TripAdvisor va evalua potențialele oferte de preluare. Se pregătește de vânzare?

Motorul de metacăutare de călătorii TripAdvisor a anunțat săptămâna aceasta, într-un comunicat oficial, formarea unui „comitet special compus de din directori independenți din consiliul de administrație”, al cărui mandat este de a „evalua orice propuneri care ar putea fi înaintate pentru o posibilă tranzacție”

Aplicația mobilă TripAdvisor. Sursa: Adobe Stock.

Potrivit companiei, „mandatul Comitetului special este de a evalua orice propuneri care ar putea fi înaintate pentru o posibilă tranzacție, precum și orice alternative la aceasta, în ceea ce privește TripAdvisor”.

Deocamdată, comitetul special a angajat Centerview Partners LLC ca și consilier financiar în legătură cu evaluarea sa.

În orice caz, a adăugat comunicatul, „nu există nicio garanție că o astfel de evaluare va avea ca rezultat o tranzacție sau, în cazul în care acestea va avea loc, nu există nicio garanție cu privire la momentul, termenii și condițiile unei astfel de tranzacții”.

„Orice potențială tranzacție ar fi supusă, printre altele, negocierii și executării unor documente definitive de tranzacție reciproc acceptabile și aprobării Consiliului de Administrație, inclusiv aprobării Comitetului Special”, se adaugă în comunicat.

În plus, „TripAdvisor nu intenționează să dezvăluie evoluțiile cu privire la această chestiune decât dacă și până când Comitetul Special și Consiliul de Administrație stabilesc ca o astfel de dezvăluire este adecvată sau necesară, cu excepția cazului în care acest lucru este cerut de lege sau de alte cerințe de reglementare”.

De asemenea, TripAdvisor a informat acționarii că nu a fost luată nicio decizie cu privire la o posibilă tranzacție de către Comitetul Special și că „nimic din această comunicare nu trebuie considerat o solicitare de a cumpăra sau o ofertă de vânzare a acțiunilor TripAdvisor. Acționării TripAdvisor nu trebuie să ia nicio măsură în acest moment”, conchide comunicatul companiei.

O companie cu 20 de branduri

TripAdvisor a apărut pentru prima dată pe piață în 1999, când Stephen Kaufer a creat o platforma de evaluare a hotelurilor care, pe baza comentariilor călătorilor, s-a transformat într-o comunitate și într-un site de referință indispensabil.

În 2004, Expedia a cumpărat compania pentru 200 de milioane de euro, deși șapte ani mai târziu a decis să se desprindă de afacere, astfel încât platforma de comentarii să poată fi listată ca entitate independentă.

Încetul cu încetul înainte de a deveni parte a Expedia, TripAdvisor și-a extins liniile de afaceri: în 2008 a cumpărat o participație majoritară în Flipkey.com (SUA), un an mai târziu și-a lansat propriul site de închiriere de vacanță, în 2010 a cumpărat Holidaylettings.co. Anul 2013 a fost un an al marilor mișcări, deoarece a plătit 38 de milioane de euro pentru site-ul de vânzări flash Jetsetter, a preluat site-ul de închirieri de vacanțe Niumba.com. și-a lansat propriul motor de metacăutare pentru a concura cu Kayak.com, a cumpărat site-ul de comentarii Oyster și a reușit să depășească OTA-urile ca generator de rezervări hoteliere directe.

Ambiția s-a nu s-a oprit aici, iar în 2014 a adăugat în portofoliul său portalul Vacation Home, platforma de rezervări de restaurante ElTenedor și a plătit 150 de milioane de euro pentru Viator.com, un furnizor global de excursii și activități. Și a intrat în lumea experiențelor de destinație în 2018, odată cu achiziționarea Bokun. În prezent, grupul este format din 20 de branduri.

A se citi și

Motoarele de metacăutare: contribuție în creștere la vânzări, dar cota de piață este în scădere

TripAdvisor, un gigant în dificultate

Alternativa TripAdvisor la modelul tradițional de distribuție online

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version