Italia a fost locul de nuntă ales de peste 110.000 de cupluri străine în 2022. Sosirile în țară legate de acest eveniment și participarea altor invitați, au generat o cifră de afaceri estimată la 599 de milioane de euro, cu aproximativ 11% mai mult decât nivelurile estimate în 2019, conform „Observatorul destinațiilor italiene pentru nuntă”.
Potrivit Agenției Naționale de Turism din Italia (ENIT), nunțile la destinație sunt un sector în creștere și au revenit la cifrele de dinaintea pandemiei. Această agenție de promovare, împreună cu Convention Bureau Italia a prezentat la Roma „Observatorul destinațiilor pentru nunți în Italia”, realizat de Centro Studi Turistici (CST) și finanțat de Ministerul Turismului.
Luând în considerare șederea cuplurilor și a invitaților la ceremonii (3,3 nopți în medie) în 2022, raportul estimează că au fost înregistrate 619.000 de sosiri și peste două milioane de participanți la aceste sărbători, generând o cifră de afaceri estimată la 599 de milioane de euro, cu aproximativ 11% mai mult decât nivelurile estimate în 2019.
Pentru 2023, se estimează o creștere de peste 1.000 de evenimente în plus față de anul trecut, cu o creștere preconizată de 9,5%.
Toscana a fost regiunea cea mai căutată de cuplurile străine, cu 21% din total, urmată, în ordinea frecvenței, de Lombardia, Campania, Apulia, Sicilia și Lazio.
Statele Unite, pe de altă parte, au fost în 2022 principala țară de origine (29,2%) a cuplurilor străine care au decis să se căsătorească în Italia, deși peste 57% dintre evenimente au fost generate de căsătorii care au avut reședința în țări europene.
Raportul subliniază, de asemenea, impactul pieței interne. Acesta estimează că peste 7.160 de căsătorii au fost celebrate de cupluri italiene într-o altă regiune decât cea de origine.
De asemenea, raportul concluzionează că, după anii pandemiei, alegerile par să fie mai ecologice, cu o mai mare conștientizare a mediului, a tradițiilor și a produselor.
„Sectorul nunților aduce beneficii semnificative pentru industria turismului prin extinderea opțiunilor de călătorie în Italia, precum și a reputației imaginii de marcă a Italiei”, a declarat Ivana Jelinic, CEO al ENIT.
Directorul de marketing al entității, Maria Elena Rosi, a explicat că „principalul motiv pentru care un cuplu decide să se căsătorească în străinatate este, de obicei, o legătură specială cu destinația respectivă, până la punctul de a o alege ca loc perfect pentru nunta lor. Este o modalitate alternativă de a cunoaște destinația„.
Sursă: hosteltur.com