Internetul tuturor lucrurilor: factorul uman este cheia succesului său

Numărul de dispozitive conectate la Internet tuturor lucrurilor (IoT) va crește de la 14.900 de milioane înregistrate în anul 2016 la peste 82 de milioane in 2025, potrivit previziunilor IDC. În ciuda acestei creșteri exponențiale, 60% din inițiativele IoT stagnează în faza de testare inițiala, iar doar 26% dintre companii consideră că aceste inițiative sunt de succes, în timp ce o treime din proiectele finalizate nu se califică nici măcar ca și succese. Factorul uman este decisiv. 

 

Acest lucru este clar dintr-un nou studiu Cisco, pentru care au fost intervievați 1845 de profesioniști în domeniul tehnologiei informației și directori de afaceri din Statele Unite, Regatul Unit și India din diferite sectoare. Toți respondenții lucrează pentru organizațiile care implementează și/sau au realizat inițiative IoT, și în plus au participat, de asemenea, la strategia sau direcția a cel puțin unuia dintre aceștia. 

 

Toți au convenit asupra importanței factorului uman, cu elemente critice precum cultura, organizarea și conducerea. De fapt, trei din patru factori-cheie pentru succesul proiectelor IoT sunt legate de oameni și de munca lor:

– Colaborarea dintre departamentul de tehnologia informației și liniile de afaceri reprezintă factorul de success numărul unu, citat de 54% dintre cei consultați. 

– O cultură tehnologică promovată de managerii de echipă în Consiliul de Administrație este considerată un factor-cheie pentru 49%. 

– Experiența IoT, atât pe plan intern, cât și prin acorduri cu experți externi, un factor selectat cu 48%. 

“În fiecare zi adăugăm obiecte la Internet pe care niciodată nu ne-am gândit că vor fi conectate”, afirmă Cisco.

 

Depășirea obstacolelor având încredere în experți: 60% dintre respondenți consideră că, deși inițiativele IoT păreau simple pe hârtie, acestea au fost foarte complicate mai târziu. Principalele bariere citate în timpul tuturor fazelor proiectului sunt timpul necesar pentru finalizare, experiența internă limitată, calitatea datelor, integrarea prin echipe și depășirea bugetului inițial. 

 

Studiul indică faptul că organizațiile cu cel mai mare succes în IoT s-au bazat pe ecosisteme de parteneri în fiecare fază a proiectului, de la planificare strategică la generarea de rapoarte și rezultate după intrarea în producție.

 

În acest sens, vicepreședintele de Marketing de Soluții al companiei CISCO, Inbar Lasser-Raab, a recunoscut că „în fiecare zi adăugam obiecte pe internet pe care nu le-am crezut că ar fi conectate. Deoarece nici o companie nu poate acoperi toate zonele, cea mai mare oportunitate de succes constă în colaborarea cu alți furnizori pentru a crea soluții care nu sunt doar conectate, ci și schimbul de date care pot fi transformate în valoare de către organizații din orice sector”. 

 

Beneficii. 73% dintre respondenți folosesc datele din proiectele IoT deja finalizate pentru a-și optimiza afacerea. Cele trei beneficii principale menționate sunt: satisfacția clienților (70%), îmbunătățirea operațională (67%) și creșterea calității produselor sau serviciilor (66%). 

 

A învăța din greșeli. 64% dintre cei chestionați au afirmat că ceea ce au învățat în inițiativele suspendate sau eșuate ale IoT i-a ajutat la accelerarea investigațiilor organizației în acest domeniu. 

 

Atitudine optimistă. În pofida provocărilor, mulți dintre respondenți sunt optimiști cu privire la viitorul IoT, o tendință care se află încă în stadiile incipiente la evoluție. Astfel 61% cred că suntem doar înainte de începutul a ceea ce IoT poate face pentru afacerea lor. 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version