Lună: ianuarie 2022

Clasamentul Mondial al Brandurilor de Țară 2021

Actualitate şi Inovaţie
Country Brand Ranking 2021 al Brand Finance analizează cele mai puternice și mai valoroase și puternice 100 branduri de țară din lume. Brandurile a 12 țări au depășit anul trecut valoarea de un miliard de euro. Topul 10 a fost fără schimbări a fost condus din nou de Statele Unite cu cel mai valoros brand de țară din lume, evaluat la 20,941 milioane de euro, deși cu o scădere de 2%; urmată din ce în ce mai îndeaproape de China cu o valoare de 16,755 de miliarde, tot cu o scădere, dar de 1%.  Cel mai recent raport Brand Finance Nation Brands 2021 dezvăluie ca cele mai valoroase 100 de branduri naționale din lume au înregistrat o scădere de aproape 37 de milioane de euro a valorii anuale a brandului ajungând la 74,614 miliarde, față de cele 11 miliarde pe care le-au pierdut în 2020, ceea c...

Blackstone caută cumpărător pentru francizorul său G6, cu 1.400 de hoteluri

Hoteluri
The Blackstone Group solicită în prezent interesul viitorul cumpărătorilor pentru a cumpăra G6 Hospitality, managerul hotelier al brandurilor Motel 6 și Studio 6, companie pe care a cumpărat-o de la Accor în 2012 pentru 1,9 miliarde de dolari și care are astăzi 1.400 de hoteluri adăugând două francize.  Fondul de investiții din SUA ar căuta să scape de compania care operează aceste două tipuri de francize: Motel 6, pentru hoteluri economice, și Studio 6, specializat în sejururi lungi. Potrivit unor surse citate de Bloomberg, operațiunea ar depăși un miliard de dolari, ceea ce ar fi cu mult sub ceea ce a plătit pentru ea. Cele 1.400 de hoteluri sub franciză G6 Hospitality sunt răspândite în 49 de state din Statele Unite și Canada și au fost fondate în 1962. Accor devenise acționarul pri...

Studiu Consiliul IMM-urilor: 97% dintre oamenii de afaceri din România consideră că IMM-urile ar trebui să se facă mai mult auzite în fața politicului

Actualitate şi Inovaţie
Reprezentanții mediului de afaceri din România întâmpină adesea bariere de tot felul în desfășurarea activității, iar una dintre cele mai frecvente nevoi ale antreprenorilor este aceea de a se face auziți, de a își exprima opinia în fața mediului politic și, implicit, a Guvernului, de a participa activ în luarea deciziilor care le impactează business-urile. Această realitate se reflectă inclusiv în rezultatele unui studiu efectuat recent de către Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), o confederaţie patronală reprezentativă la nivel național pentru IMM-uri. Circa 70% dintre antreprenorii români declară că nu au participat până acum la vreo consultare inițiată de către autorități publice centrale și locale Studiul realizat de către C...

Airbus vs Boeing: un război care s-a încheiat unu la unu în 2021

Transporturi
Cei doi mari producători de avioane din lume și eterni rivali, European Airbus și American Boeing, și-au raportat comenzile și livrările comerciale în anul 2021. Cifrele arată că Airbus rămâne cel mai mare producător ca livrări, în timp ce Boeing a câștigat runda de noi comenzi, după ajustări contabile aferente comenzilor de cumpărare acumulate. După o reducere drastică a producției, în principal din cauza pandemiei de COVID-19, producătorii de flote înregistrează o cerere crescută pentru avioane de mediu curier atât pentru transportul de pasageri cât și de marfă, în pofida preocupării la nivel mondial pentru omicron.  Obiective atinse Airbus a livrat 611 avioane comerciale către 88 de clienți în 2021, atingându-si obiectivul de livrare pentru anul trecut și păstrându-și coroana de c...

Clienții croazierelor de lux: preferențile lor în acest 2022

Intermediari
Nave mai mici și destinații cu rate mari de vaccinare împotriva COVID-19, în special cele de scurtă distanță. Acestea sunt câteva din preferențile clienților de croaziere de lux pentru acest an, potrivit unui sondaj Mundy Cruising care reflectă și îngrijorarea acestor consumatori cu privire la protocoalele de securitate implementate pentru prevenirea infecțiilor cu coronavirus.    Sondajul arată că 62% dintre consumatorii care planifică să se îmbarce într-o croazieră în acest 2022 intenționează să evite țările cu rate scăzute de vaccinare împotriva coronavirusului, în timp ce 92% asigură că politicile de securitate pentru prevenirea infecțiilor sunt importante pentru ei atunci când aleg o navă, potrivit TTG.    ¿Ce destinații conduc preferințele clienților în acest nou an? Studi...

