Săptămâna trecută, lui Uber i s-a retras licența pentru a transporta pasageri care plătesc serviciile sale în Londra din cauza prezentării unui „model de erori” în materie de securitate, pentru a doua oară în mai puțin de doi ani, și așteaptă o contestație.
Șoferii neautorizați au putut să-și încarce fotografiile în conturile altora astfel încât, în peste 14.000 de călătorii, un șofer diferit de cel anunțat să ridice pasagerii, a declarat agenția de reglementare Transport for London (TfL), potrivit informațiilor agenției britanice de știri Reuters.
Compania de turism a spus imediat că va contesta. Este probabil că procesul să includă acțiuni acțiuni legale și să dureze luni de zile, permițând celor aproximativ 45.000 de șoferi Uber din Londra, una dintre cele mai importante piețe, să continue să funcționeze, chiar dacă licența sa a expirat lunea trecută.
TfL a declarat că „a identificat un model de erori din partea companiei, inclusiv mai multe infracțiuni care pun pericol pasagerii și siguranța lor”, și că unele călătorii nu aveau asigurare.
„TfL nu are încredere că probleme similare nu se vor mai repeta în viitor, ceea ce a dus la concluzia că compania nu este în condiții sau adecvată în acest moment„.
Uber, a căror comenzi bazate pe aplicații și prețuri sensibile la cerere au deranjat operatorii din multe orașe din întreaga lume, inclusiv șoferii „taxiurilor negre” din Londra, a spus că sistemele sale sunt solide și va introduce un nou proces de potrivire facială.
„În ultimii ani am schimbat fundamental modul de funcționare în Londra”, a replicat pe Twitter CEO-ul Dara Khosrowshahi, care preluase conducerea și când Uber pierduse licența sa în Londra în 2017.
„Am parcurs un drum lung și vom continua înainte, pentru milioanele de șoferi și bicicliști care au încredere în noi”.
Compania din Silicon Valley a întâmpinat bariere de reglementare și o reacție violentă pe mai multe piețe, forțând-o să se retragă complet din locuri precum Copenhaga și Ungaria.
În Londra, șoferii profesioniști ai taxiurilor negre, care îl văd pe Uber ca pe o amenințare la traiul lor, câștigat cu efort, au blocat străzile în semn de protest, argumentând că sunt prejudiciați pe nedrept de un serviciu inferior.
Uber și TfL au fost în dezacord de când autoritatea a respins o cerere de renovare din 2017, criticând abordarea lui Uber cu privire la raportarea infracțiunilor grave și verificarea antecedentelor șoferilor, înainte ca judecătorul să acorde o licență de probă de 15 luni în 2018.
Compania de aproximativ 50 de miliarde de dolari, deși nu este încă profitabilă, a implementat o serie de modificări care includ suportul telefonic 24/7 și notificarea proactivă de incidente grave către poliția din Londra pentru a calma îngrijorările. În septembrie, TfL a acordat o prelungire de două luni, cu mult sub maximul de cinci ani, și a impus noi condiții.
Înainte de ultima decizie, Uber a spus că va îmbunătăți pregătirea în materie de siguranță a șoferilor și va oferi o conexiune directă cu serviciile de urgență.
Decizia de lunea trecută are loc cu două săptămâni înainte de alegerile naționale și cu mai puțin de șase luni înainte ca londonezii să decidă dacă îl vor realege pe primarul Sadiq Khan, care este și președinte al TfL și membru al partidului laburist din opoziție.
„Știu că această decizie poate fi nepopulară în rândul utilizatorilor Uber, dar siguranța lor este principala preocupare”, a declarat el.
Sursă: hosteltur.com