Veneția încearcă să controleze turismul de croaziere cu o nouă taxă

Veneția va introduce o nouă taxă de intrare în acest an pentru vizitele fără înnoptare. Dorită de mult timp de primarul orașului, Luigi Brugnaro, măsura va fi posibilă în 2019, datorită legii bugetului aprobată „în extremis” de Parlamentul italian la 30 decembrie și care prevede posibilitatea ca Veneția să aplice așa-numita „taxa de debarcare” pe care o au deja unele insule mici italiene. Măsura este destinată în special pasagerilor de croazieră care inundă orașul și, în general, tuturor celor care nu petrec noaptea în destinație și fac doar o vizită pe timpul zilei, cunoscuți sub numele de „cei care mușcă și fug”. 

La scurt timp după aprobarea planului bugetar, primarul Veneției a anunțat că „vom studia o reglementare echilibrată care să-i protejeze pe toți cei care trăiesc, studiază și lucrează pe teritoriul nostru”. O cerere larg răspândită în rândul locuitorilor afectați de fenomenul turismului de masă și consecințele sale, cum ar fi creșterea chiriilor sau dispariția comerțului tradițional. 

Valoarea maximă a noului impozit va fi limitată la 10 euro pe persoană, după cum specifică textul bugetului. 

Obiectivul este de a lupta cu noi instrumente împotriva deteriorării unui oraș cu 50.000 de locuitori vizitat în fiecare an de 30 de milioane de turiști. Deși Legea Bugetului este oarecum vagă în ceea ce privește taxa respectivă, se subliniază că Veneția ar putea să o adopte, în bugetul propiu, „ca o alternativă la taxa turistică” plătită de toți vizitatorii care înnoptează în unitățile hoteliere. 

Potrivit lui Brugnaro, taxa va permite o mai bună gestionare a canalelor prin contribuția la finanțarea costurilor de curățenie și a altora generate de turismul masiv de 10 euro în sezonul de vârf, iar rezidenții, muncitorii, studenții și membrii familiei ai acestor colective ar fi scutiți. 

Cum nu putea fi altfel, printre principalele tinte ale acestei plăți se numără miile de turiști de navă de croazieră care debarca în fiecare zi în oraș fără a petrece noaptea într-un hotel și care, prin urmare, sunt scutiți de taxa turistică. Potrivit unor estimări, consorțiul venețian calculează un venit între 40 și 50 de milioane de euro pe an dacă taxă este de 5 euro, aceeași sumă a taxei turistice din oraș și care în prezent generează 30 de milioane de euro pe an. 

Dacă se aplică în același mod ca și insulele în care este deja în vigoare de mai mulți ani, taxa ar fi inclusă în biletul de transport cu care se ajunge în oraș, în special croazierele, iar companiile ar fi responsabile să o plătească primăriei. 

Trebuie amintit faptul că, una dintre cele mai recente măsuri a fost instalarea unui sistem de porți electrice pentru a controla fluxul de turiști care intră în centrul orașului, măsură implementată în luna mai. Inițiativă a fost aprobată în luna mai printr-o ordonanță municipală la data de 24 aprilie, pentru a controla sosirile în zonele cele mai vizitate în momentele de vârf. De asemenea, a fost interzisă timp de trei ani deschiderea afacerilor de fast-food la nivelul străzii, cu excepția afacerilor de vânzare de înghețată, pentru a păstra caracterul orașului. 

„Taxa de debarcare” este o altă inițiativă care încearcă să atenueze daunele provocate de turismul de masă din Veneția, una dintre destinațiile emblematice din Italia, care se luptă între nevoia de venituri generate de această activitate și protejarea patrimoniului. 

Decizia Veneției de a introduce această taxă a fost rapid felicitată de primarul orașului Florența, o altă bijuterie turistică italiană. „Sunt de acord cu biletul de intrare. Servește pentru a echilibra costurile pentru comunitate, considerând că funcționarea orașelor artistice cade asupra contribuabililor”, a afirmat Dario Nardella, care a cerut totuși „o lege egală pentru toate orașele țării și nu „norme ad-hoc”. „Această taxă este o normă care descurajează turismul de a mușca și fugi, ceea ce crează probleme și incoveniente”, a adăugat el. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version