Zece sfaturi pentru a profita la maxim de ChatGPT

„Astăzi, mai mult ca niciodată, este era inteligenței umane„. Acest lucru a fost declarat de Alex Rubio, director și șef de strategie la Twelfhundred, deoarece „a venit momentul să decidem unde vrem să ajungă inteligența artificială (AI) și să putem lăsa etica să îi ghideze programarea„. Rubio a participat la webinarul „ChatGPT pentru turism” organizat în Spania de Invattur, în cadrul căruia a oferit zece sfaturi cheie pentru a începe să beneficiezi de acest instrument, oferind totodată aplicații practice pentru acest sector și avansând viitorul apropiat al AI

Primul sfat pe care Alex Rubio l-a dat profesioniștilor din acest sector a fost „să nu ne mai temem de această revoluție tehnologică, pentru că nu este prima cu care ne confruntăm și am reușit întotdeauna să o depășim și să avansăm, punând tehnologia la dispoziția noastră„. Și iată care sunt cele 10 recomandări ale sale pentru a începe:

  1. – „Identificați nevoile speciale pe care le aveți, fie că este vorba de îmbunătățirea serviciilor pentru clienți, de automatizarea proceselor sau de generarea de conținut promoțional.
  2. – Stabiliți obiective realiste, care să nu fie prea ambițioase, ci mai degrabă să le consolidați pe termen scurt; păstrați-le simple pentru a câștiga în eficiență prin posibilitatea de a testa procesele.
  3. – Efectuați o integrare treptată, pe straturi.
  4. – Formați personalul pentru a-l dota cu cunoștințele necesare pentru a-l duce la bun sfârșit. Acest tip de discuții reprezintă un bun exemplu, deoarece cu toții suntem la început și modul de a merge mai departe este prin colaborare.
  5. – Integrați inteligența artificială în sistemele existente, explorând incorporarea acesteia în aplicațiile pe care le folosim deja, dacă este posibil, cum ar fi sistemele de rezervare, CRM, bazele de date etc.
  6. – Personalizați AI, permiteți-i să înțeleagă contextul local, pentru că este un grad de cunoaștere pe care nu îl are în acest moment, așa că este necesar să o orientăm; cu cât îi oferim mai mult context cultural și sociologic, cu atât mai bine.
  7. – Monitorizați și ajustați.
  8. – Păstrați confidențialitatea și securitatea, deoarece pot apărea conflicte cu Legea privind protecția datelor.
  9. – Împărtășiți experiențele și cunoștințele pentru a învăța unii de la alții.
  10. – Promovați colaborarea umană, pentru că inteligența artificială este un instrument care ne stă la dispoziție pentru a ne împuternici, pentru a fi mai decisivi; este o oportunitate de a îmbunătăți.

Aplicații ChatGPT în turism

Alex Rubio a evidențiat principalele aplicații ale ChatGPT în sectorul turismului ca fiind posibilitatea de „optimizare a mai multor procese și obiective, cum ar fi asistenții virtuali, serviciile pentru clienți, personalizarea și recomandările. Singura barieră este creativitatea, în orice domeniu, pentru că orice i se cere, va face”.

Fotografie: Adobe Stock.

– „Asistenți virtuali pentru serviciul clienți, care pot răspunde la întrebările frecvente și pot gestiona rezervările, cu un bot web bazat pe ChatGPT, lăsând ușa deschisă pentru ca utilizatorul să contacteze un om în caz de nevoie. Simpla aplicare a acestui lucru înseamnă eliberarea profesionistului pentru a interveni în alte acțiuni esențiale. Astfel, ChatGPT poate gestiona rezervările și le poate modifica în timp real sau poate oferi recomandări personalizate de activități care pot fi desfășurate la destinație.

– Generarea de conținut promoțional și publicitar pentru rețelele de socializare și bloguri, dar ca și sursă de inspirație pentru a sugera subiecte care sa fie poziționate cu cuvinte cheie, solicitând chiar și o lungime aproximativă.

– Traducerea lingvistică, de asemenea, în comunicarea cu turiștii, permițându-vă să vorbiți în timp real cu vizitatori din alte țâri sau să generați conținut multilingv.

– Gestionarea opiniilor și recenziilor, prin capacitatea de a le analiza și de a le răspunde.

Cele mai recente articole despre aplicarea ChatGPT în:

De ce hotelurile nu mizează (încă) pe ChatGPT

Istoria se repetă: sosirea ChatGPT evocă perturbarea creată de Google

ChatGPT va cuceri lumea turismului

ChatGPT: cinci cazuri de utilizare pentru a ajuta o destinație turistică

10 sarcini pe care ChatGPT le va îndeplini într-un birou de informare turistică

Analiza datelor, deoarece poate procesa o mulțime de date, cum ar fi modelele de rezervare, preferințele clienților și tendințele pieței, și chiar informații pe care oamenii nu le-ar fi luat în considerare.

Automatizarea proceselor pentru sarcinile administrative repetitive, cum ar fi gestionarea rezervărilor, inventarul, raportarea etc.

Dezvoltarea capacităților interne, traininguri, pentru a genera cursuri de învățare pentru echipă, dar nu pentru a-ți îndeplini sarcinile, ci ca un partener care să te facă să fi mai eficient, atâta timp cât știi cum să îi ghidezi.

– Pentru comunicații interne, buletine informative, anunțuri de evenimente, promoții etc. ChatGPT va poate oferi baza de la care să generați conținut, optimizându-vă în acest fel timpul.

Următorii pași pentru ChatGPT

Dezvoltatorii ChatGPT continuă să lucreze la evoluția sa, deși se pare că au încetinit progresul, deoarece versiunea 5 era programată să fie lansată în luna iunie și până acum nu au mai apărut noutăți. Cu toate acestea, ei continuă să proiecteze plugin-uri și extensii pentru a-și optimiza răspunsurile.

Dar Rubio anticipează următorul pas: „AutoGPT, un motor căruia îi dai un rol și un obiectiv, iar el îndeplinește sarcinile intermediare pentru a-ți oferi un rezultat, într-un mod pur autonom, nu ca urmare a unei conversații”. Dar mai întâi va trebui să rezolve „provocarea de a fi mai sustenabil, pentru că în prezent este nevoie de multă energie și apă pentru a produce text”.

Expertul a concluzionat avertizându-ne că „avansul inteligenței artificiale nu are cale de întoarcere, așa că cel mai bun lucru pe care îl putem face este să ne adaptăm și să o folosim pentru a ne îmbunătăți individual și colectiv”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version