Turismul experiențial este una dintre cele mai importante tendințe actuale în domeniul călătoriilor, răspuzând noilor obiceiuri și preferințe ale călătorilor, în special ale generațiilor tinere, care caută experiențe unice și personalizate, dincolo de destinație, care să le permită să se conecteze cu cultura, natura și populația locală. Târgul World Travel Market (WTM), care va avea loc între 6 și 8 noiembrie la ExCel London, este o bună vitrină pentru a descoperi noutățile.
WTM a prins această tendință și anul acesta a lansat trei noi zone în sala de expoziții: Cazare și Operatori de turism, Experiențe și Transport. Aceste zone înlocuiesc International Hub și prezintă în principal expozanți din sectorul privat și din afara destinațiilor. Acestea au ca scop să ofere un spațiu în care cumpărătorii pot găsi ceea ce este nou și interesant în ofertă, totul într-un singur loc.
„Anul acesta, am observat o creștere a numărului de expozanți care nu se ocupă de destinații și care s-au înscris la WTM London, ca răspuns la cerințele în schimbare ale călătorilor mai tineri, care își aleg călătoriile în functie de ceea ce vor să facă să experimenteze”, a declarat Juliette Lorsado, directorul de expoziții la WTM.
Răspuns la o schimbare culturală
Din acest motiv, „noile zone de Cazare, Touroperatori, Transport și Experințe ale evenimentului răspund acestei schimbări culturale”. În aceste zone, vizitatorii vor putea descoperi o gamă largă de furnizori de cazare, transport și experiențe, de la hoteluri și touroperatori până la croaziere fluviale și bilete pentru vizitarea obiectivelor turistice.
În timp ce generația X ar putea merge în Spania, New York sau Paris, generația tânără vrea să viziteze un refugiu de wellness, să facă rafting pe ape albe să învețe să gătească într-o comunitate locală.
Mai mult, turismul experiențial este, de asemenea, abordat pe larg în cadrul programului conferinței WTM London 2023. Programul include sesiuni precum: „Captivarea căutătorilor de experiențe: îmbrățișarea mentalității noii generații”, susținută de Tom Hall, vicepreședinte al Lonely Planet; sau „Selectarea experiențelor unice pentru clienții de oriunde și din orice loc”, susținută de Vaishali Patel, fondator și director al Vaishali Ltd: Jo Fennel, șef de vânzări pentru Europa de Nord la GetYourGuide; și Nishank Gopalkrishnan, director comercial al TUI Musement.
Ca în fiecare an, WTM va reuni lideri influenți din industria turismului, cumpărături și companii de top din turism pentru a face schimb de idei, pentru a stimula inovația și pentru a accelera rezultatele de afaceri.
Furnizori prezenți în noile zone ale WTM
- Hilton Hotels & Resorts, un brand global de hoteluri și stațiuni cu servicii complete și brand emblematic a multinaționalei americane Hilton.
- Intrepid Travel Group UK, unul dintre cei mai cunoscuți organizatori de excursii pentru grupuri mici din lume, cu peste 30 de ani de experiențe în oferirea de aventuri în întreaga lume.
- Go City, cea mai mare companie de bilete pentru vizitarea obiectivelor turistice din lume, care operează în peste 30 de destinații, printre care Londra, New York, Sidney și Oahu.
- Montparnasse 56, operatorul punții panoramice de observare a Turnului Montparnasse, care oferă o priveliște panoramică incredibilă asupra Turnului Eiffel și a altor monumente emblematice din Paris.
- Rail Europe, furnizor de bilete și abonamente de tren în Europa.
- Enterprise Rent-A- Car, gigantul în domeniul închirierii de mașini.
- Amadeus River Cruises, operator a 14 nave fluviale.
Sursă: hosteltur.com