Fitur și-a redeschis porțile pentru a reconecta lumea

Actualitate şi Inovaţie
Cea de-a 42-a ediție a Târgului Internațional de Turism Fitur 2022 a început miercuri pentru a stimula creșterea turismului la aproape doi ani de la debutul pandemiei de covid. Centrul de expoziții Ifema din Madrid reunește 107 țări și aproape 7.000 de companii.    Recuperarea completă va mai lua timp Deși sectorul presupune că redresarea la nivelurile pre-pandemice nu va ajunge înainte de 2023, prognozele agenților plasează acest 2022 foarte aproape de 2019, mai ales din primăvară, când va fi depășit efectul variantei omicron, care a întrerupt creșterea progresivă care a început în luna mai a anului trecut.    Fitur vrea să fie vârful de lance pentru această lansare și pentru aceasta organizația a optat pentru prezența fizică la târg, într-un pariu mai riscant decât cel al târgului d...

Fondul KSL vrea să se extindă în Europa cu un nou partener olandez

Hoteluri
KSL Capital Parteners a achiziționat un pachet majoritar de acțiuni în lanțul olandez Eden Hotels din Amsterdam, care este deținut de familia locală Dijkstra de 75 de ani. Condițiile economice ale operațiunii nu au fost dezvăluite, deși obiectivul investitorului de a crește cu aceasta achiziția și prin compania hotelieră din capitala Țărilor de Jos, restul țării și Europa. KSL este un fond foarte cunoscut în sectorul hotelier, deținând din 2016 Apple Leisure Group împreună cu KKR ca acționari principali, grup care a fost vândut recent către Hyatt Hotels pentru 2,3 miliarde de euro.  Familia Djikstra va menține o acțiune minoritară semnificativă în grup, iar actualul CEO al companiei, León Dijkstra, va rămâne în funcție. Eden Hotels deține și operează în prezent 14 hoteluri care însumeaz...

Germania scurtează valabilitatea certificatului de recuperare COVID

Actualitate şi Inovaţie
Certificatul care dovedește că ai trecut prin boală COVID-19 este unul dintre documentele pe care multe țări le cer pentru a permite călătorilor să intre, alături de vaccinarea sau testul negativ. Din 15 ianuarie, Germania a scurtat valabilitatea certificatului de recuperare, care va trece acum de la șase la trei luni, deoarece cei infectați cu omicron, o variantă dominantă în prezent și mult mai blândă, au o protecție care nu durează atât de mult ca cea a descedențelor anterioare ale virusului, potrivit Institutului Robert Koch (RKI), organismul german de sănătate publică.    "Durata certificatului de recuperare a fost redusă de la 6 luni la 90 de zile deoarece dovezile științifice de până în prezent indică faptul că persoanele nevaccinate care au avut o infecție au o protecție mai redu...

Smy Hotels și OKLogi intră în Mykonos cu un hotel de 5 stele

Hoteluri
Smy Mikonian Mare Suites este numele hotelului de tip boutique de 5 stele cu care Smy Hotels și OKLogi își fac debutul în Mykonos, a treia destinație din Grecia. Companiile au mai anunțat că în ianuarie 2022 vor începe gestiunea unui 4 stele superior în Santorini. Hotelul de tip boutique, construit în 2006, este situat în fața plajei Agio Stefanos, la 2,5 kilometri de orașul Mykonos (Chora) și la 4,5 kilometri de aeroport. Smy Mykonian Mare are 43 de apartamente și vile, o zonă spa, o sală de sport, un restaurant cu preparate mediteraneene și grecești și un bar cu piscină la vedere la Marea Egee. La rândul său, dispune de pisina exterioară, centru de afaceri, bibliotecă și parcare gratuită. Noul hotel va avea ca operator OKLogi Hotels și operator Smy Hotels. Contractul este o ...

Thailanda plănuiește să introducă o taxă de șapte euro pentru turiști

Actualitate şi Inovaţie
Thailanda, una dintre cele mai populare destinații asiatice, plănuiește să perceapă turiștilor străini care intră în țară o taxă de 300 de baht (aproximativ 7 euro) din aprilie, care va fi folosită pentru finanțarea dezvoltării de noii atracții turistice și a unui program de asigurare pentru acești călători. Țara a fost puternic lovită de colapsul turismului cauzat de pandemia de COVID-19: anul trecut a înregistrat în jur de 200.000 de călători, față de aproape 40 de milioane în 2019.  Astfel, ca și în alte destinații, eforturile depuse pentru relansarea sectorului au fost complicate de răspândirea rapidă la nivel global a variantei omicron. În al doilea trimestru al anului, țara a început o detensionare lentă pentru turiștii străini, care acum a fost întreruptă de izbucnirea noii tulpi...
Exit mobile version