Va însemna apariția inteligenței artificiale dispariția operatorilor de turism?

Inteligența artificială (IA) a pătruns în multe zone ale societatii noastre pe parcursul anului 2023 și se vorbește despre înlocuirea de acest tip de dispozitive. Adevărul este că poate fi considerată atât un instrument, cât și o amenințare pe termen mediu pentru operatorii de turism

Și această ultima întrebare a fost discutată intens la recenta conferință fvw|TravelTalk din Valencia. ChatGPT, Google Bard, Midjourney și celelalte inteligențe artificiale generative care apar, sunt ele prietene sau inamice? La fel ca toate inovațiile disruptive, acestea sunt puțin înfricoșătoare la început, deoarece apar și schimba profund „status quo-ul”, în acest caz, sectorul turismului.

IA oferă avantaje și riscuri operatorilor de turism. Sursă: Pexel.

În cadrul uneia dintre dezbaterile de la acest congres al profesioniștilor germani care a avut loc la Valencia, Klaus Hildebrandt, redactor-șef al organizatorului conferinței, și-a pus următoarea întrebare: „De ce ar trebui să mai folosesc un turoperator peste zece ani?” și a discutat această întrebare cu patru directori executivi ai unor turoperatori europeni de top.

IA stabilește prețurile

Inteligența artificială ajută deja la stabilirea prețurilor inițiale ale hotelurilor care sunt rezervate în fiecare sezon turistic în diversele destinații în care lucrează turoperatorii germani. Aceasta este o sarcină care „funcționează foarte bine în multe destinații„, a declarat directorul DER-Touristik, Ingo Burmester, în discursul său, după cum a relatat fvw.

De asemenea, în cadrul grupului FTI, se pune accentul pe inteligența artificială pentru stabilirea algoritmică a prețurilor (prețuri dinamice), în care prețurile produselor sau serviciilor sunt ajustate în funcție de cererea curentă de pe piață, care se află într-o „stare de pilot avansat”, potrivit CEO-ului, Karl Markgraf.

FTI derulează un proiect privind modificarea orelor de zbor, scopul fiind să citească orarele de zbor în viitor și să le transmită automat clientului.

Dar utilizarea inteligenței artificiale oferă operatorilor de turism mult mai multe posibilități. TUI Group, de exemplu, testează în prezent două noi funcții: o funcție de consiliere pentru excursii și recunoașterea automată a apelurilor: „Acest lucru ne permite, de asemenea, să aflăm mai multe despre satisfacția clienților”, spune Stefan Baumert, directorul general al TUI Deutschland.

Îmbunătățirea proceselor interne

Laura Meyer, director general al Hotelplan, vede un mare potențial în îmbunătățirea proceselor interne, cum ar fi continuarea automatizării resurselor umane. O posibilitate ar fi scanarea CV-urilor. „Cred că domeniul de aplicare este imens. Ceea ce lipsește încă este, de exemplu, un sprijin eficient în consilierea clienților”, continuă profesionistul elvețian.

Stefan Baumert (TUI): „Deocamdată rezervările și tranzacțiile vor rămâne în mâinile turoperatorilor sau OTA-urilor și nu vor migra către furnizorul de servicii”. 

În viitor, operatorii de turism vor putea, de asemenea, să utilizeze instrumente bazate pe inteligența artificială pentru a ajunge la turiștii care, în mod normal, fac rezervări individuale. „Călătorii individuali care călătoresc dus-întors nu doresc să li se prezinte aceleași oferte ca tuturor celorlalți clienți„, a declarat Meyer în timpul discursului său de la congres.

Mai multe informații despre inteligența artificială în turism:

– Inteligența artificială ia cu asalt turismul

Inteligența artificială este din ce în ce mai prezentă în sectorul turismului

În general, opinia unanimă a directorilor executivi care au participat la eveniment este că, în ciuda numeroaselor posibilități oferite de inteligența artificială, multe sarcini vor rămâne în mâinile oamenilor în viitor, potrivit opiniei unanime a directorilor executivi. Nimeni nu se așteaptă ca instrumentele de inteligența artificială să devină atât de sofisticate încât să poată prelua în totalitate producția de călătorii.

Iată cum folosesc IA operatorii turistici germani

  • Recunoașterea imaginilor.
  • Producerea de buletine informative.
  • Redactarea de texte SEO.
  • Stabilirea prețurilor inițiale ale hotelurilor.
  • Sfaturi pentru excursii (în faza de testare).
  • Recunoașterea automată a apelurilor (în faza de testare).
  • Transmiterea către client a modificărilor în programele de zbor.
  • Scanarea CV-urilor pentru departamentul de resurse umane (posibilitatea).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version