Instagram continuă să se consolideze în cadrul rețelelor de socializare specializate în cele mai puternice imagini de piață. De când a fost cumpărată de Facebook, această rețea socială de conținut audiovizual a devenit un album fotografic a milioane de utilizatori și un depozit de conținut global actualizat în timp real. Un „teren de joc” ideal în faza de dreaming al procesului propusă de compania Google.
Cu peste 700 de milioane de utilizatori activi lunari, Instagram a devenit unul dintre cei mai puternici players de conținut digital de pe piață. După achiziția sa de către Facebook și consolidată de prin progrese atât de marcante, precum partea din Instagram Stories și chiar intagrarea a Facebook Adds pe platformă, Instagram continuă să crească atât în utilizatori, cât și în funcționalități.
Relația acestei rețele sociale cu turismul și cunoașterea destinațiilor, prin conținut audiovizual, este mai mult decât atractivă și face ca Instagram, împreună cu conținutul și baza sa de utilizatori, să fie o referință de luat în considerare pentru vizibilitatea online a multor branduri. Dacă asociem acest conținut cu ciclul de achiziție al călătorului propus de Google, putem identifica modul în care impactul tipului de conținut de pe Instagram are o pondere reprezentativă în faza de inspirație sau de dreaming. În această fază, importantă constă în interesul pentru destinație și se concentrează în principal pe recomandări ale prietenilor sau informații despre consumul simplu și cu un impact puternic precum cel generat de Instagram. Un teren de reproducere perfect pentru a începe procesul de atragere a călătorilor.
Cine și cum lucrează corect la strategia Instagram asociată sectorului hotelier?
Pentru a extrage o cunoaștere practică a unui articol asociat cu poveștile de succes, am identificat o selecție interesantă din cele 10 hoteluri care funcționează cel mai bine pe Instagram. Această selecție a fost făcută de compania Travel Tripper. Să analizăm pe ce se bazează strategia acestor cazări care au găsit pe Instagram unul dintre cele mai utile instrumente de marketing ale acestora:
- Conrad Hotels. Lantul profită de vizibiltatea imaginilor sale pentru a o asocia cu distribuția spațiilor de cazare. Conrad utilizează platforma de e-commerce Like2Buy pentru a permite lanțului să profite de factorul său de influență ca magazin online.
- SohoHouse. Brandul SohoHouse este promovat ca un concept de stil de viață și nu doar ca cluburi sau spații de cazare. În plus, contul său este utilizat pentru a promova produse, locuri și oameni din rețeau sa de branduri și parteneri, la rândul lor legate de stilul de viață despre care am discutat.
-
- CitizenM. Hotelul profită de vizibilitatea sa pentru a promova competițiile într-un mod simplu și inteligent, realizând marketing de recomandări. Prin comentarii și/sau recomandări, se adună nopți printre fanii profilului său.
- Freehandhotels. Acest lanț a optat pentru construirea comunității sale în jurul alimentației și culturii locale. Freehandhotels foloseste Instagram pentru a promova evenimente și petreceri în hotelurile sale, care sunt adesea organizate de oameni influenți pe Instagram.
- Editionhotels. Lanțul utilizeaza opțiunea link într-un mod foarte eficient. Acesta actualizează link-ul către site-ul său continuu pentru orice eveniment sau activitate pe care doresc să le evidențieze. În acelasi timp, ei analizează valorile pentru a capta informații, cum ar fi numărul de persoane care au făcut clic pe link și în ce moment.
-
- Acehotels. Profilul său de Instagram profita din plin pentru a transmite o senzație artistică pe cont (reflectată și pe blogul hotelului). Fotografiile sunt intenționat mai spontane și mai casual decât orice alt tip de hotel.
- Thelinehotel. Una dintre cele mai remarcabile acțiuni desfășurate de acest hotel este munca adecvată pe o etichetă: #staycuriousplz. Crearea de comunități în jurul hasgtag-ului sau este principala valoare diferențială adusă de Thelinehotel.
-
- Saguarohotels.. Acest hotel lucrează într-o culoare estetică deosebită și pe care o transmite în toate fotografiile sale. Valoarea acestui hotel este pur estetică și știu să-ți trasnmită stilul oriunde sosec fotografiile sale.
-
- Tyehaus. O cazare independentă mai legată de o casă rurală, dar cu o personalitate foarte puternică. Această cazare a reușit să-și transmită identitatea prin intermediul clienților înșiși, care au devenit influencers ai brandului.
-
- Villahonegg. In 2016, un blogger de călătorii foarte popular din Brazilia și-a postat propriul videoclip pe Instagram în care arată piscina impresionantă a hotelului, restul a fost o poveste virală alimentată de oaspeții înșiși. O lucrare legată de contextul și calitatea cazării.
După acest scurt tur prin 10 cazări de referință în utilizarea Instagram, am senzația că baza succesului în această rețea socială, legată de găzduire, se află în 5 factori cheie.
- Distribuirea unui produs bun.
- Îmbunătățește-ți propria identitate.
- Facilitarea interacțiunii cu călătorul.
- Conectați-vă cu destinația.
- Profesionalizarea managementului profilului.
Plecând de aici, Instagram deschide o lume de posibilități, aptă doar celor care decid să parieze puternic pe conexiunea Experiență-Călător.
Sursă: hosteltur.com