Nu există norme de mărime pentru bagajul de mână (compania aeriană este responsabilă)

Există două aspecte legate de bagajele de mână care îi irită în mod deosebit pe pasagerii de transport aerian și pentru care, până în prezent, atât Parlamentul, cât si Curtea de Justiție a Uniunii Europene nu au putut face nimic: companiile aeriene percep taxe în funcție de propriile criterii, ceea ce încalcă hotărârile judecătorești și legile unor state membre, cum ar fi Spania, și își stabilesc propriile politici fără a ajunge la o standardizare a dimensiunii și greutății bagajelor de mână care ar facilita călătoriile și schimburile. În prezent, nu există niciun regulament european care să stabilească prețurile, dimensiunea sau greutatea

În septembrie anul trecut, Comisia pentru petiții a Parlamentului European a adoptat în unanimitate o rezoluție care îndeamnă Comisia Europeană și statele membre să armonizeze măsurile și greutățile valizelor, astfel încât toate companiile aeriene care operează în Uniunea Europeană să utilizeze aceleași standarde.

Totodată, eurodiputații au profitat de ocazie pentru a introduce în aceeași decizie obligativitatea pentru companiile aeriene de a respecta drepturile pasagerilor cu privire la transportul bagajului de mână în cabină în mod gratuit, fără costuri suplimentare și abuzive. Aceasta s-a făcut în baza unei hotărâri a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din septembrie 2014, în care, în apărarea unui pasager căruia i s-a impus o suprataxă de 40 de euro pentru două bagaje de mână, aceasta a considerat că bagajul de mână este un „element indispensabil” al pasagerilor și, prin urmare, nu poate fi supus unui cost suplimentar.

Sursă: Arhivă Hosteltur.

„Legislația UE privind drepturile pasagerilor de transport aerian ar trebui să fie revizuită pentru a oferi o soluție”, se arată în rezoluție, deși eurodiputații înșiși recunosc că aceasta nu este obligatorie și nu pot decât să aștepte decizia și procedura Comisiei Europene, care are puterea de a adopta noi directive sau regulamente în această privință.

Între timp, companiile vor continua să aplice măsurile și politicile lor, o acțiune comercială bazată pe Regulamentul european 1008/2008, care stabilește libertatea de stabilire a tarifelor.

Totuși, Legea spaniolă privind navigația aeriană, la articolul 97, stabilește obligativitatea pentru companiile aeriene de a transporta împreună cu pasagerii și în limita prețului biletului, bagajele cu limitele de greutate, indiferent de numărul de colete si de volum stabilite prin reglementări. Excesul de bagaje face obiectul unor prevederi speciale.

De asemenea, obiectele și bagajele de mână transportate de pasager nu sunt considerate bagaje și sunt transportate gratuit în cabină, ca bagaj de mână, inclusiv obiectele achiziționate în magazinele din aeroport. „Aceste obiecte și articole pot fi refuzate la îmbarcare numai din motive de securitate, legate de greutatea și dimensiunea obiectului, în raport cu caracteristicile aeronavei”.

Măsuri și prețuri

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), după consultări cu producătorii de aeronave Airbus și Boeing, a emis o recomandare pentru industria aeronautică mondială conform căreia bagajele de mână nu trebuie sa depășească 55 x 35 x 20 cm (înălțime, lungime, lățime), inclusiv roțile mânerele și buzunarele.

În jurul acestor limite, fiecare companie aeriană și-a stabilit propriile reguli:

Mai multe informații în Deputații europeni cer încetarea regulilor abuzive privind bagajele de mână.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version