TUI și Schauinsland-Reisen analizează procedurile de acțiune pentru schimbul de date FTI-RTK

Situația legată de schimbul de date între turoperatorul german FTI Group și rețeaua de agenții de turism Raiffeisen Toristik Group (RTK), care face obiectul unei anchete, se acutizează. Principalele părți implicate, TUI și Schauinsland-Reisen, analizează acum ce măsuri să ia, cerând în același timp explicații și, eventual, compensații financiare. 

Deocamdată, aceste din urma branduri au angajat firme de avocatură pentru a urmări această situație, care a durat opt ani, timp în care prima rețea germană de 3.000 de agenții RTK, lider în Germania, și touroperatorul rival FTI au făcut schimb de date comerciale pe piața germană, potrivit fvw.

Cele două companii implicate în scandal sunt deținute din 2020 de magnatul egiptean Samith Sawiris, care a fost anterior al doilea mare acționar al FTI Group și care a cumpărat acțiunile de la fondatorul și directorul general Dietmar Gunz. Prin urmare, dacă se confirmă perioada de partajare a datelor, situația ar reveni la conducerea acestuia din urmă, care înainte de vânzare deținea peste 50% din acțiuni.

Astfel, în ultimii opt ani, RTK a transmis către FTI date detaliate privind vânzările a până la 3.000 de agenții de turism germane. Cu aceste date în posesia sa, cel de-al treilea operator de turism german a putut oferi comisoane suplimentare și alte beneficii agențiilor care au fost de acord să își reorienteze activitățile de vânzări în detrimentul altor operatori de turism.

RTK este cea mai mare agenții de turism din Germania, cu aproximativ 4.200 de membri și vânzări combinate de 3,5 miliarde de euro.

Situația privind acest scandal în industria germană a călătoriilor, care generează o pierdere de încredere, este complicată de faptul că RTK și TUI operează împreună rețeau TUI Travel Star, cu aproximativ 400 de agenții de turism, în timp ce RTK și Schauinsland-Reisen au o societate mixtă numită Alpha Reisebüropartner, cu alte 620 de agenții.

În total, cel putin zece operatori de turism au fost afectați de practici dezvăluite de FTI și RTK, iar în prezent se depun eforturi pentru a determina impactul financiar, real al acestei situații concurențiale de partajare a datelor asupra acestor companii. Deocamdată, șeful rețelei de agenții implicate, Thomas Bösi, și-a cerut scuze și a propus întâlniri bilaterale.

În ultimele săptămâni, Dietmar Gunz a fost din nou în atenția presei, anunțând din aprilie anul trecut că se apucă din nou de incoming și de afacerile hoteliere, sub noul brand Rocket International, care a început deja operațiunile în Insulele Canare. El a făcut acest lucru la trei ani după ce a vândut FTI, îndeplinind o obligație contractuală față de cumpărător.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version