O nouă eroare în software-ul MCAS al problematicului Boeing 737 MAX a fost detectată de către piloții Administrației Federale a Aviației (FAA) din Statele Unite, ceea ce reprezintă un risc ridicat, deoarece ar putea împinge automat în jos nasul aeronavei. Corectarea acestuia va întârzia punerea din nou în functiune a avionului, după două accidente mortale.
Boeing a declarat că Administrația Federală a Aviației (FAA) „a identificat o cerință suplimentară” pentru modificările realizate software-ului, la care producătorul de aeronave a lucrat timp de opt luni, la scurt timp după accident.
„Boeing este de acord cu decizia și cererea FAA și lucrează la software pentru a îndeplini această cerință”, a declarat producătorul american de aeronave într-o declarație.
Piloții de testare guvernamentali care au verificat software-ul actualizat a lui Boeing MAX pe un simulator de zbor au găsit o eroare care ar putea duce la cădera nasului avionului, potrivit unor surse apropiate procesului de certificare. O defecțiune similară a fost implicată în ambele accidente înregistrațe de MAX, software-ul de comandă a zborului al avionului a împins nasul în jos bazându-se pe citiri eronate ale unui senzor.
Aceeași sursă a spus că rezolvarea problemei ar putea fi realizată prin schimbări de software sau prin înlocuirea unui microprocesor în sistemul de control al zborului aeronavei. Un membru al organismului de reglementare a spus că utlimul incident va întârzia probabil punerea din nou în funcțiune a avionului timp de una sau până la trei luni suplimentare.
Într-un comunicat, Administrația Federală a Aviației (FAA) din Statele Unite a declarat că va ridica interdicția privind operațiunile avionului doar atunci când va considera că e sigur, astfel că nu există niciun calendar stabilit.
În cea mai recentă ediție, procesul FAA este conceput pentru a descoperi și evidenția potențialele riscuri. FAA a găsit recent un risc potențial pe care Boeing trebuie să îl soluționeze„, a spus agenția.
Un avion al Lion Air din Indonezia s-a prăbușit în octombrie anul trecut, iar unul al companiei Ethiopian s-a prăbușit în martie. În total, au murit 346 de persoane. Zile după cel de-al doilea accident, autoritățile de reglementare din întreaga lume au aterizat avionul, interzicând operațiunile sale.
Boeing reduce puterea software-ului de control al zborului numit MCAS de a împinge nasul în jos. De asemenea, face parte din comanda nose-down a software-ului și doi senzori pe fiecare plan, în loc să se bazeze doar pe unul singur în designul original.
Încă nu se știe ce tip de antrenament vor avea piloții pentru a zbura cu noul software, fie cu simulatoare de zbor sau prin computer.
Între timp, unele companii aeriene care dețin avioane MAX au fost nevoite să anuleze un număr mare de zboruri, în timp ce avioanele rămân la sol.
Acum două săptămâni, United Airlines a amânat până în septembrie întoarcerea planificată a celor 14 avioane MAX. Southwest Airlines și American Airlines au făcut deja anunțuri similare, confirmând că avionul nu va zbura din nou atât de repede cât sperau companiile aeriene.
Sursă: hosteltur.com