Acest articol include o selecție de tehnologii disponibile pe piață, care pot ajuta companiile și destinațiile turistice să se îndrepte către o schimbare mai personalizată, mai durabilă și mai eficientă a modelului de călătorie.
REALITATEA VIRTUALĂ PENTRU A DECIDE DESTINAȚIA NOASTRĂ
Datorită internetului de astăzi putem decide deja din camera de zi a casei noastre unde vom merge în vacanță și vom rezerva călătoria; următorul pas va fi să punem ochelari de realitate virtuală pentru a interacționa cu hotelul, agenția de turism, compania aeriană sau destinația și vom vedea în 360º unde ne vom caza, de exemplu. Imagine: ochelari Hololens Microsoft.
CAMERE PERSONALIZATE DE HOTEL
Tehnologia înconjuratoare transformă camerele de hotel în secolul XXI. Un proiector, controlat de o aplicație de pe smartphone, permite umplerea pereților cu lumină, imagini, videoclipuri … transformând întreaga cameră. Imagine: Proiectul Shine al Hotusa Ventures.
KIT PENTRU A ECONOMISI APĂ ȘI LUMINĂ, IMPLICÂND OASPEȚII
Cererea crescută de produse durabile de către consumatori, într-un mediu în continuă creștere a facturilor de energie electrică și apă, a inspirat Greencustomers să dezvolte un „kit” sau un set de componente care, odată instalate, permit hotelurilor să aibă „camere inteligente și sustentabile”.
„ALEXA, CERE RECEPȚIEI SĂ ADUCĂ NIȘTE PROSOAPE”
Popularitatea dispozitivelor activate prin voce crește zi de zi, tot în sectorul ospitalității. Astfel, am început să vedem dispozitive hands-free care funcționează folosind sistemul digital Alexa sau alte sisteme și care permit oaspeților să joace muzica, să comande ceva de la room service sau să verifice vremea, printre altele.
ADIO PAȘAPORTULUI; CU FAȚA NOASTRĂ VA FI SUFICIENT
Tehnologia de recunoaștere facială ajunge în aeroporturi. Și în unele țări, pașaportul este înlocuit complet de controale biometrice, atât din motive de securitate, cât și pentru reducerea timpilor de așteptare. Imagine: teste biometrice de îmbarcare efectuate de KLM pe aeroportul din Amsterdam.
MOBILITATEA VIITORULUI: ROBOȚI CARE NE VOR TRANSPORTA PRIN ORAȘ
Experții spun că „vehiculele autonome fără șoferi” vor fi cea mai semnificativă schimbare pe care am observat-o în transport în mai bine de 100 de ani, de la trecerea de la trasurile trase de cai la vehiculele monitorizate”. În imagine un prototip autobuz naveta care operează la Londra.
CHATBOT-I PENTRU A VINDE CĂLĂTORII
Unele agenții de turism au început să utilizeze bot-i pentru a interacționa cu clienții lor. Bot-ii sunt programe de calculator care imită conversația cu un om și funcționează prin aplicații de mesagerie precum WhatsApp, Messenger sau Telegram. Așa se nasc „chatbot-ii”.
PIESE DE SCHIMB INSTANTANEE CU IMPRIMANTE 3D
Aceste dispozitive reproduc obiecte într-o mare varietate de materiale, atât din plastic cât și din oțel inoxidabil, astfel încât acestea să poată avea utilizări foarte diverse și practice. De exemplu, un hotel poate înlocui rapid piesele deteriorate sau sparte în camere, fără a fi nevoie să se bazeze pe furnizori sau să stocheze piese de schimb.
DRONE: UTILIZĂRI MULTIPLE PENTRU INDUSTRIA TURISTICĂ
De la înregistrarea imaginilor în scopuri promoționale; la supravegherea și asistența pe plaje; ca un taxi care zboară; pentru serviciu în cameră; sau ca un asistent pentru inspectarea aeronavelor în mai puțin timp, aceste dispozitive sunt din ce în ce mai utilizate.
EXPERIENȚA CROAZIEREI AȘA CUM O DOREȘTE CLIENTUL
La începutul anului 2017, două mari companii de croaziere au introdus tehnologii care să permită pasagerilor, echipajului și navei în sine să fie conectate permanent cu scopul de a personaliza experiența cât mai mult posibil. Imaginea este de la producătorul acestei tehnologii, Xevo.
Sursă: hosteltur.com