Țările de Jos își impun planul de reducere a zborurilor în Amsterdam

Guvernul interimar al Țărilor de Jos a aprobat planurile controversate de reducere a numărului de zboruri (plecări și sosiri) pe Aeroportul Schiphol din Amsterdam la 460.000 pe an începând din vara anului 2024 și la 452.500 pe an începând din noiembrie 2024, ca parte a măsurilor de reducere a poluării fonice pentru locuitorii din jurul principalului aeroport al țării. Operatorul aerian olandez KLM a criticat restricțiile de operare ca fiind „de neînțeles” și a declarat că acestea echivalează cu „dărâmarea” a tot ceea ce compania aeriană a construit în ultimii 104 ani. 

Măsura privind limitarea numărului de zboruri a facut chiar obiectul unei bătălii judiciare în instanțele din țară, cu apeluri și contra-apeluri între guvern și o alianță de companii aeriene și Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), condusă de KLM, care a catalogat măsura ca fiind o încălcare a legislației Uniunii Europene din cauza lipsei de consultare cu industria aviației.

Operare mai eficientă 

Fostul guvern olandez a câștigat ultimul apel, cu doar câteva zile înainte de a părăsi mandatul. „Este greu de imaginat ca un guvern demisionar ia o decizie atât de drastică”, a criticat directorul general al KLM, Marjan Rintel.

KLM susține că are un plan alternativ pentru a reduce semnificativ poluarea fonică de la Schiphol fără a reduce zborurile. Rintel dorește ca guvernul să acorde KLM „spațiu” pentru a-și pune în aplicare planul care presupune utilizarea unor aeronave mai noi și mai silențioase și operațiuni de zbor mai eficiente.

Conform planului KLM, companiilor aeriene li s-ar interzice să zboare cu aeronave mai vechi și mai zgomotoase la Schiphol și anumite zboruri de dimineață devreme și seara târziu.

Aceasta este așa-numita „abordare echilibrată”, care este consacrată în legislația Uniunii Europene (UE) și care prevede că reducerile de zboruri ar trebui să fie aplicată doar ca ultima soluție.

Încalcă acordurile internaționale

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), European Business Aviation Association (EBAA), Asociația europeană a companiilor aviatice din regiunile Europei (ERA) au avertizat, într-o declarație comună, că reducerile de capacitate nu ar trebui să fie efectuate sub conducerea unui guvern interimar.

„Această chestiune se află încă în fața instanțelor, iar procesul propus este puternic contestat de industria aeronautică.. Peste câteva luni, acest guvern nu va fi responsabil pentru consecințele grave care ar putea rezulta din această decizie”, a declarat Willie Walsh, directorul general al IATA. 

El a amintit că demersul guvernului de a reduce forțat numărul de zboruri anuale de la Schiphol printr-un „regulament experimental” a fost inițial blocat de tribunalul olandez, care a considerat că acesta contravine obligațiilor țării în temeiul legislației UE și al acordurilor bilaterale privind serviciile aeriene legate de așa-numita abordare echilibrată.

Alianța companiilor aeriene și asociațiile au inițiat o procedură de casare la Curtea Supremă, contestând decizia.

Ei concluzionează că reducerile de zboruri de această amploare la Schiphol vor însemna reduceri ale sloturilor disponibile, ceea ce va afecta negativ serviciile de pasageri și de marfă. În plus, nu există niciun mecanism, național sau internațional, pentru a conveni asupra unor astfel de reduceri. „Accelerarea acestui proces ar putea duce la măsuri internaționle de retorsiune”.

Aeroportul din Amsterdam, al treilea cel mai aglomerat aeroport internațional din lume, s-a confruntat cu întreruperi frecvente ale zborurilor în luna aprilie a anului trecut, din cauza lipsei de personal de securitate și de manipulare a bagajelor.

Măsură aribitrară

Ourania Georgoutsakou, directorul general al Airlines for Europe (A4E), a pus semnul întrebării decizia guvernului olandez, pe care a calificat-o „arbitrară, nechizbuită și care subminează procedurile utilizate în mod normal pentru a evalua astfel de măsuri drastice”.

El a adăugat că este „profund îngrijorător” faptul că un stat membru al UE „acționează într-o manieră imprevizibilă și pripită cu privire la ceva care va avea repercusiuni masive pentru Țările de Jos și pentru piața unică a UE în general”.

El a amintit că aviația europeană a fost construită pe baza concurenței și a securității pieței, iar această decizie „lovește în inima a ceea ce a făcut din piața unică de aviație a UE una dintre marile povești de succes ale Europei”.

Mai multe despre subiect:

Restricțiile de zbor din Amsterdam sunt legale. KLM pierde

Un tribunal anulează ordinul Țărilor de Jos de reducere a zborurilor in Amsterdam

Cinci companii se revoltă împotriva reducerii zborurilor în Amsterdam

KLM atacă măsura oficială de limitare a zborurilor în Amsterdam

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version