TUI UK a anunțat că va închide alte 48 de agenții de retail din țară, o închidere care va afecta 273 de angajați, cărora li se va oferi noi roluri în alte locații, a confirmat compania, care a detaliat că nu va face publică lista agențiilor afectate. Grupul a explicat că pandemia COVID-19 a accelerat obiceiurile cetățenilor, care optează din ce în ce mai mult pentru achiziții online, astfel că a decis ca mulți dintre angajații săi „sa devină muncitori la domiciliu și să continue să ofere serviciul personalizat pe care clienții noștri îl apreciază”. Aceste închideri se adaugă celor care au avut loc deja vara trecută, când 166 de agenții din Regatul Unit și Irlanda au fost forțate să coboare jaluzelele, o treime din total, provocând aproximativ 900 de disponibilizări. Anunțul vine după ce a devenit cunoscut faptul că Guvernul lui Boris Johnson lucrează la o nouă legislație prin care rezidenții din Regatul Unit care pleacă în vacanță în străinătate pot fi amendați cu 5.000 de lire sterline (5.789 de euro).
Cel mai mare operator de turism din Regatul Unit a raportat într-un comunicat că industria turismului „se confruntă cu presiuni fără precedent” din cauza pandemiei coronavirusului.
„Vrem să fim în cea mai bună poziție pentru a oferi servicii excelente pentru clienți, fie într-un local, prin telefon sau online și vom continua să punem clientul în centrul a ceea ce vrem să facem”, a detaliat el.
În acest sens, el a explicat că este necesar ca, având în vedere incertitudinea acestei crize fără precedent, compania să adopte „aceste decizii dificile de costuri și să facă tot posibilul pentru a avea grijă de colegii noștri”.
Așa cum s-a indicat, pandemia a accelerat și a consolidat o schimbare a obiceiurilor de cumpărături, din ce în ce mai mulți oameni doresc să cumpere online sau doresc să vorbească cu experții în călătorii din confortul casei.
„Avem consultanți de călătorie la nivel mondial la TUI, așa că sperăm că mulți dintre ei vor deveni muncitori la domiciliu și vor continua să ofere servicii personalizate care sunt apreciate de clienții nostri”, se arată în comunicat.
Procedând astfel, acești angajați s-ar alătura unei noi echipe de contact și vânzare cu amănuntul, care lucrează de la domiciliu.
Industria turistică a țării a fost puternic afectată de restricțiile guvernamentale și de prăbușirea cererii în timpul pandemiei.
Astfel, veniturile companiei anglo-germane în cele trei luni până la sfârșitul anului 2020 au scăzut de la 3.860 mil. de euro (3.390 mil. de lire sterline) la doar 468,1 milioane de euro (410 de milioane de lire sterline), o scădere de 88%, potrivit The Daily Mail.
Sursă: hosteltur.com