Un studiu identifică trei tipuri de călători etici. Care ești tu?

Pandemia și blocajele au contribuit la crearea a trei noi tipuri de călători etici, potrivit unui raport al Mintel prezentat la World Travel Market din Londra. Am vorbit despre oameni preocupați într-o măsură mai mare sau mai mică de efectele pe care călătoriile le au asupra mediului. Totuși, „există o mare diferență între ceea ce spun oamenii și ceea ce fac. Pentru a ne da o idee despre cât de proactivi sunt cu adevărat consumatorii în acest sens, am împărțit piața în segmente”, explică această companie specializată în cercetarea de piață. 

Mintel reamintește că, încă înainte de pandemie, turismul responsabil era o tendință ascendentă în rândul călătorilor, deși cu multe nuanțe, întrucât se observă diferențe foarte notabile între ceea ce spun oamenii și ceea ce fac în cele din urmă.

„Prin turism responsabil, oamenii înțeleg să minimizeze impactul călătoriei și să contribuie pozitiv la destinație. Această conștientizare a crescut în ultimul an și jumătate”, spune Marloes de Vries.

Mai exact, „70% dintre consumatorii care pleacă în mod regulat în vacanță spun că izolarea i-a făcut mai conștienți de impactul pe care îl au călătoriile asupra mediului”.

Photo by Lara Jameson from Pexels.

De ce sunt acum mai mulți consumatori conștienți de amprenta lor pe planetă?

„Ar fi rezultatul faptului că am observat o scădere a nivelului de poluare ca urmare a izolărilor și a schimbărilor pe care consumatorii le-au observat în ei înșiși, bucurându-se de un aer mai curat etc. Adevărul este ca un sfert dintre britanici acordă prioritate mediului mai mult decât îl făceau înainte de pandemie”, explică analistul Mintel.

Din acest motiv, „44% dintre călătorii britanici consideră că firmele de turism ar trebui să prioritizeze reducerea emisiilor de carbon, ca prioritate numărul unu, urmată de reciclare”.

Cerere mai mare față de companiile de turism decât față de ei înșiși. În orice caz, de la a spune până la a face există o distanță. Iar a proclama că este un călător responsabil nu se traduce automat în ceea ce ajunge să alegi atunci vine vorba de rezervarea unui bilet de avion, a unui sejur la hotel, a unei activități în destinație sau a unui întreg pachet turistic.

Studiul se bazează pe un sondaj realizat anul acesta pe 1.614 utilizatori de internet cu vârsta de peste 16 ani care au fost în vacanță în ultimii trei ani, intenționează să plece în vacanță în următorii trei ani și se încadrează într-unul dintre segmentele de călători etice.

„Observăm așteptări foarte mari din partea consumatorilor cu privire la comportamentul etic de la companii și, în același timp, spun că și ei sunt dispuși să ia măsuri pentru a fi călători etici”, spune Marloes de Vries.

„Dar există o mare diferență între ceea ce ce spun oamenii și ceea ce fac. Pentru a face o idee despre cât de proactivi sunt cu adevărat consumatorii în acest sens, am împărțit piața în segmente„, explică acest expert.

Astfel, 80% dintre călătorii chestionați spun că, atunci când își planifică și își rezervă următoarea vacanță, ar dori într-o măsură mai mare sau mai mică să minimizeze impacturile asupra mediului cauzate de călătoria lor. Acum, despre ce grade de angajament vorbim? Studiul Mintel identifică trei categorii de călători etici.

Călătorii etici hard

Potrivit studiului realizat de Mintel pe piața de ieșire din Regatul Unit, 7% dintre călători s-ar încadra în definiția de hard ethic traveller.

Acest segment de călători ar fi format din cei mai fermi și consecvenți oameni cu propriile idei, proactivi atunci când își planifică vacanțele și mai puțin sensibili la factorul de preț.

„Ei sunt cei care vor acorda prioritate elementelor etice și politicilor de mediu la rezervare”, spune Marloes de Vries.

Călătorii etici soft

Alți 29% dintre călători ar fi soft ethical travellers. Pentru a spune într-un fel, sunt mai flexibili. „Îi pasă de aceste probleme, totuși, este puțin probabil ca acesta să fie un factor determinant atunci când vine vorba de rezervare”, spune analistul Mintel.

Totuși, „într-o piață în care brandurile concurează strâns la prețuri și produse, asta înseamnă că o opțiune mai sustenabilă poate oferi un avantaj competitiv” în acest segment de consumatori, întrucât permite diferențierea de concurență.

Călători etici wannabe

În cele din urmă, există încă 44% dintre călătorii etici pe care Mintel îi definește că wannabe. Ar fi ceva asemănător cu imitatorii celor două segmente menționate mai sus.

Vor să facă mai mult pentru a minimiza impactul lor asupra mediului, dar aceste intenții nu se reflectă în comporamentul lor. În acest segment, prețul joacă un rol mult mai important în procesul decizional și sentimentele de vinovăție sunt mai puțin răspândite, deoarece nu vreau să-și compromită experiența de vacanță”, explică analistul Mintel.

Cu toate acestea, potrivit Mintel, acest segment de consumatori poate fi captat dacă destinațiile turistice și companiile le oferă „activități care îi ajută să-și reducă impactul asupra mediului sau care îi ajută să contibuie pozitiv la destinație, adăugând totodată valoare în experiența sa în vacanță. Este posibil ca aceste tipuri de activități să-i atragă”.

Pe scurt, conchide Marloes de Vries, turiștii doresc adesea „să faca ceea ce trebuie”, dar se așteaptă ca firmele să preia conducerea și să le faciliteze acest lucru.

Potrivit Mintel, vizitele cu ghizi locali în destinație sau în natură au cel mai mare potențial atunci când vine vorba de dezvoltarea de produse și servicii care vizează segmentele soft și wannabe, deși cei mai angajați călători etici, cei hard, ar putea accepta de bunăvoie alte tipuri de propuneri mai sofisticate.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version