10 inovații pentru turism care nu mai sunt science fiction

Acest articol include o selecție de tehnologii disponibile pe piață, care pot ajuta companiile și destinațiile turistice să se îndrepte către o schimbare mai personalizată, mai durabilă și mai eficientă a modelului de călătorie

Imagine: ochelari Hololens ai Microsoft

REALITATEA VIRTUALĂ PENTRU A DECIDE DESTINAȚIA NOASTRĂ

Datorită internetului de astăzi putem decide deja din camera de zi a casei noastre unde vom merge în vacanță și vom rezerva călătoria; următorul pas va fi să punem ochelari de realitate virtuală pentru a interacționa cu hotelul, agenția de turism, compania aeriană sau destinația și vom vedea în 360º unde ne vom caza, de exemplu. Imagine: ochelari Hololens Microsoft.

Imagine: proiect Shine, al Hotusa Ventures.

CAMERE PERSONALIZATE DE HOTEL

Tehnologia înconjuratoare transformă camerele de hotel în secolul XXI. Un proiector, controlat de o aplicație de pe smartphone, permite umplerea pereților cu lumină, imagini, videoclipuri … transformând întreaga cameră. Imagine: Proiectul Shine al Hotusa Ventures.

Imagine: Greencustomers

KIT PENTRU A ECONOMISI APĂ ȘI LUMINĂ, IMPLICÂND OASPEȚII

Cererea crescută de produse durabile de către consumatori, într-un mediu în continuă creștere a facturilor de energie electrică și apă, a inspirat Greencustomers să dezvolte un „kit” sau un set de componente care, odată instalate, permit hotelurilor să aibă „camere inteligente și sustentabile”.

Imagine: un dispozitiv Alexa în camera unui hotel Marriott.

„ALEXA, CERE RECEPȚIEI SĂ ADUCĂ NIȘTE PROSOAPE”

Popularitatea dispozitivelor activate prin voce crește zi de zi, tot în sectorul ospitalității. Astfel, am început să vedem dispozitive hands-free care funcționează folosind sistemul digital Alexa sau alte sisteme și care permit oaspeților să joace muzica, să comande ceva de la room service sau să verifice vremea, printre altele.

Imagine: teste de îmbarcare biometrică realizate de KLM

ADIO PAȘAPORTULUI; CU FAȚA NOASTRĂ VA FI SUFICIENT

Tehnologia de recunoaștere facială ajunge în aeroporturi. Și în unele țări, pașaportul este înlocuit complet de controale biometrice, atât din motive de securitate, cât și pentru reducerea timpilor de așteptare. Imagine: teste biometrice de îmbarcare efectuate de KLM pe aeroportul din Amsterdam.

În imagine, prototipul unui autobuz care funcționează în Londra.

MOBILITATEA VIITORULUI: ROBOȚI CARE NE VOR TRANSPORTA PRIN ORAȘ

Experții spun că „vehiculele autonome fără șoferi” vor fi cea mai semnificativă schimbare pe care am observat-o în transport în mai bine de 100 de ani, de la trecerea de la trasurile trase de cai la vehiculele monitorizate”. În imagine un prototip autobuz naveta care operează la Londra.

 

CHATBOT-I PENTRU A VINDE CĂLĂTORII

Unele agenții de turism au început să utilizeze bot-i pentru a interacționa cu clienții lor. Bot-ii sunt programe de calculator care imită conversația cu un om și funcționează prin aplicații de mesagerie precum WhatsApp, Messenger sau Telegram. Așa se nasc „chatbot-ii”.

Imagine: imprimantă 3D a HP

PIESE DE SCHIMB INSTANTANEE CU IMPRIMANTE 3D

Aceste dispozitive reproduc obiecte într-o mare varietate de materiale, atât din plastic cât și din oțel inoxidabil, astfel încât acestea să poată avea utilizări foarte diverse și practice. De exemplu, un hotel poate înlocui rapid piesele deteriorate sau sparte în camere, fără a fi nevoie să se bazeze pe furnizori sau să stocheze piese de schimb.

Imagine: o dronă de uz comercial.

DRONE: UTILIZĂRI MULTIPLE PENTRU INDUSTRIA TURISTICĂ

De la înregistrarea imaginilor în scopuri promoționale; la supravegherea și asistența pe plaje; ca un taxi care zboară; pentru serviciu în cameră; sau ca un asistent pentru inspectarea aeronavelor în mai puțin timp, aceste dispozitive sunt din ce în ce mai utilizate.

Imagine oferită de fabricantul de tehnologie pentru croziere Xevo.

EXPERIENȚA CROAZIEREI AȘA CUM O DOREȘTE CLIENTUL 

La începutul anului 2017, două mari companii de croaziere au introdus tehnologii care să permită pasagerilor, echipajului și navei în sine să fie conectate permanent cu scopul de a personaliza experiența cât mai mult posibil. Imaginea este de la producătorul acestei tehnologii, Xevo.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version