WTTC (World Travel and Tourism Council) a lansat un nou instrument bazat pe date pentru prognozarea recuperării cererii de zboruri și hoteluri, care va putea, de asemenea, să dezvăluie schimbări în comportamentul și interesele călătorilor prin căutările lor de călătorii online. Panoul interactiv de recuperare a cererii de călătorie COVID-19, proiectat cu sprijinul McKinsey & Company, va avea acces gratuit atât pentru membrii WTTC, cât și pentru cei care nu sunt.
Acest instrument unic pe piață facilitează utilizatorilor accesul la date de turism cantitativ la nivel global și regional, precum și din cele 33 de țări din lume cu cea mai mare pondere în acest sector, care dezvăluie un comportament al cererii de la începutul anului și care sunt actualizate la fiecare 15 zile.
Panoul va permite navigarea printr-o mare varietate de date care arată schimbări în comportamentul cererii mondiale, ca răspuns la redeschiderea treptată a granițelor, deoarece restricțiile în călătoriile internaționale au fost relaxate.
Instrumentul oferă două puncte de vedere diferite, bazate pe Google Trends, precum și pe rezervările făcute prin partenerii WTTC care au participat la acest proiect. Astfel, experții FowardKeys în informații de piață și tendințe turistice oferă date despre rezervarea zborurilor; în timp ce furnizorul de comparație de date, analize și informații de piață pentru sectorul global de cazare STR își împărtășește statisticele privind gradul de ocupare al hotelurilor.
Analiza datelor oferite de acești furnizori de prim rang oferă informații care, în cuvintele Gloriei Guevara, președinte și CEO al WTTC, „ar putea fi crucială pentru a ajuta sectorul să repornească, deschizând calea pentru recuperarea acestuia„.
Panoul, adaugă el, „va facilita factorii de decizie să analizeze impactul politicilor publice prin monitorizarea fluctuațiilor pozitive și negative ale rezervărilor de zboruri și hoteluri, precum și în căutările de călătorii online, precum și încrederea consumatorilor”.
Și, după cum a subliniat Guevara, „datele sunt esențiale pentru companii, guverne și alte organizații pentru a lua decizii bazate pe informații și pentru a adopta politici care să faciliteze recuperarea unui sector care a suferit disproporționat de pandemie”.
Nu este surprinzător că sectorul a generat, potrivit președintelui și directorului general al WTTC, „unul din patru noi locuri de muncă create în ultimii cinci ani„, deci „este mai important ca niciodată să faciliteze accesul la date, atât la nivelul regional, cât și la nivel global, pentru a contribui la luarea deciziilor corecte în momentul cel mai potrivit„.
Două surse informative
Noul instrument oferă informații din două surse principale. Primul este Google Trends, unde toate sursele de date au fost organizate în jurul unor segmente turistice, cum ar fi turismul de aventură, cultural, urban și familial, de soare și plaja și servicii de turistice.
Fiecare segmentare a fost proiectată utilizând un set de 20 de cuvinte cheie care permit acoperirea celor mai populare activități, locuri și destinatii, la nivel global, dar și în țări cheie precum Regatul Unit, Statele Unite, Franța și Brazilia.
A doua sursă de informații regionale provine din actualizările bilunare ale mișcărilor și rezervărilor, cu informații despre zborurile ForwardKeys, opcupare hotelurilor și ADR (tariful mediu zilnic) de la STR și Google Mobility Index, care arată activitatea recreativă locală.
Lor li se alătură Global Rescue, un pioner în domeniul siguranței medicale, al riscului de călătorie și al gestionării crizelor, ale cărui date arată deschiderea fiecărei țări sau piețe cheie în contextul restricțiilor de călătorie impuse pentru combatarea coronavirusului.
Astfel, WTTC continuă să lucreze astfel încât politicile care afectează sectorul să permită o recuperare mai rapidă de la ravagiile pandemiei. Nu este surpinzător, conform ultimului său raport de impact economic, că în 2019, turismul a angajat unul din 10 muncitori, ceea ce se traduce prin 330 de milioane de locuri de muncă, pe lângă faptul că a contribuit cu 10,3% din PIB-ul mondial.
Europa conduce recuperarea
Instrumentul WTTC arată că, deși căutările de călătorii sunt încă sub anul trecut, Europa conduce recuperarea fiind „doar” cu 20% mai puține. Pe segmente, turismul de aventură conduce o evoluție mai rapidă, situându-se la -10%, comparativ cu scăderile de până la 40% înregistrate de alte nișe de piață precum urban, soare și plajă, familial și cultural.
În țări precum Franța sau Germania, căutările de călătorii de aventură depășesc între 50% și 70% cifrele de acum un an.
Sursă: hosteltur.com