, atât All Nippon Airways (ANA) și Japan Air Lines, și-au redus operațiunile. China este la doar 2% față de nivelurile de capacitate de operare din ianuarie. Capacitatea internă a crescut cu peste 11% din ianuarie, iar în ultima săptămână din septembrie, cele trei mari companii aeriene chineze au avansat că vor fi profitabile în al treilea trimestru. 

 

Asia de Nord-Est și-a continuat recordul sau continuu de creștere a capacității; ultima săptămână din septembrie a fost a treia săptămână consecutivă de creștere a capacității, cu peste 1,5 milioane de locuri adăugate în acel moment și este acum la 82% din nivelurile sale inițiale de capacitate din ianuarie. O combinație a acestei creșteri în Asia de Nord-Est (+ 757.000) și aproximativ 390.000 de locuri în Asia de Sud-Est sunt principalii factori din spatele creșterii capacității globale în regiune. 

 

În mod surprinzător, în America de Nord s-au adăugat încă 350.000 de locuri în ultima săptămână din septembrie. Delta Airlines a adăugat peste 100.000 de locuri programate în ultima săptămână din septembrie, în timp ce United Airlines crește capacitatea cu 8% și adaugă din nou aproape 125.000 de locuri

 

Și, în cele din urmă, America Latină cu o creștere de aproximativ 11% în regiune reprezintă un progres mare în ceea ce a fost un sezon de vară cu adevărat dur pentru regiune, cu 310.000 de locuri suplimentare în această săptămână. În timp ce regiunea este la doar 34% față de nivelul din ianuarie, continentul înregistrează o creștere pozitivă și începe o revenire la normalitate. 

 

Oferta globală

În săptămâna treizeci și șapte, deși au existat semne de creștere a aviației globale, industria companiilor aeriene a depășit, de asemenea, brandul de 1 miliard de locuri pierdute în programare din 20 ianuarie. Cu toate acestea, capacitatea a crescut de fapt în această săptămână cu aproximativ 1,6 milioane de locuri, urcând la 58,5 de milioane, o creștere de 2,8% față de nivelul săptămânilor precedente.

 

Analiștii OAG observă că este inevitabil ca companiile aeriene să adauge și să își ajusteze capacitatea în următoarele săptămâni. La începutul lunii septembrie, companiile aeriene programate proiectau aproximativ 261,1 milioane de locuri pentru ultima săptămână, care a fost redus la 244,8 milioane, confirmând atât natura flexibilă, cât și schimbările de ultim moment în noua normalitate a lumii, cu coronavirus. 

 

Iarna sfidătoare

Capacitatea programată pentru sezonul de iarnă la sfârșitul lunii septembrie era de aproximativ 785 de milioane, comparativ cu 2.242 miliarde în iarna 2019/20, la doar 35% față de nivelul de anul trecut. Vor fi inevitabile schimbări în această capacitate în lunile următoare și cu doar 35% din capacitatea planificată anterior în prezent, perspectivele pentru multe companii sunt cel puțin provocante

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version