Segmentul MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions) trece printr-o fază de optimism relativ, în ciuda tuturor incertitudinilor globale și a schimbării constante care afectează întotdeauna acest sector, potrivit raportului „Trends Watch Report 2019”, prezentat la târgul IBTM din Barcelona.
Autorii raportului, Rob Davidson și Alistair Turner, au dat exemplu paradigmatic situația din Statele Unite.
Și anul trecut, în acest moment, la același târg se temea că politica a lui Donald Trump (veto la intrarea călătorilor din anumite țări, comerțul cu China, protecționismul…) ar avea un impact negativ asupra turismului de întâlniri în Statele Unite.
„Dar, în prezent, astfel de efecte nu sunt percepute. Industria MICE din Statele Unite rămâne încă puternică. Nu am văzut încă o scădere a dominației americane a acestei piețe. Va trebui să așteptam și să vedem”, spune Rob Davidson.
Creștere și precauție
Poate că faptul că anul viitor economia mondială va crește cu 3,7%, potrivit previziunilor FMI, ajută la atenuarea acestor incertitudini geopolitice.
Cu toate acestea, autorii raportului cu privire la turismului MICE avertizează „economiștii sunt mai preocupați decât în ultimii trei ani”.
O revizuire a principalilor clienți corporate de care depinde turismul de reuniuni (bancar, farmaceutic, construcții, automobil, tehnologia informației) arată, de asemenea, o perspectivă pozitivă pentru anul 2019.
Cu alte cuvinte, creșterea acestor sectoare economice cheie este menținută, ceea ce va duce la o cerere mai mare pentru călătorii de afaceri, conferințe și stimulente.
Dar există tendințe care au început cu criza financiară din 2009 și s-au consolidat. De exemplu, două treimi din călătoriile de stimulare (incentives) la nivel global includ deja un tip de reuniune, pentru a justifica cheltuielile.
Cei trei factori care marchează alegerea destinației unei călătorii de stimulare: stabilitatea politică și securitatea (66%), relația calitate-preț (65%) și calitatea serviciului (59%).
Reuniuni ale asociațiilor
Creșterea provine, de asemenea, de la asociațiile profesionale (medici, avocați, ingineri, informaticieni, etc.).
„Se constată o tendință clară: membrii acestor entități se întâlnesc mai frecvent, în special la nivel internațional. Ei percep ca o reuniune la fiecare doi sau trei ani nu este suficientă”.
Alte tendințe interesante care s-au văzut la IBMT sunt extinderea noilor tehnologii la evenimente (în special realitatea augmentată) și o cerere mai mare de activități axate pe experiențe wellness și culturale.
Sursă: hosteltur.com