7 tendințe în călătoriile corporative care trebuie urmărite în 2024

De la sfârșitul pandemiei, călătoriile corporative au suferit o transformare, iar modul în care sunt planificate, furnizate și evaluate călătoriile de business este regândit. Până în 2024, se așteaptă ca piața să revină la nivelurile din 2019, dar cu schimbări semnificative în ceea ce privește tendințele, tehnologiile și așteptările călătorilor. 

Acest lucru reiese din raportul Trends in Corporate Travel 2024 realizat de Globetrender și Cytric Easy by Amadeus, care analizează principalii factori care vor modela viitorul acestui sector. De la asistenți personali cu inteligență artificială la excursiile corporative în natură, sustenabilitate, personalizare și networking, aceștia sunt cei șapte factori cheie care vor defini modul în care vor călători executivii în 2024.

Călătoriile corporative vor continua să evolueze în 2024. Sursă: Pexels

Cele șapte tendințe cheie în călătoriile corporative în 2024

  1. Asistenții personali AI

Inteligența artificială generativă (Gen-AI) este o tehnologie care permite crearea de conținut, modelele și soluții pornind de la date și algoritmi. În domeniul călătoriilor de business, această tehnologie va facilita apariția unor „asistenți personali AI”, care vor putea ajuta călătorii pe tot parcursul procesului de rezervare și gestionare a călătoriilor, folosind un limbaj natural și adaptându-se la preferințele și nevoile acestora. Acești asistenți vor fi capabili să răspundă la întrebări complexe, să ofere opțiuni de itinerariu, să ofere îndrumări privind politica de călătorie a companiei și să rezolve orice problema care apare în timpul călătoriei.

  1. Excursii executive 

Călătorii de business nu trebuie să fie plictisitoare sau de rutină. Din ce în mai multe companii optează pentru organizarea de escapade strategice care combină munca cu timpul liber, formarea profesională cu consolidarea echipei și aventură cu relaxarea. Aceste excursii care pot dura de la o zi până la o săptămână, pot avea loc în țară sau în străinătate și au ca scop scoaterea angajaților din zona lor de confort, stimularea coeziunii echipei, motivarea performanței și generarea de idei noi. Printre activitățile care pot fi întreprinse în cadrul acestor calatorii se numără raftingul, drumețiile, yoga, coaching-ul și voluntariatul.

  1. Acumularea de obiective

Având în vedere presiunea tot mai mare pentru a justifica impactul economic și de mediu al călătoriilor de business, angajații vor trebui să optimizeze cât mai mult posibil fiecare călătorie, îndeplinind mai multe obiective într-o singură deplasare. Acest lucru înseamnă să planifici din timp, să profiți de oportunitățile care apar, să combini diferitele tipuri de întâlniri și activități și să măsori rezultatele obținute. Astfel, în loc să zboare doar pentru a participa la o conferință, un călător de afaceri ar putea profita de această ocazie pentru a vizita un client, ar încheia o afacere, a explora o nouă piață, a urma un curs sau a pleca în vacanță.

  1. Itinerarii combinate

Pandemia a schimbat mentalitatea multor companii, care și-au făcut politicile de călătorie corporativă mai flexibile și mai personalizate, punând accentul pe experiența și bunăstarea angajaților. Acest lucru a permis călătorilor de business să facă itinerarii combinate, care merg dincolo de simplele călătorii „bleisure” în care un weekend se adaugă la câteva zile de lucru. Aceste itinerarii pot include diferite destinații, moduri de transport, cazare și activități, în funcție de preferințele și nevoile călătorului, respectând în același timp bugetul și limitele de timp stabilite de companie.

  1. Neutralitatea carbonului

Sustenabilitatea este o provocare majoră pentru sectorul turismului, dar și pentru călătoriile de business. În 2023, în cadrul summitului mondial privind clima COP28 s-a convenit să se reducă consumul de combustibili fosili și să se crească producția de energie curată, cu scopul de a ajunge la emisii nete de carbon zero până în 2050. Companiile de turism sunt conștiente de această responsabilitate, iar 90% dintre ele au o strategie pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate a mediului sau intenționează să implementeze una până în 2024, potrivit unui sondaj Amadeus. Aceasta va include măsuri precum compensarea emisiilor, alegerea furnizorilor ecologici, reducerea călătoriilor inutile și optimizarea călătoriilor efectuate.

  1. Cheltuieli digitalizate

Gestionarea cheltuielilor de călătorie este una dintre cele mai plictisitoare și mai predispuse la erori pentru călătorii de business si pentru companiile acestora. Cu toate acestea, tehnologia facilitează tranziția către cheltuielile digitalizate și carduri virtuale, care permit înregistrarea, procesarea și analiza tranzacțiilor în mod automat, sigur și eficient. Acest lucru economisește timp și bani, îmbunătățește experiența utilizatorului, sporește transparenta și conformitatea cu politica de călătorie. În plus, digitalizarea cheltuielilor oferă date și informații care pot contribui la optimizarea performantei și a valorii călătoriilor de business.

  1. Puterea networking-ului

Călătoriile de business nu înseamnă doar încheierea de afaceri sau dobândirea de noi competențe, ci și crearea și consolidarea relațiilor profesionale si personale. Crearea de rețele este unul dintre principalele motive pentru care executivii participă la evenimente, conferințe, târguri comerciale și congrese și, de asemenea, unul dintre cele mai satisfăcătoare. De aceea, în 2024 se va înregistra o creștere a cererii și a ofertei de evenimente față în față, care vor oferi oportunități unice de a interacționa, de a colabora și de a crea încredere cu alți profesioniști. Pentru a profita la maximum de aceste ocazii, călătoriile de business vor trebui să se pregătească, să participe și să rămână în contact cu contactele lor.

Mai multe informații despre călătoriile corporative

Reuniunile interne vor impulsiona călătoriile corporative în 2024

Cum vor evolua tarifele zborurilor pentru călătoriile de business în 2024

Inteligența artificială generativă va fi esențială pentru eficientizarea gestionării călătoriilor corporative

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version