Booking.com 2023 Sustainable Travel Report cofirmă dilema cu care se confruntă persoanele care se simt potențial obligate să decidă între reducerea costurilor și alegerea unor opțiuni de călătorie mai sustenabile. În ciuda momentului de incertitudine generală la nivel mondial, dominat de criza energetică și de creșterea costului vieții, raportul constată prioritatea pe care comunitatea de turism continuă să o acorde călătoriilor mai sustenabile.
Adevărul este că din ce în ce mai mulți oameni resimt presiunea economică, așa că optează pentru opțiuni de călătorie mai sustenabile care includ stimulente, găsind un echilibru între alegerile responsabile și economisirea de bani. Astfel, 47% solicită reduceri pentru alegerea opțiunilor ecologice (cu 35% mai mult decât în 2022); în timp ce 39% ar fi încurajați să călătorească mai sustenabil cu puncte de recompensă pentru alegeri sustenabile, pe care le-ar putea folosi pentru a obține reduceri sau avantaje suplimentare gratuite pe site-urile de rezervări de călătorii.
Costul nu este singura barieră cu care se confruntă călătorii în ceea ce privește schimbarea: de la date limitate până la o percepție a lipsei de opțiuni, barierele par a fi mai mari ca niciodată și au existat câteva schimbări revelatoare în ultimele 12 luni. 56% dintre călători consideră că nu există suficiente opțiuni de călătorii sustenabile, iar 75% doresc ca firmele de turism sustenabil să ofere mai multe (cu 69% mai mult decât în 2022).
În ciuda bunelor intenții, 45% dintre călători nu știu unde pot găsi optțuni mai sustenabile. De exemplu, 74% caută experiențe autentice, reprezentative pentru cultura locală, dar în contrast clar, 43% nu stiu cum sau unde să găsească aceste tururi și activități care în mod sigur aduc beneficii comunității locale.
Micro-obiceiuri sustenabile în vacanță
În ciuda barierelor existente și a bugetelor în scădere, există o cerere mare de soluții, 87% dintre călători confirmând că este important să călătorească într-un mod mai sustenabil. De fapt, comunitatea de turiști afirmă că își pun intențiile în practică, luând mici măsuri active acasă, precum și în timpul călătoriilor, pentru a conduce un viitor mai sustenabil, cum ar fi utilizarea propriei sticle de apă reutilizabile (57%), cu 32% mai mult decât în urmă cu un an.
Mai mult de trei sferturi dintre respondenți (77%) spun că închid luminile și aparatele din locuința lor atunci când nu sunt acolo, în timp ce aproape jumătate (45%) își reciclează acum gunoiul atunci când călătoresc.
Dar, dincolo de aceste micro-obiceiuri, călătorii iau și decizii responsabile cu privire la vacanțele lor, de exemplu, în ceea ce priveste mobilitatea, 43% dintre ei planificându-și vizitarea obiectivelor turistice astfel încât să poată merge pe joc, cu bicicleta sau să folosească transportul public; același procent preferă să călătorească în afara sezonului pentru a evita aglomerația, ambele cu 10% mai mult decât în 2022. Există, de asemenea, un consens în rândul celor care preferă să facă cumpărături în magazine mici și independente din destinație, tot 43%.
Turismul regenerativ
Criza climatică îi transformă pe călători în consumatori mai responsabili, atât în ceea ce privește alegerea cazării, cât și în ceea ce privește transportul. În condițiile în care 67% dintre aceștia doresc să lase locurile pe care le vizitează într-o stare mai bună decât atunci când au ajuns, călătorii de astăzi adoptă din ce în ce mai mult o abordare regenerativă și sunt interesați de vacanțe cu un impact pozitiv maxim, căutând în același timp asigurări credible atunci când fac rezervări la toate nivelurile experienței de călătorie.
De exemplu, utilizatorii pot acum să filtreze rezultatele căutării de mașini de închiriat pentru a găsi rapid vehicule electrice și hibride în 111 țări pentru următoarea lor călătorie. Sau pot alege una dintre cele peste 500.000 de opțiuni mai durabile pentru următorul sejur, indiferent de tipul de cazare. 70% dintre aceștia s-ar simți mai bine dacă ar dori să se cazeze într-o anumită unitate de cazare dacă ar ști că aceasta are o certificare sau o etichetă sustenabilă, în timp ce 59% doresc să își filtreze opțiunile pentru a căuta unități de cazare cu astfel de etichete pentru următoarea lor rezervare.
În consecință, Booking.com recomandă că sectorul să se adapteze pentru a răspunde așteptărilor în schimbare ale acestor consumatori mai responsabili, pentru a se adapta la o treime (28%) care caută mereu branduri care promovează sustenabilitatea, precum și la cei 70% care sunt interesați să afle mai multe despre măsurile de sustenabilitate. Cu toate acestea, 25% nu au încredere în faptul că aceste inițiative sunt cu adevărat sustenabile, astfel încât mai este încă un drum lung de parcurs pentru a câștiga încrederea consumatorilor.
Programul Sustenaible Travel al Booking.com, care și-a sărbătorit prima aniversare în noiembrie anul trecut și care este acum recunoscut oficial de Consiliul Global pentru Turism Durabil (GSTC), include printre alte progrese, posibilitatea de a rezerva taxiuri electrice în 95 de orașe din întreaga lume sau bilete de transport public în 47 de orașe, precum și de a cumpăra emisiile de CO2 ale diferitelor companii aeriene.
Și, după cum a concluzionat Glenn Fogel, CEO al Booking,com, „călătoriile pot fi o forță pozitivă, iar călătorii înșiși se dovedesc a fi astăzi agenți ai schimbării, adoptând obiceiuri mai sustenabile și căutând experiențe responsabile. Le ascultăm feedback-ul și, împreuna cu partenerii noștri din sector, conducem o schimbare pozitivă, examinând fiecare parte a călătoriei pentru a-i sprijini pe acești călători și pentru a aduce beneficii comunităților și mediilor locale. Călătoriile mai sustenabile reprezintă o investiție pentru lume„.
Sursă: hosteltur.com