Vara 2022 în pericol din cauza penuriei de personal și a valului de greve

Luptele muncii din sectorul aviației europene adaugă presiuni suplimentare în ceea ce se preconizează a fi un sezon aglomerat. Lipsa de personal în momentele cheie ale zilei, cum ar fi controalele de securitate și pașapoarte sau livrarea bagajelor, și amenințarea cu greve, cerând salarii și condiții de muncă bune, vor pune în pericol vacanțele de vară din 2022 a mii de pasageri.

 

Companiile aeriene, afectate de o scădere a călătoriilor în timpul pandemiei, se confruntă cu o vară puternică, cu tarife mai mari pentru a compensa costurile mai mari ale combustibilului. Între timp, managerii aeroporturilor din Europa se luptă să recruteze personal și să proceseze rapid noi angajați, dar nu au rezolvat încă problema de resurse umane cu care se confruntă și sunt nevoiți să reducă capacitatea. 

 

Multe dintre companiile care au dorit să recupereze muncitori nu îi găsesc. Unul dintre motive este ca mulți foști angajați din aviație, în special personalul de sol, disponibilizări în perioada pandemiei, au preferat să se orienteze profesional într-un alt sector, cu mai multă stabilitate și cu o remunerație mai bună. 

 

Willie Walsh, directorul general al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA) a declarat ca aglomerația puternică, care a avut loc și înainte de pandemie, este acum limitată la anumite aeroporturi, agravată de întârzierile în obținerea insignelor de securitate necesare pentru personalul angajat. 

Fotografie de arhivă: cozi la birourile de check-in de pe T4 din Aeroportul Barajas, Madrid.

 

Val de greve

Lucrătorii activi din sector au crescut volumul de muncă și au redus salariile în timpul pandemiei și au cerut îmbunătățiri. Echipajul de cabină al Ryanair din Spania și-a menținut șase zile de grevă pentru următoarele 24, 25, 26 și 30 iunie și 1 si 2 iulie, după ce au încheiat fără acord medierea în Serviciul Interconfenderal de Mediere și Arbitraj (SIMA); după cum au raportat sindicatele USO și Sitcpla. 

 

Greva este convocată la cele zece baze ale sale în Spania: Madrid, Malaga, Alicante, Valencia, Barcelona, Girona, Santiago de Compostela, Ibiza și Palma de Mallorca. În plus, ei coordonează acțiuni cu alte sindicate ale Ryanair din Belgia, Franța, Italia și Portugalia, o mobilizare generalizată pe care low cost-ul o exclude. 

Fotografie de arhivă: Grevă anterioară a piloților Air France.

 

Alter, sindicatul piloților Air France și filiala sa low cost Transavia, a făcut un anunț de grevă pentru sâmbătă, 25 iunie, pentru a denunța lipsa de personal care are ca rezultat „oboseală prelungită și riscuri de securitate”. 

 

Aproximativ 1.000 de piloți SAS din Danemarca, Norvegia și Suedia se gândesc să intre în grevă de la sfârșitul lunii iunie, care coincide cu o grevă a lucrătorilor de la aeroportul francez Charles de Gaulle, care va reduce capacitatea principalului aeroport francez Charles de Gaulle, care va reduce capacitatea principalului aeroport francez cu un sfert și unul dintre cele cinci cele mai importante hub-uri europene. Piloții și echipajul de cabină ai Brussels Airlines au anunțat o grevă de trei zile, pe 23, 24 și 25 iunie, care coincide cu începerea vacanței de vară. 

 

În Regatul Unit, vacanțele de vară ar putea fi din nou afectate de grevele personalului de cabină de la British Airways și Ryanair, convocate de sindicatul Unite. 

 

În cazul British Airways, potrivit sindicatului, mii de angajați cu experiența și-au pierdut locul de muncă fără a fi înlocuiți, ceea ce înseamnă că a existat o lipsă de personal de check-in, încărcători, manipulatori de bagaje și personal de cabină, care sunt reprezentați de sindicat. 

 

Capacitate mai mică

Aeroporturile din Europa au suferit probleme legate de muncă și logistică, deoarece călătoriile pasagerilor a crescut după încheierea blocajelor cauzate de COVID-19. Industria aviației vorbește luni de zile despre cererea „în buzunar” și se pare că atunci când aceasta a apărut, au fost prinși nepregătiți. 

 

Aeroporturile din Dublin și Heathrow angajează inspectori, în timp ce aeroportul Amsterdam Schiphol, care crește salariile, au luat în sfârșit decizia vineri aceasta de a limita numărul de pasageri: în iulie se vor descurca doar 67.500 de plecări zilnice, iar în august, 72.500, ceea ce va avea ca rezultat sute de anulări de zboruri. 

 

În Spania, problema cozilor lungi pe principalele aeroporturi cu cel mai mare trafic internațional s-a concentrat la punctele de frontieră din cauza unui număr insuficient de trupe. Ministerele de Interne, deocamdată, a întărit controlul pașapoartele în acele unități cu 500 de polițiști suplimentari, începând cu Madrid. 

 

Anticipând ce s-ar putea întâmpla, Lufthansa și filiala sa Eurowings vor anula peste 1.000 de zboruri în iulie, sau 5% din capacitatea planificată pentru weekend, din cauza lipsei de personal. 

 

Și KLM are în vedere o reducere de zboruri. În ultimele zile, din cauza haosului de pe aeroportul Amsterdam Schiphol, acesta a fost nevoit să suspende vânzarea de zboruri la hub-ul său, iar Transavia, filiala low cost a grupului Air France-KLM, a anunțat că își va reduce programul de vară cu aproximativ 500 de zboruri din cauza problemei deficitului de personal. 

 

La rândul său, EasyJet și-a retras flota de la baza de la Aeroportul Branderburg din Berlin (BER) și a anunțat că anulează aproximativ 12 zboruri zilnice, 1.000 de mișcări în total, de la 1 acestei luni până pe 31 august. 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version